Pripravljen na kompromis

Hyundai i30 Fastback N Performance

S črko N se je pri Hyundaiju pričelo neko novo poglavje. Štirivratni kupe Fastback  je drugi, pa je tudi boljši od petvratne kombilimuzine, ki je orala ledino?

fotografije Jure Kralj

Jeseni bosta minili dve leti, kar sem na mednarodni novinarski predstavitvi petvratne kombilimuzine i30 N prvič sedel za volan prvega pravega cestnega športnika znamke Hyundai. Po cestah južnejšega dela Apeninskega polotoka me je navdušil. Ne le po zavitih cestah, tudi na dirkališču Vallelunga, kjer smo preganjali različico z oznako Performance.

V primerjavi s kombilimuzino je zadek za 12 centimetrov daljši, prtljažni prostor pa za 58 litrov prostornejši.

Fastback je kupejevska izpeljanka s petimi vrati, zato razvojni oddelek v Namyangu ni imel pretirano zahtevnega dela, ko se je lotil še druge karoserijske različice z oznako N, četudi avto seveda ni enak. Različica s štirimi vrati in kupejevsko podobo je v primerjavi s kombilimuzino i30 na račun zadnjega previsa za 12 centimetrov daljša, a vsega 12 kilogramov težja. In temu je bilo treba prilagoditi tudi nastavitve podvozja. Čeprav so te minimalne, pa vendar obstajajo in so usmerjene v prid udobju. Vzmeti so za 5 odstotkov manj čvrste, blažilci premorejo 7 milimetrov daljši hod (do 62 milimetrov hoda), za milimeter tanjši je celo prednji stabilizator. Razlika obstaja tudi v aerodinamiki, navsezadnje ima kombilimuzina spojler nad zadnjim steklom, pri Fastbacku je ta postavljen na robu prtljažnih vrat. Glede na to, da drugih razlik med obema karoserijskima različicama pravzaprav ni, se na koncu poraja vprašanje, ki pa nima več veliko opraviti z razvojnim oddelkom: kateri je lepši? To oceno pa prepuščam vam, dragi bralci. 

Fastback predstavlja kupejevsko podobo s štirimi vrati. Morda je za marsikoga zato bolj privlačen kot kombilimuzina. A zato ni prav nič manj športen, saj se po zmogljivostih skorajda v ničemer ne razlikuje od svojega najbližjega sorodnika.

Ta odločitev še zdaleč ni enostavna, vsaj zame ne. Prvič zato, ker sem kombilimuzino N Performance vozil le po dirkališču, kjer asfalt ponuja boljši oprijem, avtomobil je bil opremljen tudi z mehansko zaporo diferenciala in obut v poldirkalne pnevmatike premera 19 palcev. Rdeči i30 v kupejevski podobi je sicer tudi nadgradnja osnovnega modela, saj Performance pomeni zmogljivejši motor, ki razvija 202 kilovata (275 KM), med drugim pa tudi zaporo diferenciala, prilagodljive blažilce …

Notranjost je urejena, predvsem je dobrodošla bližnjična tipka na volanu za preklop na program Race.

In besede, ki jih je pred dobrim letom in pol v boksih izrekel oče i30 N, Alfred Biermann, mi za volanom Fastbacka v moji glavi še bolj odzvanjajo kot v kombilimuzini: »To ni najhitrejša kombilimuzina na trgu, niti ni najmočnejša. A ponuja odličen celostni športni paket, ki prepriča voznika na odprti cesti in na dirkališču.« V programih Comfort in še bolj v Eco je tudi Fastback na naših slabih cestah uporaben avtomobil. To je treba vzeti z nekaj rezerve, toda podvozje še zmeraj zmore požirati grbine in luknje, da med vožnjo po mestnih ulicah ne trpim prav veliko. Zanesljivo se pokaže kot bolj udoben avtomobil kombilimuzinskega brata. In če je pri večini avtomobilov razlika v delovanju blažilcev med programi majhna, če ne že zanemarljiva, je pri tem avtomobilu res očitna. V športnih programih (Sport, Sport+ in Race) prilagodljiv ventil vpliva na pretočnost olja v blažilcih in tako tudi na hitrost gibanja bata v blažilcu. Tako z naraščanjem hitrosti skupaj z vzmetmi blažilci hitro in suvereno opravijo z nepravilnostmi asfalta. 

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 84)

Sebastijan Zorenč

Hyundai i30 Fastback N Performance
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm, turbo CO2 178 g/km Moč 202 kW (275 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 378 Nm od 1.500 do 4.700 vrt./min Zmogljivosti 6,1 s (0-100 km/h), 250 km/h omejena Cena 34.190 EUR
Zvok motorja je lahko zgled konkurenci
Prilagodljivost mehanskih komponent
Podvozje
Manjka nekaj športne robatosti
Nekateri materiali v notranjosti
4.5
EVO OCENA