Lahko novi Clio ostane na vrhu?

Renault Clio 1,5 Blue dCi 115 Edition One

Clio v peto prinaša več novosti, kot jih izdaja zunanjost. Še zlasti prepriča notranjost, ki se v tem segmentu uvršča v sam vrh

fotografije Jure Kralj

Je nov. Ni nov. Je nov! Se tudi vam zgodi, da ob pogledu na novega Clia niste povsem prepričani, ali gre za predhodnika ali za pred kratkim predstavljenega novinca pete generacije? Če je odgovor pritrdilen, potem naj povem, da ga ob bežnem pogledu ne opazim niti sam. Pri Renaultu se tokrat niso odločili za dramatične spremembe, temveč ohranili prepoznavnost, ki so jo seveda osvežili, da sovpada z zadnjimi modeli iz prodajne palete. Je to slabo? Niti ne. Le poglejte Volkswagnovega Golfa, ki je že leta na vrhu lestvice najbolje prodajanih avtomobilov v Evropi, pa oblikovno nikoli ne preseneča. Zakaj bi torej moral biti Clio, ki je na omenjeni lestvici na drugem mestu, drugačen?

Zadek je obdržal vse poteze predhodnika, a z nekaj več ostrine,
medtem ko zmore prtljažni prostor pospraviti 391 litrov prtljage in je največji v segmentu.

Pa to ne pomeni, da so snovalci le nekoliko dodelali žaromete in dnevne luči ter na določenih mestih nekoliko ostreje zapognili pločevino. Tale Clio je namreč postavljen na novo platformo, imenovano CMF-B, ki prinaša številne prednosti. Morda je novinec resda za dober centimeter krajši, vendar že prvo nameščanje za volanom razkrije, da je kabina zračnejša, prostornejša. Zanimivo, ko pa je karoserija celo nekoliko nižja, a zato za odtenek širša. 

Notranjost prepriča s kakovostnimi in na otip mehkimi materiali ter v tem primeru z velikim 9,3-palčnim osrednjim zaslonom.
Sistem Multi-Sense ponuja tri vozne programe, ki jih je mogoče prilagajati. 

In ko se po nekaj deset sekundah nastavljanja sedeža in volanskega obroča le osredotočim na podrobnosti, postane jasno, kje je bilo opravljenega največ dela. Medtem ko pri nekaterih znamkah pri manjših hišnih modelih uporabljajo vse več trde plastike, so Francozi storili nasprotno. Skoraj ga ni elementa, kjer ne bi za dobro počutje skrbeli kvalitetnejši, na otip mehki materiali. Celo na oblogah vrat, česar resnično nisem pričakoval. In če k temu dodam še klavirske tipke za nekatere osnovne bližnjice in vrtljive gumbe klimatske naprave z digitalnimi prikazovalniki v sredi, pa kromirane vstavke, potem je jasno, da so snovalci pošteno pljunili v roke in kabino opazno kvalitetno nadgradili. Poleg tega je tudi upravljanje preprosto oziroma preglednejše, kot če bi ga v celoti prepustili velikemu zaslonu na dotik sredi armaturne plošče. 

Zaslon je v tem primeru postavljen pokončno in meri 9,3-palca, svojo nalogo pa opravlja dobro, a na trenutke tudi slabo. Prilagodljivost razporejanja na domačih zaslonih je izjemna, upravljanje nezapleteno, zmotita le občasno počasno delovanje in neodzivnost, kar je lahko med vožnjo zelo moteče. Saj veste, ko iščete priljubljeno radijsko postajo in sistem nekako noče slediti drsenju prsta po zaslonu …

In ko takole že zadnjih nekaj kilometrov pozornost posvečam infozabavnemu sistemu ob ne pretirani jakosti glasbe iz ozvočenja Bose, sploh ne opazim, da za pogon skrbi turbodizel. Beseda teče o 1,5-litrskem štirivaljniku, ki z dodatkom sečnine (AdBlue) izpolnjuje normo Euro 6 in je v današnjem času nekoliko nenavadna izbira za majhen mestni avtomobil. Hm, morda je Clio resda majhen, vendar nikakor le mestni avtomobil. Za začetek je treba omeniti, da deluje turbodizel, v tem primeru zmogljivejša različica s 85 kW (115 KM), presenetljivo tiho in umirjeno. Pravzaprav nič glasneje kot v na primer srednje velikih limuzinah. Če k temu dodam še za ta segment dobro zvočno zatesnjenost potniške kabine in sedeže, ki tudi na daljših poteh ne utrujajo (sicer ne premorejo nastavljivosti ledvenega dela), potem je lahko tale Clio brez težav tudi dolgoprogaš. In to takšen, ki razveseli še s skromno porabo. Ja, tudi z manj kot petimi litri se zna zadovoljiti, če hitrost ne preseže zakonsko omejene …

Clio je lahko s tem turbodizlom brez težav tudi dolgoprogaš. In to takšen, ki razveseli še s skromno porabo.

Pa zna tale Clio več kot le premagovati avtocestne kilometre in se prebijati skozi mestno gnečo. Volanski mehanizem resda ni preveč komunikativen, a zato natančen in odziven. In enako je mogoče reči tudi za ročico ročnega šeststopenjskega menjalnika. Ta deluje brez zatikanja in lahkotno, mehko. Skozi prestave se je mogoče sprehodti resnično hitro, kar je še kako koristno, ko avtocesto namenoma zamenjam z zavito regionalko. O mehkobnosti podvozja ni govora, prej o dobrem nadzoru nagibanja karoserije in dobri vodljivosti ter vztrajanju prednje osi v zastavljeni smeri tudi pri vzneseni vožnji. Komaj resnejše pretiravanje prisili prednji pnevmatiki v podkrmarjenje, medtem ko popuščanje plina v ovinku na zadek nima vpliva. Vse je podrejeno varnosti in lahkotnemu nadzoru. Skozi ovinke se je mogoče prebijati hitro, brez strahu tudi takrat, ko podlaga ni v najboljšem stanju. Podvozje namreč odlično opravi tudi s kratkimi grbinami, čeprav je venomer jasno, da je zadaj na delu poltoga os, ki ji prečne grbine pač ne dišijo najbolj. A se to le tu in tam kaže z manjšim stresanjem in nič več. 

Pokaže pa regionalka slabost turbodizla, ki pri običajni vožnji ni tako izrazita. Govorimo o ‘turboluknji’, saj deluje štirivaljnik do približno 1.800 vrtljajev precej lenobno. Pa čeprav je izbran športni program vožnje, ki ga ob običajnem in varčnem ponuja sistem Multi-Sense, ta med drugim omogoča tudi boljšo odzivnost motorja. Zato je treba pri prestavljanju kar nekoliko paziti, da vrtljaji ne padejo pod omenjeno mejo. Premore torej vse prave sestavine, da s prodajnimi številkami ostane na vrhu, in hkrati, vsaj pri meni, vzbuja neučakanost ob misli na to, kaj bo prinesla najzmogljivejša različica. Upam le, da so se pri Renault Sportu iz napak prejšnje generacije tudi kaj naučili.

Peter Zorenč

Renault Clio 1,5 Blue dCi 115 Edition One
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.461 ccm, turbodizel CO2 109-124 g/km Moč 85 kW (115 KM) pri 3.750 vrt./min. Navor 260 Nm od 2.000 do 2.000 vrt./min Zmogljivosti 9,9 s (0-100 km/h), 197 km/h Teža 1.277 kg (67 kW/tono) Osnovna cena 17.040 evrov
+
menjalnik
podvozje
dobro počutje za volanom
-
pri nižjih vrtljajih lenoben motor
cena
4.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Še zmeraj besno grize