4kolesa

Pionir se vrača

Nissanov Juke je na trgu zdržal kar devet let. Rekordna doba, sploh v teh časih. Njegova vpadljiva zunanjost je bila seveda ključ do izjemnih let in rekordnih številk

Sprva je bil skorajda grdi raček, toda sčasoma je postalo jasno, da je prav Juke v mnogočem določil prodajni razred, ki ga danes poznamo kot razred urbanih križancev (Crossover). Še več – njegov položen in nizek C stebriček je jasno namigoval na kupejevsko linijo, ki v tem razredu šele danes postaja mondena.

Zdaj meri Juke že 421 cm v dolžino.

Zdaj se Juke torej vrača – devet let in milijon in pol primerkov kasneje … Z vsemi atributi, ki so ga določali že takrat in ga dvignili iz množice. No, množice takrat še ni bilo, danes pa je Juke na trgu, kjer je v tem propulzivnem segmentu (ki rase s 30 odstotki na leto) kakšnih 20 ali več modelov, ki so lahko njegova konkurenca.

Inženirji in oblikovalci so se držali načela – obdrži kar je dobro in popravi, kar ni tako dobro. Zato je Juke tudi danes prepoznaven, z značilnimi dvonivojskimi žarometi (danes seveda v LED tehnologiji), visoka in značilna je tudi bočna linija in čokat C stebriček. Toda avto je predvsem večji (7 cm), kar 10 cm je dalja medosna razdalja, 6 cm so zato pridobili potniki zadaj, prtljažnik pa je s temi merami dobil 20 odstotkov večjo prostornino (zdaj 422 litrov). Seveda je večino tega čutiti tudi za voalnom, še bolj pa je izrazit napredek na področju ergonomije, z odličnimi sedeži ter zdaj končno z višinsko in globinsko nastavljivim volanskim obročem.

Dvonivojski žarometi so še vedno prepoznavni.

Vse skupaj tudi v praksi resnično deluje opazno že na prvi pogled in v prvi minuti. Še vedno je za volanom značilen tisti prijetno blago utesnjen občutek, ki ti daje vtis kompaktnosti in bližine vseh stikal in instrumntov, skoraj športnosti. Sedeži dajejo dovolj opore, nastavljivi so po višini – izdatno, kot tudi volanski obroč. Morda je treba po prvih kilometrih izpostaviti tudi občutek kvalitativne nadgradnje, predvsem glede materialov in simpatičnih podrobnosti.

Tudi prtljažnik je večji, za kakšnih 20 odstotkov.

Motor je seveda samo eden (in bo tako tudi ostalo), povsem nov litrski trivaljnik s 86 kW (117 KM) in zmernimi 180 Nm navora pri visokih 4.000 vrtljajih. Spodobno je motoriziran, to že lahko rečem, kaj več verjetno ne, saj mu za dorbih 1700 kilogramov manjka nekaj odločnosti v spodnjem režimu vrtljajev. Ampak ko sem že pri teži – ne glede na prirastek v dolžino, je karoserija za 25 kg lažja od predhodnika. In tudi med vožnjo se zdi, da je avto, vsaj prednj konec, lažji kot izgleda in tako enako lahotno in voljno tudi zavija. Tudi podvozje seveda nima nobenih težav in težo karoserije dobro podpira, tudi pri hitrih menjavah smeri. Ampak za boljšo komunikativnost volanskega mehanizma, je treba izbrati program Sport (samo v kombinaciji s samodejnim dvosklopčnim DCT menjalnikom), sicer deluje preveč lahkoten, nepovezan. Več o vtisih pač kasneje, ko bo testni primerek v uredništvu …

S sedemstopensjkim DCT menjalnikom pridejo še vozni programi.

Novi Juke poneja tudi celotno paleto najsodobnejših asistenčnih sistemov vključno z inteligentnim sistemom zaviranja v sili, zaznavanjem pešcev in kolesarjev ter prometnih znakov, sistemom za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu, opozorilnikom prečnega prometa zadaj ter inteligentnim sistemom za nadzor mrtvih kotov, … Seveda pa tudi spodobno visoko raven povezljivosti, predvsem zrcaljenjem apliakcij ana osrenji zaslon (Apple CarPlay® in Android Auto), apliakcija NissanConnect Services pa kupcem omogoča nadzor na daljavo nad več elementi vozila.

Kot rečeno je trenutno na voljo le en motor, toda hibridizacija oziroma elektrifikacija bo dosegla tudi Nissan in z njim model Juke (podobno kot pri bratrancih iz francoske družine). Prav mogoče pa je, da bo iz te kombinacije nastala tudi verzija Nismo, na katerega sicer zgolj z motorjem z notranjim zgorevanjem skoraj ne gre več računati. Kombinacija litrskega trivaljnika in močnega e-motorja, pa bi lahko dodala nekaj ostrine, predvsem pa odločnega navora. Za konec – pri dobrih 17.500 evrih se začenja ponudba, na kar ponujajo nekaj popusta ob financiranju, kar pa je vendarle nekaj več od predhodnika, seveda pa je tudi bolje opremljen.

Preberite tudi
Octavia RS bo – hibrid