Mercedes-AMG je svojo 50. obletnico obeležil na svojstven način – z dolgo pričakovanim hiperšportnikom, ki si osnovo deli kar z bolidom F1 iz njihove hiše

Project ONE je zveneče ime, pod katerim se skriva nič drugega kot omiljena tehnologija iz formule ena, ki tudi v takšni obliki še vedno prinaša sapo jemajoče zmogljivosti in več kot 1000 konjev sistemske moči (740 kW). Ugotovil ste – tudi project ONE, za zdaj še v konceptni obliki, je ravno tako priključni hibrid, kjer pri zmogljivostih sodeluje bencinski stroj ter štirje električni motorji.

Pri Mercedes-AMG-ju trdijo, da je večina osnovnega hibridnega sklopa okoli 1,6 litrskega V6 motorja, prenesena iz F1. V6, ki je nameščen pred zadnjo osjo, se zmore menda zavrteti do 11.000 vrtljajev, kar je skoraj neverjetno za serijski motor. Pri dihanju mu pomaga električno gnani kompresor, ki je spojen s turbinskim kolesom. Izpušni plini tako ženejo tudi električni motor v njegovi fazi rekuperacije (v F1 pravijo temu MGU-H). Električna energija pa polni baterijo ali pa neposredno napaja drugi motor, ki je spojen z zadnjo gnano osjo in zmore nanjo poslati 120 kW, hkrati omogoča regeneracijo kinetične energije pri zaviranju (MGU-K).  Še dva motorja po 120 kW moči pa ženeta vsak svoje prednje kolo. Kar seveda omogoča vektoriranja navora in zelo učinkovito regeneracijo zavorne (kinetične) sile – menda celo okoli 80 odstotno. Pomembno tudi zato, ker bi naj Project ONE zmogel do 25 km povsem električne vožnje.

Če bo to komu kaj pomenilo. Toda bolj impresivne so druge številke – končna hitrost bi naj bila višja od 350 km/h, 0 – 200 km/h (ja, 200 – ne 100), pa naj bi zmogel v manj kot šestih sekundah! Za primer – McLaren P1 zmore to v 6,8 sekunde, Bugattijev Chiron (s 1500 konji) v 6,1 sekunde. Natančnejših podatkov pri Mercedes-AMG-ju še niso podali, saj je uradno avtomobil še vedno koncept.

Ne glede na tehnološko naprednost pogonskega klopa, pa je tudi ostala tehnologija izjemna. Najprej je tu monokok, školjka iz ogljikovih kompozitov, pa posamično vpetje koles s potisnimi drogovi, čisto nov, samo za ta model narejen osemstopenjski robotiziran hidravlično voden menjalnik, tristopenjsko nastavljiv ESP, kovana 19 oziroma 20 palčna aluminijska kolesa, pod njimi pa karbonsko-keramične zavore, osrednje postavljena izpušna cev, …

Kdaj bi lahko koncept prišel na cesto še ni jasno, niti to, v kakšni obliki bi naj dosegel serijsko proizvodnjo. Zelo verjetno pa je, da gre za koncept, ki je blizu (malo)serijski proizvodnji. Govori se o seriji 275 vozil, vsak pa bi naj veljal srečnega lastnika okoli 2,275 milijona evrov. Brez dajatev, se razume.