Najboljši model v Peugeotovem naboru?

Peugeot 3008 GT-Line 1,5 BlueHdi EAT8

Koliko je ta francoski SUV dejansko pridobil s kombinacijo novega 1,5-litrskega turbodizla in osemstopenjskega samodejnega menjalnika?

V posodobljenem spletnem ceniku 3008 boste zaman iskali 1,6-litrski turbodizelski agregat. No, morda se kje še kakšen skriva v zalogah, saj ga je sedaj zamenjal 1,5-litrski BlueHDi, za katerega pri Peugeotu pravijo, da je v vseh pogledih boljši od svojega po prostornini nekaj večjega predhodnika.

Z novim motorjem je 3008 pridobil tudi na varčnosti in posledično je tudi okolju prijaznejši od 1,6-litrskega agregata HDi. Po podatkih tovarne novi turbodizel v mešanem ciklu porabi 4,1 litra plinskega olja na sto prevoženih kilometrov, kar je do tri decilitre manj kot predhodnik z za deciliter večjo prostornino. V realnosti je treba računati na okoli pet litrov v normnem krogu in še kakšen liter več pri vsakodnevni, normalni uporabi. Kljub manjši prostornini novi agregat zmore enako količino navora kot predhodni, a za sedem kilovatov več moči. Tudi ta podatek ne pove veliko, zato se mi zdi prav, da omenim učinkovitost celotnega novega pogonskega sklopa. Nekaj očitnejša razlika namreč nastane pri pospeševanju z mesta do stotice. Novi motor je lahko opremljen z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom s pretvornikom navora, 3008-ica pa zmore s to kombinacijo motorja in menjalnika pospešiti v 10,8 sekunde, kar je za skoraj sekundo boljši rezultat kot prej s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. To pa je že nekaj!

Prava vrednost nove kombinacije pa je, da celoten pogonski sklop deluje zelo udobno. Motor je za dizla običajno nem res le v povsem spodnjem območju vrtljajev, a turboluknja ni prevelika. Brez težav se zvrti do štirih tisočakov in odlično se mu poda samodejni menjalnik, ki prestavlja izjemno tekoče. Podajanje navora na kolesa tudi pri speljevanju ni sunkovito, prav tako pa se menjalnik ne zmede pri zaviranju in hitrem pospeševanju.

Peugeot 3008 z opremo GT-Line ponuja prefinjenost, ki je običajna za premium avtomobile. Kljub temu, da meri manj kot 4,5 metra, ponuja prostorno kabino in prtljažnik s 520 litri prostornine.

Z opremo GT-Line 3008-ica s samodejnim menjalnikom ponuja tudi stikalo Sport, ki pride prav predvsem takrat, ko je treba iz tega turbodizla iztisniti največ, kar zmore. V tem voznem programu menjalnik prestavlja v višjem vrtljajskem območju, motor pa je odzivnejši. Razlika je očitna, a za kaj več bi ta program moral ponuditi tudi športnejše delovanje blažilnikov. Med dinamično vožnjo podvozje dopušča kar preveč nagibanja karoserije, občutnejše je tudi podkrmarjenje, zato pa volanski obroč izrazito majhnega premera omogoča hitro menjavanje smeri z manj motoviljenja z rokami. A verjetno si nihče ne bi kupil tega avtomobila primarno zaradi dinamike, zavoljo udobja pač. Podvozje namreč suvereno gladi manjše in nekaj izrazitejše grbine na asfaltu, in to delo opravlja povsem brez hrupa.

Pa četudi GT-Line v tem primeru ne pomeni vstopnice v svet Peugeotove dinamike kot pri kakšnih drugih modelih, se temu 3008 z vsemi dodatki zunanjosti in notranjosti zelo dobro poda. Ob tem bi izpostavil tudi natančno izdelavo pri spojih in pohvalil izbor za ta razred kakovostnih materialov. Tako motoriziran in opremljen 3008 je res dober družinski SUV, ki z opremo, obliko in materiali kaže znake, značilne za premijske avtomobile. Mene je prepričal celo do te mere, da bi zanj lahko potrdil, da je to trenutno najboljši model v Peugeotovem prodajnem naboru, prav tako pa dolg spisek opreme upravičuje višjo ceno.

Sebastijan Zorenč

Peugeot 3008 GT-Line 1,5 BlueHdi EAT8
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.499 ccm, turbodizel CO2 107 g/km Moč 96 kW (130 KM) pri 3.750 vrt./min Navor 300 Nm pri 1.750 vrt./min Zmogljivosti 11,5 s (0–100 km/h), 195 km/h Teža 1.505 kg (64 kW/tono) Cena 31.370 EUR
Prostornost
Udobje pogonskega sklopa
Izdelava
Oprema
Sintetičen občutek krmilnega mehanizma
Premehka stabilizatorja
4
EVO OCENA