Posebnež z ekološko podobo

Subaru na nek način ohranja svoj imidž avtomobilskega posebneža – tokrat je klasičen štirikolesni pogon združil s – hibridno tehnologijo . In nastal je e-Boxer

Nikar takoj ne povežite Toyote, ki je res 20 odstotna lastnica Subaruja, in nove hibridne tehnologije, ki se je znašla v modelu XV (in seveda Foresterju – ker si pač delita platformo). Subarujevi tehniki so namreč v tem primeru šli svojo pot in uspeli ohraniti tako čislan terenski DNK kompaktnega modela XV, hkrati pa mu dodali predvsem nekaj uporabnosti in ekološke sprejemljivosti hibridne tehnologije. S čimer poskušajo vsaj na evropskem trgu nadomestiti ukinitev dizelske tehnologije.

Ne glede na jasno terensko poslanstvo, je podvozje tudi na asfaltni podlagi zelo suvereno, nagibanja malo.

XV je torej drugi model, ki je dobil to hibridno tehniko – nikakor pa ne zadnji, saj je pred kratkim Subaru objavil podatek, da želijo do leta 2030 vsaj 40 odstotkov svoje palete elektrificirati, prvi povsem baterijsko električni model pa bi naj zagledal luč sveta čez kakšni dve leti. Pri tem je zanimivo tudi, da nihče več ne govori o nasledniku STi modela, čeravno se hibrid zdi kot nalašč za kombinacijo dinamike in varčnosti. Ampak pozor – morda vse ni tako črno, saj so vse bolj glasne govorice, ki omenjajo povratek Subaruja v WRC, ko bo napočila doba hibridov! In to pomeni tudi povratek športnih modelov!

Kar 22 cm oddaljensoti od tal je dobra popotnica.

Ampak nazaj k XV-ju, ki je leta 2017 debitiral v svoji tretji izdaji. No, v drugi. In pol. Leta 2010 je bila to namreč malce nališpana Impreza. Pomemben model, vsakakor, saj na primer v Evropi predstavlja kar tretjino prodaje (pri nas več kot 70 odstotkov)! In za zniževanje številk CO2, je to torej pravi korak. Pri Subaruju so tako inženirji kar v ohišje znanega CVT menjalnika vgradili elektromotor s 12,3 kW moči (16,7 KM) in še bolj pomembnimi 66 Nm, ki pomaga  motorju, pod zadnji sedež pa namestili li-ionsko baterijo. Ta je – vsaj po trenutnih standardih, precej skromne kapacitete (dobre pol kWh). Delovanju hibridnega sistema so prilagodili tudi dvolitrski štirivaljni bokserski motor za katerega pravijo, da ja v 80 odstotkih nov. In vse skupaj doda na tehtnico 128 kilogramov. Ni malo, čeravno spada XV še vedno med lažje v svoji kategoriji. Predvsem pa zaradi konstrukcije motorja in pogona z dobro porazdeljeno maso. No, štirivaljnik zmore še vedno 110 kW (150 KM), navora pa je za 194 Nm, vendar pri visokih 4000 vrtljajih, kar so si lahko privoščili, saj v spodnjem območju delovanja ta del prevzema elektromotor.

Z dodelanimi dizejnerskimi potezami verjetno ne bo prepričal, o uporabnosti, ergonomiji in tudi kvalitetni izdelavi pa ne gre dvomiti.

Pri Subaruju sistemu sicer pravijo blagi ali delni hibrid, dejstvo pa je, da ta za razliko od ostalih vsaj teoretično omogoča tudi samostojni pogon z močjo elektromotorja in energijo iz baterije. Seveda ob skromnih zahtevah voznika in idealnih pogojih (do 40 km/h, približno 1,6 km). Na testnem poligonu se je XV na predstavitvi izkazal predvsem tam, kjer ostali konkurenti obnemorejo – s stalnim pogonom, oddaljenostjo od tal (22 cm je že za sodobne SUV precej), homogenim podvozjem in karoserijsko čvrstostjo.  Predvsem na blagem terenu in pri nizkih hitrostih je moč čutiti hipen navor e-motorja, prilagajanje CVT menjalnika pa tam tudi ni tako izrazito in moteče. Tudi na asfaltu se zdi nezahtevna vožnja zdaj bolj suverena, motor celo bolj odločna, ob pospeševanju v hrib pa se moteč dejavnik CVT menjalnika spet prikrade v ospredje. Ne glede na vse, pa se tokrat XV v bolj okoljsko ozaveščeni podobi še toliko bolj izkaže kot razveseljivo vsestranski model, kjer sta lega in homogeno delovanje podvozja še vedno bolj v ospredju, kot nizka poraba, ki se na prvih kilometrih ni izkazala za njegovo močno stran.

Za hibridno tehnologijo bo treba odšteti dobrih 33 tisočakov, seveda pa gre zraven tudi dobra oprema, štirikolesni pogon, sodobni asistenčni varnostni sistemi in CVT menjalnik.

Preberite tudi
Mrtvorojeni: Porsche 965