Kakšen je osveženi 308 GTi?

Peugeot 308 GTi Peugeot Sport

Ali je Peugeotu z diskretno prenovo uspelo izboljšati že tako odličnega 308 GTi?

fotografije Adam Shorrock

Naj zveni še tako klišejsko – zakaj bi spreminjal nekaj, kar že v osnovi deluje odlično? Še posebej, če gre za kombilimuzino s prirezanim zadkom in kratico GTi. Kadar govorimo o kozmetični prenovi določenega modela, ki je običajna na približno polovici svoje življenjske dobe, potem ta zajema nekaj vizualnih in nekaj tehničnih izboljšav. A ne pri Peugeotu 308 GTi. Prenova je zajela res zgolj zunanjost. Brez sprememb motorja, vzmetenja, diferenciala in zavor. Kaj so Francozi torej naredili, da mu pravijo nov? Nadeli so mu novo, bolj agresivno masko ter nekoliko spremenili obliko žarometov in zadnjih luči. Dodali so še nekaj novih barv zunanjosti. Skratka, zunanjost so zelo blago osvežili. In notranjost? Tam so spremembe še bolj neopazne. Bolj odziven je recimo 9,7-palčni zaslon na dotik s precej izboljšano grafiko in povezljivostjo, saj sta poslej na voljo AppleCarPlay in Android Auto. A nekaj so morali storiti, saj na ta način privabljaš nove kupce. Konkurenca pa tudi ne sedi križem rok.

“Z odlično obteženim volanskim mehanizmom praktično ni ovir za zgodnje pospeševanje.”

Še zmeraj ga poganja 1,6-litrski prisilno polnjen štirivaljnik z močjo 198 kilovatov (270 KM), ki je opremljen z nekaj eksotičnimi komponentami, npr. s kovanimi bati, dvojno vetrnico turbinskega polnilnika in ojačanim blokom motorja. Možnosti načina izbire vožnje pa sta pri Peugeotu le dve: Normal in Sport. Pri slednji postane bolj odzivna stopalka za plin, merilnika hitrosti ter vrtljajev pa se obarvata rdeče. To pa še ni vse. Spremeni se tudi zvok motorja, ampak žal postane zvočna kulisa, ki se preko zvočnega sistema prenaša v notranjost, zelo umetna in sintetična. Na srečo pa ni mogoče spreminjati nastavitve podvozja, kar pomeni, da lahko vedno in povsod uživaš v odlični uravnoteženosti in izjemni vodljivosti. Z dobro obteženim volanskim mehanizmom, ki daje zelo naraven občutek, in izjemnim diferencialom Torsen praktično ni ovir za zgodnje pospeševanje v sredini zavoja, saj se prednja os odlično drži začrtane linije vožnje. Dodatno samozavest pa vlivajo zavore z velikimi zavornimi diski (380 mm). Pasivni blažilniki odlično nadzirajo nagibanje avtomobila v zavojih in hkrati nudijo še kar udobno vožnjo, ki je še zmeraj čvrsta, a ne neprijetna. Lahko bi rekel, da je 308 GTi vse, za kar si tako zelo prizadeva Ford Focus ST. Če k temu prištejem še odlično zvočno pridušenost v prostorni kabini, lahko mirno zatrdim, da je to avto, s katerim je mogoče zelo lahkotno živeti.

James Disdale

Peugeot 308 GTi Peugeot Sport
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.590 ccm, turbo Moč 198 kW (270 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 330 Nm med 1.990 in 5.500 vrt./min 0–100 km/h 6 s Hitrost 250 km/h Teža 1.205 kg (166 kW/227 KM) na tono Cena 31.160 EUR
Zmogljivost
Okretnost
Vsakdanja raba
Dvobarvna zunanjost
3.5
EVO OCENA