Francosko udobje? Ne, prej bavarska dinamičnost

Peugeot 508 2,0 BlueHDi 180 EAT8 GT Line

Po prodajnem uspehu SUV-jevskih modelov so pri Peugeotu z novo 508-ico naredili pogumen korak, ki nagovarja bolj izbirčne kupce z željo po nekoliko drugačnem pristopu

fotografije Jure Kralj

Še vedno izjemna rast prodaje športnih terencev je kriva, da postajajo klasične limuzine ogrožena vrsta. Žalostno, sploh v časih, ko so količine emisij škodljivih plinov na dnevnem redu. In vsi vemo, da višje postavljena karoserija ne sodi med aerodinamično učinkovite ter s tem okolju prijazne. No, vsaj zame je v tem primeru bolj moteča dinamika, ki zaradi višjega težišča trpi, manj pa je tudi udobja.

Zato sem bil ob predstavitvi Peugeotove nove limuzine, če jo lahko tako sploh imenujem, še toliko bolj navdušen. Francozi so naredili korak naprej; zrisali so bočno silhueto štirivratnega kupeja, z vrati brez okvirjev oken, in s tem postavili temelje za avtomobil, ki nagovarja predvsem voznike, ki se počutijo dovolj mladostno, da jim vožnja pomeni več kot le prevoz od ene do druge točke. Še posebej zanimiv je zadek, ki me spominja na Pontiacove GT-je Trans Am iz 80. let prejšnjega stoletja, vsekakor pa gre snovalcem hvala, da je dvojni zaključek izpušnega sistema takšen, kot mora biti – jasno viden in z ‘moškim’ premerom cevi.

Zunanjost deluje sveže in predvsem dinamično – in tako se 508 izkaže tudi med vožnjo. Z dovolj veliko mero udobja in istočasno veseljem, ko je na sporedu zavita regionalka.

Enako zanimivo je zasnovana tudi notranjost z minimalističnimi prijemi in končno izdelavo, ki je na povsem na mestu. Ob tem nudi sedež izdatno bočno oporo, nekoliko se zatakne zgolj ob iskanju položaja za volanom. Težave bodo imeli le višjerasli, sam merim 190 centimetrov, saj volanskemu obroču pri nastavljanju v višino zmanjka kak centimeter. Vzrok je jasen. Če bi ga lahko pomaknil še višje, bi ta prekrival dobršen del digitalnih merilnikov, ki so postavljeni nad volanski obroč. No, ta je zato prirezan tudi z zgornje strani, kar nekoliko kazi občutke med bolj zavzeto vožnjo. Prav ta je 508-ici pisana na kožo.

Notranjost je sodobna,n zanimiva, urejena in pregledna. Še posebej frajersko delujejo klavirske tipke pod zaslonom info-zabavnega sistema.
Pogrešam le tipke za hiter dostop za nastavljanje temperature klimatske naprave in za dva ali tri centimetre višje postavljen volan.

Francosko udobje? Ne, prej bavarska dinamičnost. Podvozje je namreč nastavljeno čvrsto in deluje uglašeno ter je zvočno dobro pridušeno. Deluje zelo kompaktno, brez tistega potresavanja, ko kolo (za)ostaja v zraku. Pravzaprav lahko rečem, da je Francozom tokrat uspelo uskladiti zunanjost z voznimi lastnostmi. Še posebej, ko za pogon skrbi najmočnejši dizel v ponudbi. V kombinaciji z Aisinovim osemstopenjskim menjalnikom deluje uglajeno ali po želji dinamično. Prestavljanje je hitro in brez pojemka, speljevanje pa bistveno bolj sproščeno, kot je to značilno za dvosklopčne primerke. Ob tem je motor tih in miren, nekoliko glasnejši je le nad 2.500 vrt./min. Samo tu in tam se zgodi, da se pri določeni obremenitvi in vrtljajih elektronika menjalnika ne more jasno odločiti za prestavo in se med dvema zobniškima razmerjema sprehaja sem ter tja. A to je resnično redko in povsem nemoteče. 

Če izvzamem modele iz ponudbe z oznako GTi, potem je to z gotovostjo eden najbolj dinamičnih Peugeotov, ki sem jih vozil doslej. Skromna kretnja z majhnim (prej premajhnim) volanom je dovolj, da prednja os zavije brez oklevanja in z oprijemom, ki je že zelo blizu kompaktnim športnikom. Ob tem zadnja os pohlevno sledi in nikoli ne daje občutka vznemirjenosti. Težava je le, da volanski mehanizem takrat ni ravno komunikativen in se mora voznik prej zanesti na občutek.

To le redko rečem, vendar se je 508 vsekakor vpisal na kandidatno listo avtomobilov, ki bi se lahko znašli v moji garaži. Zaradi družinskih potreb seveda v kombijevski različici, ki upam, da bo kaj kmalu zavila v naše uredništvo.

Peter Zorenč

Peugeot 508 2,0 BlueHDi 180 EAT8 GT Line
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.997 ccm, turbodizel Moč 130 kW (177 KM) pri 3.750 vrt./min Navor 400 Nm pri 2.000 vrt./min Zmogljivosti 8,3 s (0–100 km/h), 235 km/h Teža 1.610 kg (81 kW/tono) Osnovna cena 33.600 EUR
Videz
Kakovostna izdelava notranjosti
Menjalnik in motor
Omejeno nastavljiv volan po višini za višjerasle
4
EVO OCENA