Pri BMW-ju so s konceptom Z4 prikazali, kako si predstavljajo naslednjo generacijo svojega roadsterja z isto oznako, ki prihaja v letu 2018

Concept Z4 je torej ideja novega bavarskega roadsterja, po besedah oblikovalca Adriana van Hooydonka pa pri BMW-ju izraža tudi “novi oblikovalski jezik iz vseh zornih kotov in v vseh podrobnostih”. Novost je BMW pripeljal na kalifornijski Pebble Beach. Koncept premore nekaj resnično zanimivih podrobnosti, predvsem pa nas veseli, da lahko po številnih križancih z oznako X zopet govorimo o pravem roadsterju. S krajšo medosno razdaljo in manjšimi spremembami v razmerjih so voznika v primerjavi z Z4 zadnje generacije pomaknili naprej proti sredini avtomobila, tokrat pa so se namesto trde odločili zopet za platneno streho.

V oči verjetno najbolj bode klinasto oblikovan prednji del, ki spominja na morskega psa, z nenavadno velikima “ledvičkama” ter lučmi, ki se jima umikajo na stran ter navzgor nad kolesi in tako niso postavljene vodoravno kot sicer. Tukaj je tudi zanimivo vmeščen spojler iz karbonskih vlaken, ki se ob straneh dviga nad zračnima odprtinama. Lahko bi trdili, da se ostre poteze spodnjega dela maske z velikima, šestkotnima odprtinama v tem delu spogledujejo z enakimi elementi na Lamborghinijevih avtomobilih. Sicer je mogoče zaslediti tudi kakšno reinterpretacijo iz BMW-jeve zgodovine – luči spredaj in zadaj po svoje spominjajo na Z8, ki pa je določene poteze starejših bavarskih roadsterjev povzemal tudi sam.

Oblika se nadaljuje z močno bočno linijo – ta seže vse do zadnjih luči v obliki črke L, ki se ob straneh nad zadnjimi kolesi srečajo z zaključkom prtljažnih vrat. Tudi tukaj nase opozarjajo velike zračne odprtine, podobnem tistim na M2, piko na i pa dodaja karbonski difuzor. Sicer je malo verjetno, da bodo vsi omenjeni “sladkorčki” našli poti do serijskih različic, morda do potentnejših.

Notranjost so zasnovali minimalistično z namenom osredotočenosti na vožnjo oziroma izločitve motečih elementov. Verjetno pa ste opazili, da sta sedeža v različnih barvah. Pravzaprav je celoten voznikov prostor v črni barvi, sovoznikov prostor pa se z barvno tematiko pridružuje zunanjostji avtomobila. Ta poteza poudarja predanost vozniku, proti kateremu je zavrten tudi sredinski zaslon.

Krožijo govorice, da bo tudi novi Z4 poganjal vrstni šestvaljnik. BMW je platformo razvijal skupaj s Toyoto, ki jo bo najverjetneje uporabila za novo Supro. Delila naj bi si celo omenjeni šestvaljnik, Supra pa za razliko od Z4 ne bo imela platnene strehe. Za nas je zanimivo tudi, da bodo oba izdelovali v graški Magni in prav mogoče je, da bodo pri temu sodelovali tudi pri nas v Mariboru.