Vse kot ponavadi – le da precej bolje

Porsche 911 Carrera S

Legendarni model 911 je doživel novo evolucijo. Ali je v zadnji izdaji, torej z oznako 992, res toliko boljši?

Ljubitelji in poznavalci so vsak prihod nove generacije modela 911 pričakovali z opaznim strahom. Evolucija je seveda neizogibna, toda njeni rezultati niso vedno dobrodošli. Vsak nov model 911 je boljši avtomobil, a vselej se debata nadaljuje z vprašanjem – ali je tudi boljši 911? Tudi zaradi tega, ker se z vsakim novim modelom izgublja nekaj tiste značilne osebnosti 911-ice, saj postaja lega na cesti vse bolj podvržena varnosti, šestvaljnik pa okoljskim standardom. V glavnem. Vseeno se zdi, da je 992 nekoliko drugačen …

“Vsekakor je videti drugačen, vendar ni nobenega dvoma, da je še vedno 911 – le da precej bolj moderen.”

Vsekakor je videti drugačen, ravno tako, kot je njegova karoserija sedaj mnogo lažja in z več aluminija kot doslej. Ravno tako kot ne bo več klasične, ozke različice – zdaj je na voljo še širša, tista z razširjenimi boki in kolotekom (+45 mm), hkrati so kolesa zdaj prvič v različnih velikostih (20 oziroma 21 palcev), vse našteto pa priča o potencialu spremembe dinamične osebnosti tega novinca. Prvo vožnjo naj bi opravil na dirkališču Hockenheim, tako da sem vedel, da bo avtomobil lahko razkril vse svoje dinamične lastnosti, obenem pa bom lahko preskušal razliko med dvo- in štirikolesnim pogonom pri modelih 992 S in 4S.

Prvič sem lahko videl novo 911-ico v živo in medtem ko sem pričakoval večji avto, si nisem mislil, da bo oblika pokazala tudi toliko ostrine. Ne glede na dejstvo, da je opazno drugačen, posebno njegov prednji del, ki spominja na Taycana, je še vedno nezgrešljiv 911, le da bistveno bolj moderen. Mirno me označite za ljubitelja.

Notranjost je precej bolj opazno preoblikovana, osnovna arhitektura je sicer podobna drugim članom družine, toda vse ostalo je novo. Le da so odslovili proizvajalca mehanskih stikal, saj jih je zamenjala gladka konzola z ravnimi ploskvami. Tudi drugje so sledili tej ideji – osrednji merilnik vrtljajev je še vedno analogen, levo in desno ob njem pa sta dva sedempalčna TFT-zaslona, ki prikazujeta tradicionalne merilnike, medtem ko na osrednjem delu armaturne plošče kraljuje 10,9-palčni zaslon na dotik. Številna stikala so tako našla svoje novo mesto na osrednjem zaslonu, čeprav je nekaj bližnjičnih (na primer za nastavitev blažilnikov) še vedno ostalo. Večina ostalih stikal pa je preklopnih, nekaj čudno oblikovanih; med njimi izstopa čokata ročka za izbiro prestav novega osemstopenjskega PDK-menjalnika, ki pa nima več vloge ročke menjalnika, saj lahko voznik izbira prestave le preko obvolanskih ročk. Bodo pa ponudili tudi posodobljen sedemstopenjski ročni menjalnik.

Potniško kabino so precej predelali, zdaj je v predelu voznika precej manj fizičnih stikal; večina jih je na 10,9-palčnem osrednjem zaslonu.

Tudi ključ, ki je bil oblikovan kot silhueta avtomobila, je odšel v zgodovino. 992 je namreč vselej opremljen z brezkontaktno tehnologijo, ampak za zagon je tukaj stikalo za obračanje namesto klasičnega gumba. In z obratom oživi ter se oglasi s prepoznavnim zamolklim grgranjem šestvaljnik. Oba modela imata opcijsko možnost doplačila za športni izpuh, ki ga označuje velik ovalni zaključek cevi.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 82)

John Barker

Porsche 911 Carrera S
TEHNIČNI PODATKI
Motor šestvaljnik, bokser, 2.981 ccm, biturbo CO2 g/km Moč 331 kW (450 KM) pri  6.500 vrt./min Navor 530 Nm od 2.300 do 5.000 vrt./min Zmogljivosti 3,7 s (0–100 km/h), 308 km/h Teža 1.515 kg (218 kW/tono) Osnovna cena 147.170 EUR
Vse kot ponavadi – le da precej bolje
Avto je še vedno treba oceniti na odprti cesti
5
EVO OCENA