T-Roc je najmanjši Volkswagnov športni terenec. A ga ne gre podcenjevati, prostornost v notranjosti je večja kot pri tekmecih

Da ne bo pomote, trenutno najmanjši VW-jev SUV meri v dolžino 423 centimetrov, kar je za enajst centimetrov več kot meri najbolj iskan mali križanec pri nas – Renault Captur in devet več kot Kia Stonic. Kljub temu nemški proizvajalec novinca uvršča prav v razred primestnih športnih terencev, a glede na to, da meri v dolžino 423 centimetrov, sodi v razred kompaktnih SUV spodnjega srednjega razreda. Navsezadnje bo manjši križanec na platformi, ki jo premore tudi Arona, iz Wolfsburga pripeljal še letos.

Tudi sam sem pričakoval, da bo T-Roc manjši avtomobil, tako pa me je že ob najinem prvem srečanju prepričal, da lahko igra tudi vlogo prvega avtomobila pri hiši. Prtljažni prostor meri uporabnih 445 litrov, po večini notranjih mer pa prekaša Golfa. Predvsem me je prepričal s prostornostjo na prednjih dveh sedežih – položaj je razumljivo visok, za ta razred je pohvalno dolg sedalni del sedeža, povsem dovolj prostora je v ramenskem delu, saj ni občutiti prav nobene utesnjenosti, tudi ko sva se z njim nekaj kilometrov zapeljal dva odrasla. Zato je tudi povsem razumljivo, da se bo kak zvest kupec Golfa sedaj raje odločil za T-Roc-a. Vendar pri uvozniku, podjetju Porsche Slovenija, želijo prepričati tudi kupce drugih znamk. Zato načrtujejo, da bodo v letošnjem letu prodali okoli 1.800 T-Rocov, kar naj bi zanašalo skupaj 15 odstotkov tržnega deleža v hitro rastočem avtomobilskem podrazredu kompaktnih športnih terencev in križancev.

Ni dvoma, da T-Roc noče in ne bo imel le postranske vloge v Volkswagnovem modelskem portfelju, ko je govora o prodajnih številkah. Navsezadnje zmore udobno zapeljati potnike, saj je podvozje urejeno povsem po nemških standardih – dovolj tiho delovanje na slabem cestišču z udobni blaženjem. Kljub temu, da je štirikolesni pogon 4motion namenjen le najmočnejšemu bencinskemu in dizelskemu motorju, se zagotovo bolje počuti na urejenem cestišču, navsezadnje je tudi 16 centimetrska oddaljenost od tal je premalo za kakšne terenske podvige. Trenutno najmočnejši 1,5-litrski bencinski štirivaljnik (110 kW/150 KM) je znan in tudi v T-Rocu zelo prepričljiv glede zmogljivosti. Na voljo je s šeststopenjskima ročnim ali sedemstopenjskim samodejnim DSG menjalnikoma. Najšibkejši litrski trivaljnik zmore 85 kW (115 KM) in prenaša moč le preko šeststopenjskega ročnega menjalnika. V ponudbi je trenutno le en (dvolitrski) turbodizel (110 kW/150 KM) s štirikolesnim pogonom in obema menjalnikom, junija pa bo na voljo še 1,6-litrski turbodizel, decembra pa najzmogljivejši bencinski motor (140 kW/190 KM). In glede na to, da so pri Seatu še potrdili tudi prihod Atece Cupra, je upravičeno pričakovati, da bodo pri Volkswagnu izdali najbolj vznemirljivega T-Roca R – Golf R namreč razvija 228 kilovatov (310 KM).

Za vstopno različico T-roca je potrebno odšteti 18.646 evrov, za dizla z ročnim menjalnikom celo 26.223 evrov. Je pa serijsko že opremljen s sistemom za pomoč pri speljevanju v klanec, z nadzorom ohranjanja voznega pasu, klimatsko napravo, parkirnimi tipali, 6,5-palčnim osrednjim zaslonom, s sistemom za prepoznavanje pešcev in zaviranjem v sili v mestu.