Pozor, prihaja orkan

Lamborghini Huracán Evo

Z naborom pametnejših tehnologij ima Lamborghini Huracan Evo potencial zablesteti na vsaki cesti. Je morda celo prepameten?

besede Adam Towler
fotografije Aston Parrott

Počasi dvignem anodizirani rdeči “varnostni” pokrovček in s prstom lebdim nad gumbom za zagon motorja. Nato se ustavim. Zelo si želim to storiti, pa vendar si ne. Ura je namreč pet zjutraj in moram na pot. Naslednji postanek sledi na dirkališču Anglesey Circuit, vendar vem, da je zagon tega motorja v soseski enak, kot če bi pod okna spalnic sosedov postavil zmogljivo koncertno ozvočenje, na predvajalniku izbral surovo death metalglasbo in pritisnil predvajaj. A izbire nimam in s prstom se počasi približujem gumbu, dokler se ga z blazinico ne dotaknem. Z zadnjim gibom zapestja z veliko oklevanja le močno pritisnem. Zasliši se klik, nato zvok zaganjalnika, ki je veliko bolj industrijski in počasnejši kot pri Lamborghinijevem sosedu iz Maranella, čemur sledu glasen WRUUUM! BRRRRRR! To je morda najglasnejši avtomobil, kar sem jih vozil v zadnjih letih. Ob hladnem zagonu in nato prvem ogrevanju tekočin je naš supertestni Mustang v primerjavi s tem slišati precej zadržano, morda celo slabotno. In že to veliko pove.

Naš supertestni Mustang je v primerjavi s tem Huracanom ob hladnem zagonu slišati precej zadržano, morda celo slabotno.

Evo je Huracan 2.0. Povedano enostavneje, še vedno gre za znano delno aluminijsko in karbonsko zasnovo karoserije Lamborghinijevega najmanjšega predstavnika s sredinsko nameščenim motorjem in specifikacijo Performante, pri kateri desetvaljni stroj zmore 470 kW (640 KM), celota pa premore vso napredno tehnologijo, ki je sicer rezervirana za najbolj divje hišne modele. Atmosferski 5,2-litrski stroj, ki biva pod steklenim pokrivalom, premore ventile na sesalni strani iz titana in zelo prostopretočen izpušni sistem, da bi zmogel več kot 449 kW (610 KM) iz predhodnika in je ob tem zmogljivejši tudi od sorodnega desetvaljnega stroja iz Audija R8 Performance. Ob tem je vozniku na voljo 600 Nm navora, kar je spet več kot pri sorodniku iz Ingolstadta, vendar številke v primerjavi s Ferrarijem 488 GTB oziroma njegovim naslednikom F8 Tributo vseeno niso najbolj prepričljive – prisilno polnjeni V8 zmore namreč 530 kW (720 KM) in 770 Nm navora. To pomeni, da je Evo v tekmi zmogljivosti pošteno zaostal za najbližjim konkurentom. Ob tem ne smem pozabiti, da je s 1.422 kilogrami ‘suhe’ teže v primerjavi s 1.330 kilogrami Ferrarijevega novinca precej težji in zdi se, da bo ta bik prej sopihal v lovu na tekmeca, kot pa ga napadel z vso silo.

Vendar v tej reviji seveda ne štejejo le številke? Od kdaj so bili le podatki odločilnega pomena za odličen avtomobil? Smo v časih, ko je večina proizvajalcev prepričanih, da mora visoko zmogljiv športni avtomobil ponujati zalogo moči, ki se začne s številko 7. In kot ste lahko iz prejšnjih izdaj Evo magazina verjetno razbrali, se s to filozofijo v našem uredništvu ne strinjamo. Avtomobil po merilih Evo magazina mora, da bi postal ikona, ponuditi nekaj več – staviti mora tudi na zmanjševanje teže, vodljivost, komunikacijo z voznikom, ne pa le na številke moči in navora. Morda, resnično morda, bo lahko Huracan Evo prepričal prav na teh drugih področjih.

Po prvih izkušnjah s Huracanom Evo – to najverjetneje velja tudi za ljudi, oddaljene kilometre stran – se vse vrti okrog motorja. Če sem povsem odkrit, bi bil lahko nameščen v najgršo doma sestavljeno šasijo nizkocenovnika, pa bi še vedno poskrbel za komentarje. Res je tako udaren.

Prvi del druženja opravim v voznem programu Strada, ki je eden izmed tistih, ki so na voljo in jih je mogoče izbirati s stikalom na volanskem obroču. Podroben opis teh sledi kasneje. Zdaj moram omeniti, da je izpušni sistem v tišjem načinu delovanja, vendar je mogoče jasno slišati lajež, ki prihaja iz zadka avtomobila. Nežen pritisk stopalke plina sproži odrezavost, z že nekoliko odprtimi okni pa je jasno mogoče slišati hlastanje motorja za zrakom. Stroj deluje bolj živo bitje kot motor z notranjim izgorevanjem. Nič čudnega, da si je težko predstavljati njegovo tesno povezanost z veliko bolj uglajenim motorjem iz Audija R8.

5,2-litrski V10 zmore 640 konjskih moči in je v primerjavi s sodobnimi superšportniki nekoliko podhranjen,
vendar se na cesti tega ne občuti.

Seveda se s pomočjo sodobnega sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika in obilo sodobne tehnike zlahka prilagodi tudi na potovanja, kar potrjuje daljši odsek do dirkališča Anglesey. Priznati moram, da je kar spodoben sopotnik. V tem času imam možnost preizkusiti infozabavni sistem, ki je predhodnega in času povsem neprimernega ponesel v novo obdobje. Grafična podoba je resna, a frajerska, vendar tudi po urah za volanom še nisem razvozlal načina prilagajanja glasnosti radia. Sodobna tehnika, a ne? Ta je vsekakor prihodnost. 

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 84)


Lamborghini Huracán Evo

Motor V10, 5.204 ccm
Moč 470 kW (640 KM) pri 8.000 vrt./min
Navor 600 Nm pri 6.500 vrt./min
Teža 1.422 kg
Razmerje teže in moči 331 kW na tono
0-100 km/h 2,9 s
Hitrost 325 km/h
Cena pribl. 250.000 EUR

evo ocena ★★★★☆