Španska športna znamka, ki izhaja iz Seata, je končno uradno predstavila svoj prvi model. In to je kompaktni SUV Ateca. Zakaj prav SUV?

Nobenih presenečenj torej. Cupra, ki poslej nastopa kot samostojna znamka, je poslala na trg prvi model, ki je pričakovano zasnovan na – Seatovi Ateci. Tako kot bo to sicer v večini primerov, nekaj kasneje pa bo Cupra predstavila tudi kak povsem samosvoj model. V prodaji je sicer še Leon Cupra, ki pa (kot to pove že zaporedje v imenu) še ni povsem samostojen model, saj čakajo na zamenjavo cele serije. Nov Leon bo tako predstavljen ob koncu leta, Cupra pa bo svoj model (torej Cupra Leon v dveh verzijah), predstavila čez dobro leto. Hitro zatem pa bo na cesti še majhen mestni križanec Cupra. Sedem modelov torej do leta 2021.

Inženirji tudi pri Cupri Ateci niso izumljali tople vode – vsi elementi v avtomobilu so znani, le zloženi v povsem novo celoto. Zakaj SUV pri znamki, ki v ospredje postavlja športnost in veselje do vožnje? Razlog je preprost – popularnost tovrstnih modelov na trgu je takšna, da tega preprosto niso mogli ignorirati. Ne glede na dejstvo, da visoko težišče in teža pač vplivata na vozno dinamiko. Sicer pa imajo praktično vsi izdelovalci, ki kaj dajo nase, že predstavnika med zmogljivimi SUV modeli. Cupra Ateca želi biti posebna, hkrati pa so pri Cupri zatrdili, da želijo znamko umestiti nekje na pol poti – med premijce in masovne proizvajalce. Takšna bo približno tudi cena – pri nas lahko avtomobil pričakujemo decembra, cena pa bo približno 45.000 evrov.

Ne, ni malo, toda za ta denar kupec dobi resen kos avtomobila. Navsezadnje gre za zmogljiv pogonski stroj, štirivaljnik, ki je znan že iz Leona Cupra in zmore 220 kW (300 KM) ter resnih 400 Nm navora. Stalni štirikolesni pogon je ravno tako serijski, z večploščno sklopko pred zadnjim diferencialom. In menjalnik – sedemstopenjski DSG z možnostjo pretikanja ob volanu. Pri Cupri obljubljajo pospešek 5,2 sekunde do 100 km/h, kar je precej impresivno, sploh glede na težo takšne Atece, ki znaša 1.615 kg (z voznikom). In ker omogoča tehnika tudi t.i. Launch control ali štartni program, bi že rekel, da jim gre verjeti. Predvsem zaradi silovitega štarta, ko mora voznik le neusmiljeno pohoditi plin in popustiti zavoro, elektronika pa pri tem uspešno kroti motor, oprijem in pogon. Od semaforja do semaforja boste hitri in opazni. In pri tem zvočna kulisa niti ni tako nedolžna in neubrana, čeprav bi lahko bil zvok še bolj prisoten.

Seveda so inženirji dodelali tudi podvozje, ga spustili za centimeter, hkrati pa vanj vgradili blažilce z nadzorovanimi ventili (DCC), s katerimi lahko voznik prilagaja delovanje podvozja v treh korakih. Razlika sicer ni velika, je pa opazna. In stabilizatorji (dolgo so se igrali z debelino, naposled pa le zadaj vgradili čvrstejšegam je povedal Jordi Gene) ter blažilci se dokaj dobro upirajo teži v hitrih zavojih, toda posedanja karoserije vendarle ne morejo povsem preprečiti. Kljub temu pa je tale Cupra na visokih nogah vendarle precej agilen stroj, ki se mu zavita regionalka ne upira.

Oblikovno je tud Cupra še vedno Ateca, z nekaj dodatki, predvsem 19 palčnimi platišči in športnejšim zadnjim odbijačem, difuzorjem, … V notranjosti pa so seveda najbolj opazni športni sedeži, školjkasti bodo na voljo pozneje, čeprav smo jih na predstavitvi že lahko preskusili. No ja, ker je pač cel avto kompromis, so takšni tudi sedeži. Predvsem udobni. In pa nov digitalni kokpit, kjer gre za Seatovo verzijo digitalne instrumetne plošče, ki je seveda v mnogočem prilagodljiva. Tudi opreme je več, spisek je dolg, pravzaprav zelo dolg. Od dodatkov pa gre poleg sedežev omeniti le še zmogljivejši Brembov zavorni sistem (diski premera 457 cm, tudi ta je bil že na voljo za Leona), ki za zagotovo najbolj brezkompromisen mehanski element v avtomobilu in omogoča skoraj tako silovit pojemek, kot je pospešek s štartnim programom.

Na koncu se seveda kot vedno postavlja vprašanja smiselnosti takšne ideje – in nakupa. Ampak (in spet – kot vedno) o tem odloča trg. In trg si tovrstnih SUV-jev očitno želi. Je pa Cupra Ateca, kot ste lahko razbrali predvsem kompromis med uporabnostjo, priročnostjo in zmogljivostjo. Kolikor je pač to mogoče. Kot tak je seveda zelo spodoben izdelek. Za uživanje na zapuščeni gorski cesti pa je (precej cenejši) Leon še vedno mera stvari.