Poklopni mehanizem žarometov pri Jaguarju XJ220

Kadar koli in kjer koli sem zasledil različne fotografije tega superšportnika, vedno se je zdelo, kot da nekaj manjka. Morda zato, ker se na prvi pogled zdi, da sploh nima žarometov, saj bi ti nedvomno lahko pokvarili kompozicijo lepo izdelanega prednjega dela s ‘škrgami’ pod ogromnim vetrobranskim steklom.

No, jasno je, da je bil XJ220 opremljen z žarometi, toda le redko so bili v ‘akciji’ na vseh fotografijah. Tako zelo redko, da bi človek zlahka pomislil, da jih XJ220 nima. Je pa oblikovalski oddelek Jaguarja prehodil trnovo pot, da so prišli do končne rešitve. Zadnje luči Roverja 200 so brez težav prilagodili za XJ220, z žarometi pa so bile same težave, saj je bilo zamišljeno, da so pomaknjene daleč nazaj v aluminijasto ogrodje prednjega dela avtomobila. To pa je predstavljalo dodatno težavo pri iskanju pravega kota zadovoljive osvetlitve pri vstopu v zavoj. Porajalo pa se je še vprašanje videza žarometov …

Dejstvo je, da bi dvižni žarometi zagotovo pokvarili brezčasne, tekoče linije celotne konstrukcije oblikovalca Keitha Helfeta, in ni prav dosti manjkalo, da bi se to res zgodilo. Pravzaprav se je ravno to dogajalo, ko je bil tako imenovani ‘sobotni klub’ – neuradna družba vnetih oblikovalcev in inženirjev Jaguarja, ki so se sestajali v prostem času – soočen s to dilemo. In je postalo jasno, da prvotna zamisel s transparentnim plastičnim pokrovom ne ustreza zakonski regulaciji. Seveda so fantje videli Ferrarija F40 in bili mnenja, da lahko sami to napravijo boljše. Ampak hkrati so se pričeli pojavljati tudi prvi dvomi, češ da bi mehanizem dvižnih žarometov deloval prepočasi in bi lahko bil tudi nezanesljiv, kar pa se nikakor ne bi podalo takrat najhitrejšemu, najmočnejšemu in najdražjemu serijskemu avtomobilu na svetu. In pri avtomobilu z minimalnim količnikom zračnega upora, ki temelji na ustvarjanju podtlaka, bi dvižni žarometi že pri nekoliko večji hitrosti povsem ‘pokopali’ učinke aerodinamike. To pa je bila meja, ki je ‘klub’ preprosto ni bil pripravljen prestopiti.

Končna rešitev je bila tako prefinjeno preprosta, da bi ji skoraj lahko rekli genialna. Vsebovala pa ni nič drugega kot dva v barvo vozila pobarvana aluminijasta pokrova, mehanizem in elektromotorček. Ta je omenjena pokrovčka hitro in zanesljivo spustil v ležišče in razkril žaromete, ko jih je voznik vklopil. In nato spet dvignil v običajno lego. Idejni oče te rešitve, glavni oblikovalec Helfet, je navdih za rešitev našel v projektu XJ41 (za katerega nekateri pravijo, da gre za izviren F-Type, ki je zagotovo služil kot osnova za obliko prednjega dela).

No, seveda pa ni bilo vse tako odlično. Ko so bili žarometi vklopljeni, sta namreč na vsaki strani zijali dve luknji (z žarometi). Z mehanizmom pa ni bilo nikakršnih težav, saj je deloval izjemno hitro in zanesljivo, povsem v skladu s prepričanjem o Jaguarju kot prestižnem avtomobilu, je razložil Don Law iz podjetja Don Law Racing, ki nekako velja za strokovnjaka Jaguarjevega XJ220.