EVO OCENA
Izjemno kakovostna izdelava, strašljive zmogljivosti na dirkališču
Podajanje moči, pogojno uporaben na cesti
4.0Končna ocena
Češki biser, sprva narejen le za vožnjo po dirkališču, je zdaj dobil tudi različico z registrskimi tablicami. Toda – ali ni v njem le malo preveč dirkaškega za ulično vožnjo?

Pred časom je naš Henry že preskusil dirkaško različico Prage R1 na dirkališču Donnington, kjer ga je presenetila predvsem potisna sila aerodinamike. Zdaj sem na vrsti jaz, toda tokrat sedim v Pragi, ki je pravi cestni avtomobil. Čisto zares. Modelu se reče R1R, je registriran, še vedno majhen, nizek, deluje agresivno, kot – seveda, kot dirkaška specialka. Čeprav je povsem pripravljen za registracijo in izdelan v sijočem karbonu, z obilico alkantare, podvozje pa nekoliko dvignjeno in pripravljeno za spopad z grbinami in nepravilnostmi cestnega asfalta. In namesto lepljivih pnevmatik slick so na kolesa nameščene poldirkaške pnevmatike Toyo 888. Celo tablica je dobila prostor na ogromni prednji spojlerski ustnici …

005-praga-r1rR1R je resnično čisto posebna in nenavadna skulptura na kolesih. Kjer njegove dodelane, zaključene poteze ter izvedba podvozja nakazujejo izjemno kakovost. Seveda pa mora biti takšen, saj naj bi R1R stal približno 190.000 evrov. Osnova tega avtomobila je minimalistična karoserija iz ogljikovih vlaken s pomožnim okvirjem zadaj za sredinsko nameščen motor in v notranjost pomaknjeno vpetje vzmetenja. Dodaten pomožni okvir je na prednjem delu, na katerega je ravno tako vpeto v notranjost pomaknjeno vpetje vzmetenja/blaženja s potisnimi drogovi in Konijevimi blažilniki. Osrednja struktura v obliki kapljice pomeni, da je R1R v osnovi namenjen osrednjemu položaju voznika, toda mogoče je izbrati tudi dvosedežno konfiguracijo, katere prednost je ta, da jo je moč spet hitro zamenjati za enosedežno. Pedala plina in zavor (sklopke ni) ločuje volanski drog, tako da voznik nima druge možnosti kot zaviranje z levo nogo.

094-099_E067_AUDI S1 RALLY-6Za pogon skrbi dvolitrski štirivaljnik z oznako F4R 832 iz Renault Sporta (v bistvu gre za motor iz Formule Renault 2.0), z dodanim turbopolnilnikom, ki so ga razvili v Pragi. Motor zmore 395 konjev (291 kW) pri 6.750 vrtljajih in 530 Nm navora pri 4.200 vrtljajih. Zadnji kolesi poganja preko Hewlandovega menjalnika s centrifugalno sklopko (in prestavnimi ročkami ob volanu), kar pomeni, da je speljevanje samo stvar dodajanja plina …

Več preberite v tiskani izdaji Evo magazina!