Povsem nov, toda še vedno – Golf

Osma generacija se osredotoča na digitalizacijo, povezljivost in hibridizacijo pogonskih sklopov. Ter na ugodno počutje voznika in potnikov

Ikona znamke, avto, ki postavlja merila v spodnjem srednjem razredu, standard v industriji, … pa še kaj bi se našlo. Vse to je Golf in verjetno še več. Včeraj so ga v Wolfsurgu odkrili na novo. Po prestavitvi njegove predstavitve, ko so vodilni odkrili, da je odgovornost vendarle prevelika, so zdaj vendarle potegnili zastor in pokazali novega Golfa, ki je še vedno in predvsem – Golf. Tudi na prvi pogled.

Seveda so mu obdelali zunanjost, predvsem žarometi, ki so lahko tudi matrični LED, na novo opredeljujejo njegovo pojavnost, prednji del je mnogo bolj elegantno zasuknjen navzdol, znameniti C stebriček spet izrazit, bočna linija bolj prepričljiva in poudarjena. O merah tokrat še nič, neuradno je seveda že jasno, da je novinec ostal zelo blizu sedmice, kar pomeni, da je menda daljši in kake tri centimetre daljši (428 cm), dolžini in višina sta tako rekoč identična, za osnovo še vedno skrbi evolucijska verzija prilagodljive platforme MQB.

Toda oblikovalci so se predvsem pomudili pri oblikovanju notranjosti, ki je zasnovana na novo in vsaj z voznikovega stališča povsem digitalizirana, saj so digitalni merilniki serijski (zaslon 10,25 palca), tik ob njem je še osrednji zaslon, ki je lahko v dveh velikostih 8,25 ali 10,25 in je namenjem multimediji. Hkrati so pri VW na zaslon preselili tudi večino mehanskih stikal, ki jih v novem Golfu skoraj da ni – razen na večfunkcijskem volanu (kjer jih je precej), tako da voznikov delovni prostor deluje zelo počiščeno (tudi vrtljivo stikalo za vklop svetil je preteklost). Verzije s samodejnim DSG menjalnikom pa nimajo več ročke, pač pa le kratek štrleč izbirnik prestav, ki je nekoliko podoben novemu Porscheju 911.

Novi Golf je sicer najbolj povezan in digitaliziran Golf v zgodovini. Je tudi prvi avtomobil znamke, ki je sposoben komunicirati z bližnjimi avtomboili )CartoCar) in z infrastrukutro (CartoX), podatke dobiva tudi preko oblaka, avtomobile pa zmore opozarjati ali dobiti opozorilo v razdalji 800 metrov. Z zunanjostjo je stalno povezan preko eSIM kartice in vgrajenega modula OCU, na voljo je seveda glasovno upravljanjke in digitalni pomočnik, ki ga voznik aktivira z Hey Volkswagen, deluje pa na platformi Amazonove Alexe in zmore pomagati pri navigaciji, sizboru glasbe, vklopu posameznih elementov, … Seveda pa je zraven tudi We Connect in We Connect Plus, Volkswagnov sistem spletnih storitev in servisa, ki omogoča tako odaljen dostop do avtomobila, kot posodabljanje preko oblaka in celo nakup nadgradenj.

Volkswagen je z novim Golfom začel hibridno ofenzivo. Na voljo bo v petih hibridnih različicah in stavi na 48 voltno tehnologijo – ISG alternator zaganjalnik (jermensko povezan z gredjo motorja), 48V litij-ionska baterija in zadnja generacija motorjev TSI tvorijo nov blagi hibridni pogon v sistemu eTSI, poraba pa je menda manjša za do 10 odstotkov (na osnovi WLTP). Volkswagen bo Golfa pnudil v treh verzijah eTSI: 81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM in 110 kW/150 KM. Na voljo bosta tudi dve verziji priključnega hibrida. Prva zmore 150 kW/204 KM, športni GTE pa 180 kW/245 KM. Obe različici Golfa s priključnimi hibridnimi pogoni bosta na voljo z litij-ionsko baterijo s 13 kWh, ki omogoča električni doseg približno 60 kilometrov (v sedmici 8,7 kWh).

Hkrati s temi pa bo na vojo tudi pet klasičnih pogonskih strojev (dva dizelska TDI, dva TSI in TGI, pogon s stisnjenim zemeljskim plinom) z močjo od 66 do 110 kW/90 do 150 KM. Pri tem sta dvolitrska dizelska orpemljena z dvojnim vbrizgom ADBlue, ki zmanjšuje NOx za okoli 80 odstotkov, bencinski pa delujejo po Millerjevem principu zgorevanja.