Porsche Panamera Turbo

Lepša na oko in bolj dinamična je zdaj. Nova Panamera je napredovala iz nebrušenega diamanta v lep dragi kamen

Nekateri namigujejo, da se novo Panamero Turbo splača kupiti že zato, da lahko opazuješ, kako se dviguje zadnji spojler. Ko sva s kolegom Towlerjem čakala na meji med Avstrijo in Nemčijo, sem ga prosil, da pritisne dotično stikalo. Iz zadka se dvigne del krila, ki se nato nekako prepolovi in prične raztezati čez celotno dolžino zadnjega dela avtomobila. Kot motorizirana družinska jedilna miza, le precej bolj frajersko.

Sicer je imela že prejšnja generacija Panamere resen zadnji spojler, a je aerodinamični dodatek nove Panamere precej večji, in če sem povsem odkrit, nova Panamera kljub podobnosti v vseh pogledih prekaša prvo, za mnoge zelo neposrečen (vizualen) izdelek. Na novi je tako opaziti kar precej podobnosti z 911-ico, zadnji del je bolj slok, prednji deluje manj nerodno kot pri predhodnici. Kot precej sramežljiva najstnica, ki je končno postala prava ženska.

Seveda je tudi notranjost doživela pomladitev in priznati moram, da jim je uspelo. Še posebej me je prevzel velik 12,3-palčni zaslon na dotik na vrhu osrednje konzole. Tudi novi sedeži niso kar tako. Zelo temeljiti so, elegantni na pogled in kar 18 različnih načinov nastavitev poznajo. A kljub vsemu me je nekaj zmotilo. Kot pri prejšnjem modelu so tudi v tem ‘slepa’ stikala. Torej, če bodoči lastnik ne izbere paketa z največjo možno stopnjo opreme, potem dobiš le navidezna stikala. Kot v našem primerku, kjer manjka recimo zračenje sedežev. Ampak nič ne de. Notranjost Panamere je predvsem prostor, ki ga lahko označim za sproščujočega. Lahko bi rekel, da gre celo za spokojen prostor ne glede na to, ali stojiš v koloni zaradi del na cesti ali pa brziš proti Münchnu po A8 s 300 kilometri na uro.

Za doseganje takšne hitrosti s to Panamero skrbi novi štirilitrski dvojno prisilno polnjen V8, ki svojo moč preko osemstopenjskega dvosklopčnega (PDK) samodejnega menjalnika prenaša na vsa kolesa. Pravzaprav gre za motor, katerega valji se lahko ponašajo z enakim hodom in vrtino, kot jih ima W16 iz Veyrona. V8 tako v novi Panameri zmore 404 kilovate (550 KM) in 770 Njutonmetrov navora, kar je vsekakor dovolj, da dve toni težak avto do stotice potrebuje le 3,6 sekunde, do 160 km/h pa 8,1 sekunde. Kratek preizkus sistema ‘Launch Control’ je pokazal, da tukaj ni prostora za teatralnost. Panamera se katapultira po ravnini skoraj brez drame in dima, trezno in preračunljivo. Zadeve postanejo zanimive, ko najdeš odsek ceste, ki je prežet z zavoji. Lahko povem, da je Panamera presenetljivo hitra, če upoštevam njene mere. Ko sem se prebijal skozi vasice ali srečeval avtomobile na ozkih cestah, se mi je zdela ogromna (ne nazadnje je od predhodnice za šest milimetrov širša in 34 milimetrov daljša), ampak sedaj, pri večji hitrosti in trikomornem zračnem vzmetenju, se v načinu vožnje ‘Sport Plus’ zdi, da se kar naenkrat skrči in postane živahnejša. Nedvomno k temu občutku pripomore tudi krmiljenje zadnje osi (4D Chassis Control). Kar čutil sem povezavo krmilnega mehanizma z zadnjo osjo, kar mi je posledično dajalo precej zaupanja v vožnji. Še dobro se spominjam neprijetne vožnje s prejšnjo Panamero Turbo, kjer sta prednja in zadnja os delovali kot na smrt skregan zakonski par. No, pri novi tega ni več. Prej bi si upal trditi, da vlada med osema prava harmonija, kar posledično spet pomeni, da sem postal v zavojih pogumnejši in bi si upal še kaj več, kot le rahlo drseti skozi zavoj. Ko pa sem hotel več, sem še kako občutil težo Panamere v zavojih. Na srečo je opremljena z orjaškimi zavornimi (tukaj opcijskimi keramičnimi) diski, v katere grizejo 10-batne zavorne čeljusti.

Dejstvo je, da mi Panamera dolguje nekaj odgovorov, ki jih bom najbrž dobil na pravem testu. Po zgledno urejenih cestiščih namreč ni bilo nobenih težav. Se mi pa zdi, da podvozje na manj urejenih podlagah ni v vsakem trenutku povsem prepričljivo …

No, kakor koli že, prvi vtis nove Panamere Turbo je zelo pozitiven. In največji kompliment, ki ga po prvi vožnji v tem trenutku lahko namenim Panameri, je ta, da je tisti rekord 7:38, dosežen na Nürburgringu, sedaj nekako smiseln. Ampak jasno – Panamero lahko kupite tudi samo zaradi zadnjega spojlerja.

Porsche Panamera Turbo
TEHNIČNI PODATKI
Motor V8, 3.996 ccm, twin turbo
CO2 212 g/km
Moč 404 kW (550 KM) med 5.750 in 6.000 vrt./min
Navor 770 Nm med 1.960 in 4.500 vrt./min
0–100 3,6 s
Hitrost 305 km/h
Teža 1.995 kg (218 kW/297 KM na tono)
Cena 199.267 EUR
izjemna hitrost
kakovostna notranjost in izjemna vodljivost sta korak višje
zadnje krilo
še vedno gre za težko zverino
4.5
EVO OCENA