Prvi pogled: Mercedes-AMG E63

Štirikolesni pogon bi skoraj izničil dodatno moč in navor novega E63, če seveda ne bi bilo v nastavitvah večsklopčnega samodejnega menjalnika zadeve, ki so jo pri AMG-ju poimenovali ‘Drift Mode’

Dve stvari sta bili vedno stalnica prejšnjih generacij E63 AMG: hrup in dim. S 5,5-litrskim dvojno prisilno polnjenim V8, ki je vseh 585 konjičev pošiljal na zadnjo os, je bil peklenski hrup zgolj uvertura v neizogibno spremembo pnevmatik v gost bel dim.

Opremljen z že znanim dvojno prisilno polnjenim 4-litrskim V8 zdaj novi E63 še vedno razpolaga s precej glasno zvočno kuliso. Gostega belega dima pa ni več toliko, ker sedaj oba – E63 in E63 S svojo moč pošiljata preko štirikolesnega pogona 4Matic na vsa kolesa.

Če pomislim, da zmore novi E63 kar 570 vrancev – kar je le 14 manj kot stari E63 S, novi E63 S pa zmore kar 611 konjev – potem je ta metoda ‘omejevanja poplesavanja’ zadnje osi kar smiselna. Tudi navora je kar precej, saj vsak nov model starejšega tozadevno zasenči. Jasno, da so novi modeli tudi bolj odzivni v vseh pogledih, zasluge za to pa gredo dvema novima dvovetrničnima turbinama, medtem ko deaktivacija valjev skrbi za zmerno ‘žejo’ novega E63 pri potovalnih hitrostih.

Moč se na vsa kolesa prenaša preko devetstopenjskega večsklopčnega samodejnega menjalnika z mokro sklopko AMG Speedshift MTC. Za lego na cesti poskrbi standardno zračno vzmetenje ‘Air Body Control’, ki pa je za potrebe modelov AMG nekoliko spremenjeno. Stilistično kaj prida ne odstopa od svojih načel – široki blatniki in širši koloteki za čim bolj možat nastop, medtem ko na novo oblikovan pokrov motorja zelo spominja na model AMG Coupe. Nova je tudi maska motorja, prednji in zadnji na novo oblikovani odbijači pa samo še poudarjajo precej agresiven videz, celo bolj kot pri recimo AMG E43.

Po zaslugi sistema ‘Drift Mode’ je lahko vse po starem, pogon je speljan na zadnjo os.

Tako kot pri celotni novi paleti E se tudi v E63 in E63 S usedem v lično izdelano notranjost, ki je tako ‘nabita’ s tehnologijo, da ob tem razred S deluje precej analogno. In sedaj najpomembnejše – novi E63 lahko navkljub štirikolesnemu pogonu ustvarja mikro meteorološki fenomen. Ustvarja lahko namreč oblake. Oblake belega dima. To pa po zaslugi ‘asa v rokavu’, štirikolesnega pogona 4Matic, saj se lahko sedaj navor v celoti prenaša med prednjo in zadnjo osjo, treba je le izbrati način vožnje ‘Race’, izključiti ESP in pri menjalniku izbrati ročni način prestavljanja. Ta postopek pa aktivira ‘Drift Mode’, ki posledično prenaša moč motorja le na zadnjo os. Zvok in dim? Zagotovo …

[st_divider_text text=”KOMENTAR” position=”left”]

Vsekakor je bila novica, da bo Mercedes AMG v novega E63 poslej vgrajeval devetstopenjski samodejni menjalnik, zelo dobrodošla. Pri prejšnjem E-ju je bil ravno menjalnik tarča številnih kritik, saj je bil pri opravljanju svoje naloge zelo počasen in medel. Nekaj manj navdušenja pa je požela novica o štirikolesnem pogonu, a bo še posebej E63 S potreboval kar največjo pomoč pri spravljanju vseh 850 Njutonmetrov navora na asfalt. Toda ob že omenjeni možnosti pogona zgolj zadnje osi zdaj tudi to ne predstavlja neke tragedije. Seveda pa bi bilo odlično, če bi pri AMG-ju zmogli prenesti nastavitve in zmogljivosti, ki krasijo C 63 S Coupe v novega E-ja. Nastavitve torej, ki nagrajujejo natančnost in odločnost, ne pa takšne, ki želijo voznika odvrniti od odločne vožnje. Kot je bilo to na primer opazno pri predniku ob neposredni primerjavi z najhujšim tekmecem, BMW-jem M5. Če bo AMG-ju to uspelo, potem se bodo zagotovo zavihteli na vrh v segmentu superlimuzin.

[st_divider_text text=”KONKURENCA” position=”left”]

BMW še ni pokazal prav dosti o novem M5, ki bo temeljil na novi platformi G30-5, a bo zagotovo najtesnejši konkurent novega E63. Poganjal naj bi ga dvojno prisilno polnjen 4,4-litrski V8 z močjo približno 592 kW (600 KM) in naj bi bil prvič dobavljiv kot štirikolesno gnana izvedba.

[st_divider_text text=”PODROBNEJE” position=”left”]

[st_ordered background=”#3498db” color=”#fff”]
    1. VZMETENJE

Obe izvedbi E63 sta klasično vzmetenje (vijačna vzmet, blažilniki) zamenjali z računalniško nastavljivim zračnim vzmetenjem ‘Air Body Control’, ki avto samodejno približa tlom pri večji hitrosti za čim boljši učinek aerodinamike oziroma se samodejno prilagaja trenutni hitrosti.

    1. ODKLOP VALJEV AMG

Sistem, ki so ga prvič uporabili pri AMG SLK 55 in sedaj prvič pri prisilno polnjenem agregatu. Pri zanemarljivi obremenitvi motor samodejno odklopi valje številka 2, 3, 5 in 8. Jasno, za zagotavljanje čim nižje porabe.

    1. AVTONOMNA VOŽNJA

Mercedesov polavtonomni asistent bo sledil pred seboj vozeč avto do hitrosti 210 km/h, se držal svojega pasu vožnje (če bodo roke na volanske obroču) in samodejno pričel manever prehitevanja ob pritisku na stikalo smernika.

[/st_ordered]