Po trinajstih letih je tukaj novi Fiat 500

Novi Fiat 500e je prvi povsem električen avtomobil koncerna FCA v Evropi. Ostaja zvest retro navdihu, prinaša pa več tehnologije in 320 km dosega

Reinkarnirani Fiat 500 nove dobe ima že precej dolgo brado. Na trgu je namreč že dolgih trinajst let, pri čemer je občutno osvežitev doživel le leta 2016. A novi avtomobil sedaj že legendarnega predhodnika še ne bo povsem nadomestil. Zaenkrat bo namreč na voljo le v različici z električnim pogonom in malce zasoljeno ceno. Bencinska in blago hibridna alternativa pa ostaja model 500, kot ga poznate. Hkrati predstavljajo dve karoserijski izvedenki, torej tudi kabrio.

Novi 500e je torej prvi povsem električni avtomobil koncerna FCA. Poganja ga električni motor s 87 kW (118 KM) moči. Do stotice novi 500e pospeši v 9 sekundah, še pomembnejši pa je bržkone podatek pospeška do 50 km/h, za kar potrebuje 3,1 sekunde. Najvišja hitrost je 150 km/h. Baterijski sklop z 42 kWh kapacitete je dovolj za 320 kilometrov dosega, kar je dovolj za vsakodnevne mestne in primestne potrebe. Polniti je mogoče z močjo 85 kW, pri čemer se baterija do 80 odstotkov kapacitete napolni v 35 minutah, s 7,4 kW namensko domačo polnilnico pa v šestih urah. Izbirati bo mogoče med tremi voznimi načini – Normal, Range in Sherpa. Range vklopi rekuperacijo in omogoči vožnjo večinoma le s pedalom za plin, Sherpa pa varčuje z energijo in med drugim najvišjo hitrost omeji na 80 kilometrov na uro. V primerjavi s še vedno aktualnim predhodnikom je novi avtomobil zrasel za šest centimetrov tako v dolžino (približno 361 cm), kot v širino (približno 169 cm), za dva centimetra pa je daljša tudi medosna razdalja (približno 232 cm).

Premiumska oblika sicer ostaja zvesta retro navdihu in predstavlja smiselno nadaljevanje v primerjavi s predhodnikom, morda tudi kakšnega pol koraka po lestvici navzgor. Povsem na novo pa je zasnovana notranjost, ki je elegantnejša in čistejša – prestavno ročico so zamenjala stikala, osrednji zaslon, preko katerega se upravlja s sistemom UConnect 5, meri 10,2 palcev, digitalizirani pa so tudi voznikovi merilniki. V isti sapi je potrebno omeniti, da je 500e prvi v svojem segmentu, ki ponuja drugo raven avtonomne vožnje. To pomeni, da avto s prilagodljivim tempomatom s pospeševanjem in zaviranjem reagira ne le na avtomobile spredaj, ampak tudi na kolesarje in pešce, slediti pa zna tudi voznemu pasu. Fiat je torej doživel dobrodošlo posodobitev tehnologij. Prvič so na voljo tudi funkcije, kot je 360-stopinjski pogled ali pa opozarjanje voznika na utrujenost in podobno. Pa potem seveda tudi povezljivost – Uconnect5 ponuja tako Apple CarPlay, kot Android Auto.

Pri omejeni seriji 500 primerkov “La Prima” z ekološkim usnjem in 17-palčnimi platišči sicer navajajo ceno 37,900 evrov, a je v to ceno všteta polnilnica, seveda pa je treba upoštevati tudi subvencijo. Novi malček pa je kot nalašč narejen za posebne izdaje, ki jih Italijani v sodelovanju z modnimi hišami in želji po večji dodani vrednosti tako radi pošiljajo na trg. Tako so že napovedali 500 Giorgio Armani, B.500 “Mai Troppo” by Bvlgari in 500 Kartell z zanimivo oblikovanimi platišči in vzorci na sedežih. Že iz fotografij pa je mogoče videti, da bo v skladu z živahno naravo italijanskega malčka na voljo širok izbor barvnih kombinacij karoserije, notranjosti in platišč.

Preberite tudi
Osvežitev za BMW-jevo superlimuzino