Porsche je že posvojil pojem elektrificiranih superlimuzin s Panamero Turbo S E-Hybrid.

Vrh pripada hibridu

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Z novo generacijo prihaja tudi menjava paradigme – vrh ponudbe je poslej namenjen hibridu. In to kakšnemu!

fotografije Porsche

V svojem slogu so pri Porscheju dokazali, da si hibridnost želijo in predvsem zmorejo predstavljati na čisto svoj način. Največja limuzina je torej tista, ki bo na vrhu svoje ponudbe ustoličila hibridno različico. Brez strahu – pri Porscheju so takoj poudarili, da sta moč in navor, ki ju zmore električni motor, v tem primeru namenjena predvsem zmogljivostim. In šele nato zniževanju porabe. Drži pa – če si voznik to res želi, ali morda celo potrebuje, mu tudi tale Porschejev ‘nadhibrid’ omogoča vse, kar zmorejo tudi ostali priključni hibridi svoje sorte – električno vožnjo (do kakšnih 50 km), tih in nežen zagon ter speljevanje in varčevanje ob sodelovanju obeh motorjev.



Ampak vse to vas verjetno ni prav hudo vznemirilo. Jasno. Toda podatki, ki jih pri Porscheju prikazujejo za novega superhibrida (tega napol v šali primerjajo z družinsko izvedenko superšportnega modela 918), govorijo zase. Sistemska moč, ki jo navajajo pri Porscheju, namreč znaša kar 500 kilovatov oziroma bolj prepričljivih 680 konjev. In za povrh še neverjetnih 850 Nm navora. Si lahko mislite, da tale več kot pet metrov dolg Porsche, ki je zaradi vse hibridne krame na krovu težak več kot 2,3 tone, do stotice pospeši v borih 3,4 sekunde? No, tudi jaz sem bil malce skeptičen …

Pri Porscheju seveda ničesar niso prepustili naključju, kar velja tudi sicer. Inženirjev bržkone ni preveč skrbelo, da iz osemvaljnika in električnega stroja ne bi mogli  iztisniti dovolj energije za pospešek, ki bi človeku zravnal hrbtenico in pustil vse mimoidoče s povešeno čeljustjo. Zagotovo jim je dovolj sivih las povzročilo to, kako v avtomobilu zadržati dovolj Porschejevega DNK-materiala, ki bo pričal o pregovorni okretnosti, prepričljivi legi in uravnoteženi enostavnosti v zavojih. Tehnologija hibridnega pogona zahteva dodatne kilograme in mimo tega pač ne gre.



Sicer pa so pri Porscheju štirilitrskemu osemvaljniku, ki se vrti spredaj in poganja vsa kolesa, v ohišje menjalnika dodali še elektromotor, ki zmore natanko 100 kilovatov (136 KM), dovolj torej, da samostojno poganja Panamero (celo do 160 m/h). In ravno prav, da že pri prvih 100 vrtljajih doda vseh 400 Nm navora bencinskemu stroju, tako da je sistemskih 850 Nm na voljo že pri dizelsko nizkih 1400 vrtljajih!  Seveda vse to zahteva tudi davek. Ki se pozna pri dodatni teži. Kar približno 200 kilogramov prinesejo baterija (14 kWh), motor in vsa elektronika, ki gre zraven (nekaj pa še dodatna oprema). Resen zalogaj, tudi za Porschejeve inženirje.

Toda že po nekaj kilometrih zna tale ‘družinski’ hibrid, ki premore tudi štartni program, razbliniti vse morebitne dvome. Če zdaj malce preskočim – seveda bi se ta dva stota poznala, če bi ju vzel iz avta in manjkajoče njutonmetre nadomestil s kakšnim decilitrom prostornine več, ampak trik je ravno v tem. Namreč kako zelo učinkovito so uspeli Porschejevi mojstri prikriti dejansko težo tega avtomobila, ki bi mu glede na zunanje mere (dobrih pet metrov), in seveda vso težo, zelo težko rekel športni avto. Toda Panamera preseneti. Saj ne, da sem pričakoval kaj drugega, kajti nova generacija te limuzine je že brez oznak Turbo in S okreten ter prav nenavadno vodljiv in zmogljiv stroj. Z osemvaljnikom in dvojnim turbopolnilnikom ter s pomočjo električnega motorja pa je treba biti s pedalko plina res previden. Panamera se namreč s takšno ihto in odločnostjo požene naprej, da se zdi, kot bi lahko preskočil avto pred seboj. Še dobro, da ima serijsko tudi karbonsko-keramične zavore, ki so skoraj neuničljive, ampak dokler so koluti hladni, je občutek neprijetno drseč in cel sistem deluje nepredvidljivo. Toda bolj kot z zavorami ravnaš surovo, bolj prijazne in predvidljive postajajo.

“Bolj kot ravnaš z zavorami surovo, bolj prijazne in predvidljive postajajo.”

In najboljše od vsega je, da je tale Panamera dovolj zabaven avtomobil tudi v seriji zavojev, ko se regionalka sprosti; takrat je mogoče z vrtljivim stikalom prestaviti na športni program Race. Ker ta vpliva tudi na aktivno zračno vzmetenje, na motor in menjalnik ter odzivnost hibridnega sistema, ki v pospeševanju iz baterije izcedi zadnji dovoljeni atom. Kako enostavno se zapodi v zavoj in kako ostro zagrize prednja os v asfalt, medtem ko se podvozje stoično upira prenosu teže na zunanji par koles! Dolgo pred vrhom je mogoče potipati plin in pedalko hitro zatem odločno potisniti v tla, saj štirikolesni pogon enakomerno, s poudarkom na zadnji osi razporedi navor in izstreli tale dvoinpoltonski izstrelek proti naslednji kombinaciji. Zadek zna navihano in predvidljivo uiti za le nekaj decimetrov, podkrmarjenja skoraj ne pozna in težo je čutiti le pri hitrem prelaganju iz zavoja v zavoj. In pri res odločnem zaviranju, ko se je treba obesiti na pedalko. Zavorna moč je pri ogretih kolutih sicer osupljiva, tako ali še bolj kot pospešek, toda vso to težo je vendarle treba ustaviti.

Da je Turbo S E-Hybrid ravno tako kot zmogljiva limuzina tudi udoben potovalnik, ni treba posebej razlagati, in za kaj takega ima tudi vso potrebno opremo in udobje (že spisek serijske opreme je skoraj popoln, dodatne še vedno dolg), čeprav na tem področju mogoče ne zmore prepričati s takšno suverenostjo kot med testnimi zavoji (ampak tu je še podaljšana različica Executive, če bi kdo res želel). In prav je tako – saj tudi tale model želi in hoče biti najprej Porsche. Kar mu – z nekaj rezervami, tudi uspeva. A o porabi ste želeli vprašati? Za večino tudi pri hibridnosti ne bo pomembna, ampak – pri bolj zavzeti vožnji ni nič kaj ‘hibridna’, le pri nežni, vsakodnevni se lahko spusti pod deset. Pa še to le, če boste baterijo redno polnili na polnilcu.

Matjaž Korošak

 

TEHNIČNI PODATKI
Motor V8, 3.996 ccm, biturbo CO2 66 g/km Moč 500 kW (680 KM) od 5.750 do 6.000 vrt./min Navor 850 Nm od 1.400 do 5.500 vrt./min Zmogljivosti 3,4 s (0–100 km/h), 310 km/h Teža 2.310 kg (216 kW/tono) Cena 215.552 EUR
Izjemni pospeški
Dobro skriva težo med zavoji
Cena
Poraba (niti približno tovarniških 2,9 litra)
5
EVO OCENA
More Stories
Nepričakovano dinamičen