Novo v Sloveniji – Opel Insignia Grand Sport 1,5 Turbo

Tokrat se zdi, da so Oplovi inženirji sprejeli in uredili naslednika, ki je predvsem – lažji. In okretnejši, čeravno večji

Obkroženi smo bili z legendarnimi Oplovimi velikani iz preteklosti (se še spomnite imen, kot so Kapitän, Senator, Admiral?), ki so ponosno nosili Oplov znak v razredu največjih in najdražjih limuzin v šestdesetih letih, in kar malo čudno je bilo, da se nobenemu od vodilnih na predstavitvi v domačem kraju, v Rüsselsheimu, ni zareklo, da končno predstavljajo – premijsko limuzino. Ampak glede na težo besed in vložek v drugo generacijo, predvsem pa glede na cenovne primerjave ‘neimenovanih’ konkurentov, je bilo jasno, da tudi Opel zdaj sili proti premijcem, saj se ve, da si tam lahko odreže večji kos marže.

Shujševalna kura se pozna predvsem pri vožnji v zavojih in seveda pri delovanju podvozja.

Resnici na ljubo je že treba reči, da nova Insignia, ki jo je dorekel koncept Monza, zdaj že deluje mnogo bolj vitko, na nek način dorečeno, zaokroženo, s krajšimi previsi, daljšo medosno in nižjo strešno linijo je skoraj kupejevska. Seveda, ko govorim o Grand Sportu, kombilimuzini torej, ki je zdaj že malce pod petimi metri v dolžino (kombi skoraj pet metrov). Toda bolj zanimivo je bilo, da so vsi govorci poudarjali na novo

Notranjost je pridobila nekaj prostora, zgornji del armaturne plošče je prevzet iz pomlajene različice prve generacije.

odkrito vozno dinamiko, ki naj bi jo omogočala predvsem nižja teža. Oplovi inženirji so kljub dodatnim centimetrom namreč uspeli znižati težo celo do 200 kilogramov, kar je res odličen rezultat. Po drugi strani pa govori tudi o tem, koliko balasta nosi s seboj prva generacija. To jim je uspelo predvsem s skrbnim načrtovanjem karoserije, uporabo izjemno čvrstega jekla in aluminija. Ampak treba je tudi vedeti, da jih je v to bolj gnala potreba po zniževanju porabe kot resna skrb za več zadovoljstva med vožnjo …

Povsem nov je le en motor, 1,5-litrski štirivaljnik, ki je seveda prisilno polnjen in na voljo v dveh različicah. Na predstavitvi mi je uspelo ugrabiti močnejšega, ki zmore 121 kW (165 KM), kar glede na dramatično zmanjšanje teže obljublja vsaj nekaj dinamike. Ob tem je končno romal v zgodovino tudi šeststopenjski samodejni menjalnik, ki ni bil ravno mera stvari. Zamenjal ga je osemstopenjski, povsem nov in izredno kompakten – ampak le za najmočnejši model. Krajša testna proga je vodila do hribovja Taunus in nazaj proti Frankfurtu, ravno dovolj za prve občutke. Predvsem se mi zdi, da ponuja tale motor, četudi drugi po moči, ravno še tisti minimum dinamike in odločnosti, ki ga voznik pričakuje od takega modela. Predvsem je tih in miren, s prijazno nizko krivuljo navora za enostavno vožnjo, ampak vse ostale informacije o prožnosti spretno skrije menjalnik, ki tokrat sicer deluje nekaj hitreje kot v predhodniku, predvsem pa inteligentneje. Pa tudi v novincu ročno prestavljanje ne prinese nekega napredka.

Je pa zdaj resnično opaziti in občutiti, da je Insignia lahkotnejša, odzivnejša, da je kot celota bolje nadzorovana, da je shujševalna dobro dela tudi podvozju, ki zdaj še bolj mirno in stoično opravlja svoje delo pri blaženju in vzmetenju. Predvsem je prednja os zdaj ubogljivejša in odzivnejša na ukaze z volana in pospeševanje, ampak pri taki zmerni obremenitvi je to tudi pričakovano.

Kako je z drugimi različicami, mi ni uspelo ugotoviti, toda zdi se mi, da bodo dizelski motorji (od 81 do 125 kW/110 do 180 KM) za kupce bolj prepričljivi (predvidoma bo Insignia pri nas junija), predvsem zaradi navora. No, dvolitrski bencinski bo za najbolj zahtevne, saj ponuja 161 kW (260 kW). Je pa na voljo le s štirikolesnim pogonom. Ki je zdaj ravno tako usmerjen v dinamiko. Gre namreč za različico z dvema sklopkama, po eno za vsako zadnje kolo (Twinster), in tako omogoča aktivno vektoriranje navora med obema zadnjima kolesoma ter prednjo in zadnjo osjo. Če veste, da ima podoben sklop tudi Focus RS, potem vam je znano, kaj mislim. Obeti so torej dobri, razvoj je šel v pravi smeri, kaj več pa seveda takrat, ko testni primerek pripelje do uredništva.

 

Matjaž Korošak

Opel Insignia, druga epizoda
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.490 ccm, turbo
CO2 138 g/km
Moč 121 kW (165 KM) pri n. p.
Navor 250 Nm od 2.000 do 4.500 vrt./min
Zmogljivosti 8,9 s (0–100 km/h), 225 km/h
Teža 1.472 kg (82 kW/tono)
Udobno podvozje
Vodljivost
Neprepričljiv, čeravno (verjetno) varčen motor
4
EVO OCENA