Porsche je predstavil svoj prvi električni avtomobil, ki ga čakamo od leta 2015. Turbo ne pomeni več nujno tudi prisilnega polnjenja. Pomeni pa moči, veliko moči

Zdi se, da je prihod Taycana trajal malone večno – od predstavitve koncepta Mission E so minila štiri leta. Predvsem pa se tako zdi zaradi  mešanice pričakovanj, ki spremljajo nastanek prvega električnega avtomobila legendarne znamke iz Stuttgarta. Vmes smo videli še nič koliko fotografij in podatkov, bodisi od Porscheja, bodisi od avtomobilističnih paparacov. Tako smo imeli že precej dobro idejo o tem, kako bo izgledal končni izdelek. Taycan pravzaprav izgleda presenetljivo podobno omenjenemu konceptu. Znamenite značilnosti oblike, ki jo pri Porscheju predvsem z modelom 911 že tako dolgo negujejo, je še vedno lahko prepoznati. Pravzaprav se oblika bolj temeljito spogleduje s slednjim, kot to zmore na primer Panamera. Hkrati pa Taycanova oblika daje vedeti, da se pod pločevino dogaja morda le kaj drugega, kot izgorevanje goriva.

Sprva bosta na voljo dve različici – Turbo in Turbo S. Pri Porscheju so si nekako prisvojili besedo Turbo, ki sedaj očitno prej pomeni več moči, kot pa prisilno polnjenje. Turbo S je torej najmočnejša različica Taycana, ki v načinu “overboost” zmore 560 kW (761 KM) moči, medtem ko Taycan Turbo v načinu “overboost” ponuja 500 kW (680 KM) moči. Turbo S do 100 km/h pospeši v 2,8 sekundah, Turbo pa v 3,2. Vprašanje koliko je v resničnem svetu pri takšnih zmogljivostih to sploh še pomembno, ostaja odprto, a Tesla P100D enako pospeševanje opravi štiri desetinke hitreje. Razlika pa je v tem, da lahko Taycan tak pospešek opravi kadarkoli, medtem ko je potrebno baterije v Tesli S na to pripraviti, na zaslonu pa mora voznik odkljukati nekaj izjav, da to počne na lastno odgovornost. Najvišja hitrost obeh modelov znaša 260 km/h.

Baterijski sklop ima kapaciteto 93 kWh, sistem (namesto običajnih 400 V) deluje pri napetosti 800 V, polni pa se lahko z močjo 270 kW, kar teoretično – če bi za to obstajala infrastruktura – pomeni, da je moč 80 odstotkov baterije napolniti v 22 minutah in pol. Obe različici imata enak pogonski sklop in dva motorja – po enega na vsaki osi, na zadnji osi pa je še dvostopenjski menjalnik. Prva prestava je namenjena pospeševanju, druga pa učinkovitosti pri visokih hitrostih. Pri Porscheju pravijo, da premoreta modula električnih motorjev največ moči na kubični centimeter zasedene prostornine na trgu. Vse to pomeni, da tehtnica pokaže 2.295 kg, kar je 15 kg manj od najmočnejše Panamere – Turbo S E-Hybrid, a kar 300 kg več od Panamere Turbo, ki nima hibridnega pogona. Podatkov o dosegu še niso podali.

Fotografije notranjosti smo si lahko prvič ogledali že nekaj dni prej. Še več poudarka je na digitalnih vmesnikih, zaradi česar deluje vse malce bolj umirjeno. Na sredi sta dva (eden je opcijski), pred voznikom pa je sedaj ogromen, 16,8-palčni ukrivljen zaslon, ki pa prikazuje tradicionalno Porschejevo razporeditev petih posamičnih okroglih prikazovalnikov. Prvi kupci bodo svoje električne Porscheje prevzeli v prihodnjem letu, v Nemčiji pa bo za Turbo S potrebno odšteti 185.456 EUR, medtem ko bo Turbo stal 152.136 EUR.