Prihajajoč Up! GTI je s svojimi zmogljivostmi in dimenzijami pravzaprav duhovni naslednik originalnega golfa GTI – prve generacije

Dolgo so se pri Volkswagnu poigravali z idejo najmanjšega GTI-ja v podobi mestnega malčka Up!, toda ideja nikakor ni zaživela, predvsem pa so pri znamki čakali, da je malček doživel prenovo sredi življenjskega cikla. Zdaj bo ime GTI vendarle lepo pristajalo simpatičnemu mestnemu malčku, ki ga bodo – kako prikladno – predstavili prav na prihajajočem zboru oboževalcev oznake GTI ob Vrbskem jezeru.

Pri imenu GTI surova moč motorja in ekstremne zmogljivosti nikoli niso bile v ospredju. Prej homogeno prepletanje hitrosti, moči, zabave in vsakdanje uporabnosti ter nezahtevnosti. Zato je (še bolje: bo) tudi novi GTI nadaljeval v tej smeri. Če se je moral legendarni predhodnik pred 41. leti zadovoljiti s 110 konji (81 kW) in skromnimi 140 Nm navora, je v novincu vendarle za kanček bolje – trilitrski TSI motorček z manj kot litrom prostornine zmore 85 kW (115 KM) in precej bolj obetavnih 200 Nm navora. S tem naj bi Up! pospešil do stotice v 8,8 sekunde (pra Golf GTI je bil le dve desetinki počasnejši), kar seveda ni številka, ki bi pomenila, da bo koga bolel vrat. Tudi slabih 200 km/h končne hitrosti ni strahospoštovanj vredna številka – toda pozor – še vedno gre za le 3,6 metra dolg avto, ki je bil narejen predvsem za nezahtevne izlete po mestu.

Skromnih 976 kilogramov tehta novi GTI

Zato pa so tehniki prilagodili tako podvozje, ki je čvrstejše in 15 mm nižje, kot zavore (ki prihajajo od večjega Pola) in kolesa, ki so sedaj 17 palčna. In tako snovalci obljubljajo okretnost in agilnost, ki je v vrhu razreda. Ob spodobni porabi …

Resnici na ljubo je že treba povedati, da Up! GTI ni prvi tak mini športnik, ki je nastal v hiši z idejo spomina na kultnega predhodnika, saj je bil njegov praprednik Lupo GTi še nekoliko bolj osredotočen modelček, ki je imel celo močnejši motor (1,6 litra, 92 kW/125 KM) in je bil v začetku tisočletja (2000) priljubljen tudi pri tunerjh. Pri Volkswagnu sicer še vedno govorijo o konceptu, toda njegov dodelan izgled dokazuje, da bo Up! GTI šel v proizvodnjo v začetku drugega leta praktično nespremenjen. In zraven seveda sodijo tudi športni sedeži v znamenitem tartan vzorcu …