Pravilno ga sprejmite in presenečeni boste

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI

Drugi RS v ponudbi je presenetljivo postal – SUV. Pa je kombinacija dvolitrskega TDI-motorja in velike SUV-karoserije res upravičena do oznake RS?

fotografije Klara Kulovec

Skeptičen sem bil že ob predstavitvi ideje. Po drugi strani pa seveda razumem stratege Škode, ki morajo v svoje ideje vključiti še prepričljivo finančno konstrukcijo. Glede na popularnost modelov SUV je jasno, da bi investicija v limuzinski model težko našla zaslombo pri vodstvu. Hkrati pa je seveda res, da je precej težje narediti prepričljivega RS-a, ki tehta skoraj 1,9 tone, je na terenskem podvozju in z višino skoraj 1,7 metra. No, ne glede na rezultat, upam, da Kodiaq ni zadnja novost v seriji RS.

Kodiaq RS je verjetno najbolj vsestranski model v družini. Morda bi mu lahko malce bolj poudarili lastno (športno) osebnost.

Morda se tistim bolj zavzetim zdi takšna kombinacija bogokletna, čeprav je dizel v modelih RS pravzaprav kar stalnica. Pri tem se je vendarle treba spomniti, da pri Škodi za svoj najbolj športen model trdijo, da je to predvsem Škoda, kar pomeni, da je treba športnost razumeti v smislu dosegljive, obvladljive športnosti. Ne le v cenovnem smislu, pač pa tudi v smislu obvladovanja vseh stroškov skozi življenjsko obdobje – od porabe, obrabe pnevmatik, materiala …  Seveda gre tudi za vsakdanjo uporabnost in praktičnost, ki je pri češki znamki vselej v ospredju. Kodiaqu tu seveda ne gre ničesar očitati … 

Priznam, dolg uvod, ampak skozi vse to postane kombinacija, ki so jo izbrali, vendarle bolj razumljiva in smiselna. Seveda so na trgu bolj udarni športni SUV-ji, bolj brezkompromisni SUV-ji, toda … Toda malo jih zmore ponuditi tako homogeno celoto. V tako ugodnem cenovnem paketu seveda.

Skozi zavoje gre presenetljivo elegantno, lahkotno, podvozje je nastavljeno tako, da ponuja predvsem nevtralnost med prednjim in zadnjim koncem.

RS je tudi na prvi pogled še vedno prepoznaven Kodiaq. Brez izrazitih dodatkov pa vendar ravno dovolj, da ga je mogoče ločiti od šibkejših bratov, tudi zavoljo večjih 20-palčnih platišč, dodatkov v sijoči črnini, rdečih zavornih čeljusti, globlje prednje maske … Ampak že sedanje v notranjost prepriča – sedeži so športni, volan trikrak, merilniki digitalizirani in posebej prirejeni za RS-a. In zavoljo dragocene alkantare na vratih, usnja, kontrastnih rdečih šivov in dobre izdelave je kabina tega RS-a prijeten prostor – tudi za daljše potovanje, ne le za izlet do sosednjega hriba. O spodobni razporeditvi instrumentov in stikal, predvsem pa o ergonomiji ni treba več kaj resnega dodati, je pa res, da sedeži vse skupaj dvignejo še za kak odstotek. Udobni, ravno prav oprijemljivi, da še vedno predstavljajo kompromis med vsakodnevnim udobjem in podpro, ki jo nudijo telesu med zavoji.

Še najbolj elegantno in samosvoje deluje notranjost, kjer izstopajo športni sedeži (ki so seveda predvsem kompromis med športnostjo in udobjem) ter obilica alkantare in usnja.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 84)

Matjaž Korošak

Škoda Kodiaq RS
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm turbodizel CO2 167 g/km Moč 176 kW (240 KM) pri 4.000 vrt./min Navor 500 Nm od 1.750 do 2.000 vrt./min Zmogljivosti 6,9 s (0-100 km/h), 221 km/h Teža 1.880 kg (94 kW/tono) Cena 45.615 EUR
+
Odličen motor
Umerjeno in hkrati udobno podvozje
Oprema
-
Teža
Malce eksplozivnosti motorja
Zadržan videz
4.5
EVO OCENA