Rolls-Royce želi z novim Phantomom in “arhitekturo razkošja” utrditi neuradno titulo najrazkošnejšega avtomobila na svetu

Phantom je najstarejše aktivno modelno ime v avtomobilistični industriji. Odkar je Rolls-Royce izdelal prvi avtomobil s tem imenom, je minilo že 92 let. Minilo pa je tudi že 14 let, odkar je iz takrat nove tovarne v Goodwood-u zapeljal prvi Phantom pod BMW-jevim lastništvom, ki je definiral podobo znamke za novo stoletje. A čeprav je novi Phantom na videz še vedno evolucija omenjenega predhodnika, jim je s pretežno subtilnimi, a ključnimi spremembami, podobo nekako uspelo narediti še bolj veličastno, večina sprememb pa se vseeno skriva pod pločevino. Novi avtomobil v dolžino meri 5,76 m, medosna razdalja znaša 3,55 metra, na voljo pa bo tudi izvedba z 20 centimetrov daljšo medosno razdaljo.

Phantom torej ohranja prepoznavno obliko. A vendar je ta v primerjavi s predhodnikom bolj monolitna in bolj tekoča. Po zaslugi prenove pod taktirko vodje oblikovanja Gilesa Taylorja in s pomočjo novega proizvodnega procesa, s katerim so minimizirali razmake med karoserijskimi deli, izgleda manj kot sestav različnih delov in bolj kot celovita izvedba ene ideje od nosu do zadka. Višji “gril” spredaj in višje postavljen ornament “Spirit of Ecstasy” še dodatno poudarjata značilno mogočnost avtomobila. Prvi je sedaj tudi lepše vmeščen v prednji del karoserije. Skupaj z novimi laserskimi žarometi (mimogrede, cesto lahko osvetlijo 600 metrov daleč) prispeva k sodobnejšemu in čistejšemu izgledu novega avtomobila.

Novi Phantom – lažji zasnovi navkljub – tehta 75 kilogramov več od predhodnika – sedaj 2,625 kilogramov. Aluminijasta modularna matrična zasnova, ki ji pravijo “Architecture of Luxury” (arhitektura razkošja), se lahko prilagaja velikosti in teži različnih modelov, služila bo na primer tudi prihajajočemu SUV-u. Tako si tudi naslednji Ghost osnove ne bo več delil z BMW-jevo sedmico. Struktura je približno 30% bolj toga kot pri Phantomu 7. Skupaj z zračnim vzmetenjem, 130 kilogrami zvočne izolacije, 21-palčnimi kolesi in posebno tihimi pnevmatikami bo poskrbela za še več udobja v primerjavi z že tako neprekosljivo udobno vožnjo predhodnika. Pravzaprav naj bi bil novi avtomobil pri 100 km/h še 10% tišji od predhodnika.

Verjetno najpomembnejše lastnosti Phantoma so povezane z življenjem v notranjosti, vključno z vstopanjem v avtomobil. Vrata se odpirajo in zapirajo elektronsko, zadnja pa so tudi tokrat vpeta zadaj. Sicer tudi v notranjosti stvari v osnovi izgledajo še vedno precej poznane. Sedeži spredaj so bili narejeni po navdihu legendarnega fotelja “Eames Lounge Chair”, naslonjala za roke pa po “J-Class” jadrnici. Veliko je govora o konceptu, ki ga imenujejo “The Gallery” (galerija). Kupec si lahko izbere umetnika, ki bo oblikoval del armature. Skupino analognih kazalcev za voznika je sicer zamenjal velik kos stekla z 12,3-palčnim zaslonom, ostaja pa kvalitetna klasična ura.

Kaj se “skriva” pod pokrovom? V12 seveda, spet s 6,75-litra prostornine, a tokrat z dvema turbinama bližje motorju, ki poganja manjši model Ghost. Kako hitro do 100 km/h Phantoma požene 900 Nm navora (že pri 1700 obratih) in 420 kW moči, pa pri Rolls-u v skladu z njihovo filozofijo niso podali. Kaj pa pravite na to, da osemstopenjski samodejni menjalnik (ZF) deluje v povezavi s sistemom SAT (Satellite Aided Transmission)? Ta namreč skrbi, da bo Phantom vedno v pravi prestavi, tudi z upoštevanjem geografske lokacije.

Novi Phantom bo deležen nabora varnostnih pripomočkov iz BMW-jevega asortimana, zagotovo pa bo postavil nove mejnike avtomobilističnega razkošja. Zanj bo potrebno odšteti skoraj pol milijona evrov.