Prvič pod pritiskom

Morgan Plus Six

Novi Morgan Plus Six žene enak BMW-jev motor, kot ga je mogoče najti v Supri. S tem je prvi model v zgodovini znamke s prisilnim polnjenjem. Pa je ta mešanica sodobnega in tradicionalnega sloga zmagovalni recept?

besede Adam Towler
fotografije Aston Parrott

Mmm, bogati vonj sveže pokošene trave. In vročega motorja. Vidim lahno meglico vročega zraka, ki uhaja izpod dolgega, upognjenega motornega pokrova. Pravzaprav lahko toploto čutim celo na licih. Po silovitejšem zaviranju ob tem vonjam celo prašne delce zavornih kolutov. To je vožnja v osnovnem pomenu besede, ki jo voznik doživlja v ultrarazločni 4K-ločljivosti. Pogled na stran razkrije nizko odrezani rob vrat, ki skoraj v celoti razgalja zgornji del telesa. Posledično se sveži zrak podeželja skoraj neovirano vrtinči okrog mojega telesa. In po tem se zasliši hlastanje po zraku, ki je posledica sproščanja presežnega pritiska v slogu tistih japonskih herojskih samurajev, ki ob petkih zvečer križarijo po mestnih ulicah …

Verjetno je tale Morgan za večino ljudi videti kot vsi drugi modeli v 110-letni zgodovini znamke, vendar je to novi Plus Six, ki za majhno podjetje iz Malverna predstavlja povsem novi svet. Le pomislite, to je prvi Morgan, ki je nastal v programu CAD, je prvi s prisilno polnjenim motorjem, ki je ob tem še vrstne šestvaljne zasnove, prvi, ki je bil zasnovan po metričnem sistemu, in prvi pod novim lastništvom, ki ni povezano z družino Morgan. In medtem ko je na prvi pogled videti tako kot predhodniki, podrobnejši pregled razkrije, da deluje celota bolj ostro, samozavestno in bolj namensko. Le poglejte, kako perfektno kolesa polnijo kolesne izreze. 

Podrobnejši pogled razkrije, da je bolj samozavesten, ostrejši in bolj namenski.

Nova generacija platforme CX ponovno združuje vezano in kovičeno aluminijasto strukturo z dodanim okvirjem iz angleškega jesena. A treba je omeniti, da je tehnologija od originalnega modela Aero 8 naredila velik korak naprej. Platforma je namreč kar dvakrat bolj čvrsta, pa vendar z 98 kilogrami nič kaj težja in prinaša velik del k skromni suhi teži celote, ki je 1.075 kilogramov. To je veliko manj, kot mora BMW-jev vrstni šestvaljni stroj z enojnim prisilnim polnjenjem in oznako B58 gnati v drugih še pred kratkim predstavljenih športnih avtomobilih, kot sta Z4 in Toyotina Supra. Motor zmore 250 kW (350 KM) in 500 Nm navora ter v ozračje izpušča 170 gramov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer, kar je za Morgan velikega pomena, saj lahko avtomobil prodajajo na večjem številu trgov. 

Ob tem sem pozabil omeniti še en pomemben podatek, ki se nanaša na menjalnik. Na voljo je le samodejni, torej ZF-ov osemstopenjski s pretvornikom navora, ki je s tem motorjem edina izbira tudi v Z4 in seveda v Supri, vendar pri Morganu priznavajo, da neke osnovne ovire za namestitev ročnega primerka zaradi zasnove šasije ali motorja pač ni. 

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 85)


Morgan Plus Six

Motor vrstni šestvaljnik, 2.998 ccm, turbo Moč 250 kW (340 KM) pri 6.500 vrt./min. Navor 500 Nm pri 1.600 vrt./min. Teža (suha) 1.075 kg Razmerje teže in moči 233 kW/tono 0-100 km/h 4,2 s Hitrost 267 km/h Cena (VB) pribl. 91.000 evrov

evo ocena ★★★★

Preberite tudi
Pozor, prihaja orkan