Limuzina, ki zna risati tudi nasmeške

Opel Insignia Grand Sport 2,0 DTI

Z drugo generacijo so želeli pri Oplu Insignio spraviti bližje bolj vozno dinamični konkurenci. Pa jim je uspelo?

fotografije Jure Kralj

Ne glede na vse centimetrske prirastke in vgrajeno sodobno tehnologijo je nova Insignia največ pridobila predvsem tam, kjer je prva generacija res pešala. Pri vozni dinamiki in udobju namreč. Zato so morali inženirji začeti povsem na novo in pripraviti novinca tudi na novi platformi. Zlasti pa je veljalo, da mora biti nov avto bistveno lažji od predhodnika, da bi lahko dosegli želen napredek na tem področju. Ob tem pa seveda olajšali delo motorjem in zmanjšali porabo.

Niso imeli lahkega dela, toda težo so uspeli znižati za kar 175 kilogramov, kar je res nekaj posebnega. Seveda je bila Insignia prve generacije težak avto, ampak 175 kilogramov je resna številka. Ki postane še bolj prepričljiva ob pogledu na nov avto, saj je ta zdaj še 5,5 centimetra daljši in za dober centimeter širši, tako da je že precej blizu petim metrom (skoraj 4,9 metra, če sem natančen). In da so imeli s temi merami ter elegantno zaobljeno pojavo tudi precej apetitov po približevanju premijcem, je tudi jasno in skoraj razumljivo. Toda, že če bo nova Insignia resno držala korak s Passatom ali Superbom, bodo bržkone več kot zadovoljni …

Nova Insignia spretno skriva svoje centimetre – tudi zavoljo daljše medosne razdalje in krajših previsov.

Športni sedeži AGR so eni najboljših v tem razredu.

Instrumentna plošča (vključno z osrednjim zaslonom na desni) je sicer tako rekoč identična tisti v prenovljeni prvi generaciji, toda že s povsem digitaliziranim osrednjim merilnikom, kamor je moč priklicati kup zanimivih informacij. Seveda se ne more primerjati s konkurenco iz Audija, VW ali Peugeota, toda vsekakor je informacij dovolj. Le dramatičnost prikaza pač ni na tej ravni. Če bi vas to že zanimalo. Ob tem je smiselno reči, da ima tudi nekaj pomembnih in dobro delujočih elementov – da je na primer projicirni zaslon velik in pregleden (in zares projicira na steklo pred voznikom), da so bližnjična stikala ostala na osrednji konzoli in da so tista za klimatsko napravo klasična. To modelu štejem v dobro, predvsem pa bo na ta način prepričal tisto bolj klasično klientelo. In sistem prilagodljivega FlexRide deluje, in to dobro. Čeravno način Sport preveč otrdi blažilnike. Hočem reči – precej sodobnega in uporabnega je v tej Insignii, recimo sistem OnStar z dostopom do avtomobila na daljavo in s koristnimi podatki, ki so vedno na aplikaciji. Kot na primer količina goriva ali pritisk v pnevmatikah.

Dvolitrski dizel je neko zgornje povprečje, približal pa se bo tudi bolj zahtevni klienteli. No, sploh taki, ki vsaj občasno pogleda tudi na porabo. Navora je dovolj in na srečo ga je zadosti tudi pri speljevanju, kar je pomembno pri ročnem menjalniku, ki bi ga sam rade volje zamenjal za samodejni primerek. Ker se mu pač poda. Kot prvo. In drugo – ker ročni ni ravno vzor, posebno še, če izpostavim vozne lastnosti nove Insignie, za katerimi pa zaostaja. Ne da bi bil toliko slabši.

Vsa ta shujševalna kura, pa podaljšana medosna razdalja (skoraj 10 cm), kratki previsi, posodobljeno (posamično) vpetje in še kaj … Vse to je namreč res dobro vplivalo na obnašanje na cesti, na udobje. Predvsem pa na vodljivost. Insignia zdaj  tako elegantno in lahkotno zdrsne v zavoj, da je to vsaj za dva koraka bolje od predhodnika. To pot se na srečo ne ustraši niti dolgih hitrih zavojev, ko ostaja prednja os dolgo v namišljeni krivulji, zadek pa miren in predvidljiv tudi ob pospeševanju.

Skromnejšo težo je najprej občutiti v zavojih.

Ne glede na prilagodljivost blaženja se mi je zdelo, da je mogoče najbolj učinkovito hitro in tekoče peljati v nastavitvi Comfort, ko je nagibanja ravno toliko, da čutiš premik teže, ob tem pa kolesa nikoli ne udarjajo in blažilniki nimajo težav v nobeni smeri delovanja. Teža je prav tu najbolj očitno naredila svoje. Seveda je nagibanja precej manj v načinu Sport, toda na uničenem asfaltu regionalke je neudobja potem več, kot bi ga pričakoval. Razen, ko so obremenitve podvozja precej resne – kar pa bo redko. Bistveno pa je – zdaj je mogoče tega Opla enostavno in celo z veseljem na obrazu zapeljati skozi nekaj zavojev tudi hitreje. In tudi v vsakdanu je življenje za njegovim volanom neprimerno bolj zabavno.

Končno je Insignia limuzina, s katero se je mogoče z nasmeškom zapeljati tudi po bližnjici, preko lokalnih poti.

Opel Insignia Grand Sport 2,0 DTI
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.956 ccm, turbodizel CO2 134 g/km Moč 125 kW (170 KM) pri 3.750 vrt./min Navor 400 Nm od 1.750 do 2.500 vrt./min Zmogljivosti 8,7 s (0–100 km/h), 226 km/h Teža 1.582 kg (89 kW/tono) Osnovna cena 25.600 EUR
Prostornost
Odlični sedeži
Urejeno podvozje
Teža
Neprepričljiv ročni menjalnik
Komunikativnost volanskega mehanizma
4
EVO OCENA