4kolesa

Prava mera privlačnosti

Audi RS5 Sportback

Bo Audijev prvi RS 5 v karoserijski različici Sportback boljši od kupejevskega dvojčka? 

Mnogi ljubitelji znamke zatrjujejo, da so edini pravi hitri Audiji tisti s karoserijsko obliko kombija ali Avanta. To je nekakšno nepisano pravilo. Generacije RS4 in RS6 so se kalile na zapuščini legendarnega RS2 in so pri tistih kupcih, ki iščejo pravo razmerje med prostornostjo in močjo motorja, nadvse priljubljene.

Vendar pa, če odmislim prostornost (in morda model R8), potem se pri Audiju na športnem področju ne dogaja prav veliko. Lahko bi celo trdil, da sta tako RS3 kot TT RS (čeprav spodobno hitra) bolj kot ne ‘topa instrumenta’ v smislu zabave v vožnji. Zato je logično vprašanje – kam torej uvrstiti RS5? Kot predstavnika razreda Granturismo bi ga sicer lahko razumel tudi kot ‘junior’ Bentleyja, kot predstavnika razreda športnih kupejev pa mu v primerjavi s C63 ali M4 primanjkuje na vseh koncih in krajih. Je hiter, a ne zahteva preveč od voznika, ponuja ogromno oprijema, a nudi premalo zabave. Je pa odličen za premagovanje večjih razdalj z nekaj malega zabave, če cesta to dopušča. Zdi se, kot da ni preveč upanja za novega RS5 Sportbacka, pa čeprav gre za premiero, saj je Audi prvič prilepil značko RS na karoserijsko izvedbo Sportback.

Tudi po prestanem WTLP-ciklu so številke 2,9-litrskega V6, ki je nastal v sodelovanju s Porschejem, ostale nespremenjene – 450 konjskih moči in 600 Nm navora, kar ga sicer uvršča na zadnje mesto v primerjavi z AMG-jem, Alfo Romeo in BMW-jem. 

Odzivnost stopalke za plin je takojšnja, prav tako tudi delovanje osemstopenjskega ZF samodejnega menjalnika, še posebno pri prestavljanju navzgor. Gre torej za zelo dobro organizirano predstavo pogonskega sklopa, ki pa ni prav vznemirljiva. Ni mi preostalo kaj drugega, kot da sem izbral dinamičen način vožnje in sam prestavljal. Tako sem vsaj dobil občutek, da sem nekoliko vpleten. Posledično je v tem načinu odzivnost stopalke za plin še bolj ostra. Kadarkoli pa sem pognal merilnik vrtljajev blizu rdečega polja, je hitrost pričela skokovito naraščati, kot je to pričakovati od Audija, ki nosi značko RS (0–100 – 3,9 sekunde). A žal tukaj ne gre za občutek, ko te pospešek prilepi na sedež. Nedvomno nekaj k temu prispevata tudi skoraj anemična zvočna kulisa in sterilen občutek obvolanskih ročk menjalnika, ki prej spominjajo na Play Station, kot pa odražajo osebnost 13-kratnega zmagovalca dirke 24 ur Le Mansa. 

Panoramsko strešno je v tem modelu del serijske opreme.

No, če pa vse to odmislim in se posvetim bolj dinamičnemu načinu vožnje, ima RS5 SB kar nekaj atributov. Seveda ne daje tako dinamičnega občutka in povratnih informacij kot recimo M3 Competition Pack in tudi ne takšne drame in dimne zavese kot C63. A vsemu navkljub je odlično sredstvo za daljše razdalje, z ogromno mero samozavesti ne glede na zahtevnost poti. Kar naenkrat je postalo jasno, kaj je pravzaprav pravi razlog za obstoj RS5 SB.

RS5 premore 20-palčna platišča. Tale, ki so bila na testnem modelu, so brezplačna opcija.

Šele na regionalkah in pri višjih hitrostih povsem razkrije svoj talent, ki je zmes izjemnega oprijema, pogona Quattro, povezanosti z avtom in občutka, ki ga ne RS5 Coupe ne RS4 nista mogla ponuditi. V zavojih daje zelo zanesljiv občutek in precej povratnih informacij, ki so nepričakovane, pa vendar še kako dobrodošle. Ravno pravšnja obteženost volanskega mehanizma omogoča zelo natančno vodenje in tako se lahko voznik povsem zanese na oprijem pnevmatik, ne pa da ugiba, kje je meja oprijema. In pri taki vožnji avtomobil nadzoruje gibanje karoserije v zavojih tekoče, kar pomeni, da lahko z avtomobilom bolj sodeluješ, kot pa se z njim boriš. Nepričakovano se zadeve spremenijo pri nižjih hitrostih v počasnih, zaprtih zavojih. Takrat ni možno govoriti o tekočem gibanju, saj volanskemu mehanizmu kar naenkrat zmanjka natančnosti, kar posledično pomeni manj uglajenosti, saj je treba nenehno popravljati idealno smer iz zavoja. Takrat je očitna tudi masa vozila in nagibanje postane bolj izrazito. Zato je toliko bolj nenavadno, da v hitrih zavojih deluje več kot odlično. 

Jasno je, da ta Audi nima tako prefinjenega podvozja kot recimo Alfa Romeo Giulia Quadriffoglio, M3 ali C63. Po drugi strani pa se ve, da pri RS5 ni vse tako zelo podvrženo zmogljivostim kot pri prej omenjenih modelih. Zato pa premore pravo mero privlačnosti za tiste, ki si želijo nekaj posebnega, saj gre za nadgradnjo ‘podrejenega’ modela v paleti, ki ponuja povsem alternativen videz ustaljenim normam. Priznam, da so današnji Audiji RS tisti, ki me lahko povsem prepričajo.

Stuart Gallagher

Audi RS5 Sportback
TEHNIČNI PODATKI
Motor V6, 2.894 ccm, dvojni turbo Moč 330 kW (450 KM) med 5.700 in 6.700 vrt./min Navor 600 Nm med 1.900 in 5.000 vrt./min Teža 1.720 kg (195 kW/265 KM na tono) 0–100 3,9 s Hitrost 250 km/h (omejena) Cena 82.700 EUR (Nemčija)
+
Unikaten videz
Kakovost
Uglajenost pri višjih hitrostih
-
Dolgočasen motor
Težave na tehnično zahtevnih cestah
4.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Močnejša in bolj povezljiva