Si je 208 zaslužil naslov?

Peugeot 208 Allure 1,2 PureTech 100

Evropski avto leta. Pri Peugeotu se jim lahko samo smeji. Toda ali je tako opevani malček res blizu tega, kar pričakujemo?

fotografije Klara Kulovec

Moj odnos z znamko z levom je, lahko bi rekel – hladno-topel. Medtem ko se z nasmeškom na ustnicah spominjam pretekle zgodovine in predvsem legendarne 205-ice (da ne govorim o GTI-ju), kultnega kupeja 406, pa slavnih let Peugeotove prevlade v reliju … si ne morem kaj, da ne bi z bolj kislim nasmehom pogledal v polpreteklo zgodovino z nekaj (na pol) uspešnimi modeli, ki se jih nihče ne spominja z velikim veseljem.

Zato sem 208, ki je po večini nastal pod novim in karizmatičnim šefom Carlosom Tavaresom (ki bo verjetno v kratkem najmočnejša figura avtomobilske industrije), enim zadnjih šefov avtomobilske multinacionalke, o katerem lahko govorim kot o avtomobilskem zanesenjaku, težko pričakoval. Seveda v upanju, da je to avto, na katerega se bo Peugeot v prihodnje res lahko naslonil. In znamki vrnil samozavest. Dolg uvod za majhen avto, ki pa ima simbolno seveda še kako velik pomen. Ne le za Peugeot, pač pa tudi za povezane znamke (ki jih je vedno več). Navsezadnje je prijetno presenetila tudi Oplova Corsa, ki je – to seveda veste – pravzaprav sestrski model. 

Tudi s srednjo izbiro pogonskega stroja je 208 uren in zabaven malček. Motor s 100 konji povsem zadostuje, tudi za daljše vožnje. Povprečna poraba ni presegla 6,5 litra.

Solidno založen z opremo in vsem, s čimer se lahko pohvali, je ta malček bolj samosvoj navznoter, kot bi to lahko pokazale zunanje poteze, ki so sveže, ampak nikakor radikalne. Z lahko prepoznavnim (novim) oblikovalskim DNK-jezikom znamke. Šele ko sem sedel za volan, je postalo jasno, da je 208 naredil resen korak, kaj enega, dva koraka naprej. In še kakšnega navzgor, proti premijcem. Hologramski digitaliziran zaslon s prilagodljivimi prikazi je seveda prav takšna stvar, ki res pritegne, pa ne samo voznika. Morda manjka kak bolj zanimiv prikaz, tudi hitrejši odziv med spreminjanjem, ampak v osnovi ponuja dober pregled. In ko sem pri preglednosti – iCockpit, kot mu pravijo, je sicer res edinstven, toda tudi razdvajajoč. Še vedno. Medtem ko sem sam pri svojih 180 centimetrih našel ustrezen, udoben položaj dokaj hitro, pa so se nekateri drugi člani redakcije (spet) pridušali nad postavitvijo instrumentov, ki jih je treba gledati nad zgornjim delom majhnega (premer) in prirezanega volanskega obroča. 

Notranjost resnično deluje bolj premijsko in voznik dobi občutek, da je avto zgrajen okoli njega. Morda to nekoliko okrni občutek prostornosti, toda … 

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 86)

Matjaž Korošak


Neposredni tekmeci


Peugeot 208 Allure 1,2 PureTech 100
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 1199 ccm, turbo CO2 97 g/km Moč 75 kW (100 KM) pri 5500 vrt./min. Navor 205 Nm pri 1750 vrt./min. Zmogljivosti 9,9 s (0-100 km/h), 199 km/h Teža 1102 kg (68 W/tono) Osnovna cena 16.625 EUR
+
spretno zasnovan
odličen motor in menjalnik
uporabljeni materiali
-
iCockpit še razdvaja
sedežu manjkata ledvena opora in nastavitev naklona
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Berlingo XL!