Yaris GRMN je prvi resen poskus Gazoo Racinga v Evropi. In to preseneto dober poskus …

Najprej malo zgodovine in ozadja projekta – le kakšno leto in pol so rabili pri Toyoti, da so pripravili avtomobil, ki predstavlja Toyoti in (znamki) Gazoo Racing nekakšen vezni člen med uspešnim projektom povratka v WRC po 16 letih (z yarisom seveda) in serijskimi Yarisi. Ki so, kot verjetno veste, vse prej kot dinamični, kaj šele športni modeli …

Preden se začnete navduševati – nikar. Kot omejena serija je zasnovan (400 za Evropo in 200 za Japonsko) in trgovci so jih po Evropi razgrabili v 72 urah. Pri nas ga ne boste dobili, itak pa bi veljal več kot 30 tisočakov, kar je daleč nad najdražjim konkurenčnim modelom (> Vozili smo Volkswagen Polo GTI). Vsekakor pa je odlična demonstracija Toyote in Gazoo Racinga v smislu – poglejte kaj zmoremo! In najava vsega, kar bo pod dežnikom Gazoo Racinga še doseglo Evropo. Če je verjeti odgovornim, bo znamka, ki je na svojem domačem dvorišču dobro znana, in kjer je naprodaj kar nekaj dodelanih modelov s to oznako, tudi v Evropi ponudila bolj vznemirljive izvedenke znanih modelov. In to v različnih stopnjah dodelave. Prvi, ki bo dosegel popolno preobrazbo, pa bo novi Auris.

Nazaj k Yarisu GRMN. Preden nadaljujem, naj razjasnim še ime. O katerem so mnogi ugibali in o katerem je bilo precej napisanega. Tisto z ‘masters of Nurburgring’ ali ‘tuned by masters of Nurburgring’ se mi je vedno zdelo čudno. Bistveno bolj je logična insajderska razlaga – M in N sta namreč kratici dveh vodilnih testnih voznikov Toyote. Pri čemer pomeni N začetnico imena Hiromu Naruse, legendarnega in dolgoletnega šefa testnikov, M pa za Morizu. Kar je dirkaški psevdonim Akia Toyode, predsednika uprave, ki je bil vozniški varovanec velikega ‘senseia’ Naruse. Tako, zdaj je jasno …

GRMN je sicer zanimiv panevropski projekt Toyote, ki so ga dokončali v rekordnem letu in pol – kar je tudi eden od razlogov, da je najhitrejši in najmočnejši yaris na zunaj pravzaprav identičen, da se niso odločili niti za drugačno masko, kaj šele razširitve ali druge dodatke. So pa dodobra ojačali karoserijo, vgradili kup ojačitvenih drogov na prednjem in zadnjem mostu, dodali Sachsove blažilce, 60 odstotkov čvrstejše vzmeti, debelejše stabilizatorje, karoserijo za 23 mm približali tlom, … Menjalnik je serijski, vendar ojačan, za več oprijema so malčku vgradili celo delno zaporo diferenciala (Torsen), dodali nov zavorni sistem ADVICS s štiribatnimi čeljustmi in bolj neposreden krmilni mehanizem.

Motor je seveda bistvo – gre za serijski blok z nekaj posebnostmi pri vbrizgu, ki so mu potem pri Lotusu dodali kompresor, z avtomobilom pa so ga spojili v Franciji. Štirivaljnik z 1,8 litra zmore kar 156 kW (212 KM) pri 6.800 vrtljajih ter največji navor 250 Nm pri 4.800 vrtljajih. Seveda pa ga večino zmore že bistveno nižje … Odločno zagrabi pri res nizkih vrtljajih, hkrati je zvok iz posebnega izpušnega sistema globok, izrazit in verjetno najbolj prepričljiv v tem razredu. Več o vitsih s prve vožnje boste lahko prebrali v novi številki EVO magazina!

In tale Yaris zan prepričati voznika – odkrit, nepsoreden, jasen, preprost. Tako nekako bi ga najlaže označil po nekaj deset kilometrih na dirkališču in na cesti. Na cesti je presenetljivo priljuden, celo udoben, z odlično uravnoteženim podvozjem in linearno odzivnim motorjem. Na dirkališču pride do izraza oprijem zapore, ki omogoča, da voznik dobesedno pohodi plin daleč pred vrhom zavoja. In igriv zadek, ki v zavoju vedno sodeluje, nikoli pa ne zbezlja (no, v glavnem), je bistven pri stopnji zabave, ki jo ponuja. Lahko si mislite, da je ta visoka … Nekaj napakic seveda ima (kot na primer previsoko sedenje v odličnih školjkastih sedežih, pa dolgočasno črno notranjost, omejeno prilagodljiv volanski obroč, …), ampak vse to gre v glavnem na rovaš dejstva o kratkem roku izdelave in omejenih sredstvih.

Pri vsem tem je največja škoda le, da gre za omejeno serijo, saj bi bil tale Yaris zagotovo na vrhu naših najbolj priljubljenih ‘hot hatchev’ (neupoštevaje ceno). Je pa pohvalno, da ponuja Gazoo Racing vrata na stežaj odprta …