Trije možje v Cliu

RENAULT CLIO R.S. 220 EDC Trophy

Pamflet o splošni uporabnosti legendarnega Renaultovega športnika, ki se v novi podobi poskuša prikupiti tudi nekaj širši publiki. In o slovenskem prispevku k slednjemu

besede Marko Radmilovič
foto Jure Kralj, Marko Radmilovič

Aluzija na legendarni roman, ki ga je napisal Jerome Klapka Jerome, je popolna. Trije angleški premaknjenci, ki so se hoteli s čolnom spustiti po Temzi (in to končno tudi storili), so našli svoj ekvivalent v treh štajerskih premaknjencih, ki so se na pragu poletja spravili smučat. A premaknjeno le na prvi pogled; Temza je v časih duhovitega Angleža še vedno precej neonesnaženo tekla po angleškem podeželju, alpski ledeniki pa so še vedno (napol) živi.

Treba je rešiti le še dilemo s psom. Angleži so na začetku dvajsetega stoletja na svoje legendarno potovanje v čoln vzeli še štirinožnega prijatelja. Tako so bili štirje. Mi smo vzeli zraven gospoda Akrapoviča. Tako smo tudi mi bili štirje. Pes se je v čolnu motal pod nogami ali pa spal. Akrapovič pa je bil v avtomobilu ves čas glasen. Toliko o razlikah.

“Spusti gume!”

Urednik je bil jasen. “Ob tovarniško zapovedanem tlaku v pnevmatikah vam bodo izpadle plombe!” Za te mi je sicer vseeno, ampak ker je bil med nami tudi lastnik zobnega implantata, ki nameščen na Hrvaškem stane premoženje, smo ga poslušali. R.S. ima seveda nizko presečne pnevmatike. Komaj nekaj malega kavčuka objema mogočna platišča. Štirikrat je siknil zrak in z upanjem na najboljše smo se spravili pakirat. Ker osnova zgodbe je pravzaprav interna stava: “Je mogoče, da zapriseženega športnika uporabljamo v vsakdanjem življenju?”

Poskusim razložiti: Clio R.S. se je rodil z namenom ugoditi sodobnemu, k športnosti nagnjenemu moškemu. O ženskih kvotah tiste dni v Dieppu (tam domuje Renault Sport) še niso razmišljali. In če pogledamo na prihajajočega Megana R.S., o ženskem pogledu na svet ne razmišljajo niti danes. Torej podpornice gibanja ‘me too’ na tem mestu nehajte brati.

R.S. je namreč moški avto. In potem nastopi znamenita kleč. ‘Moški avto’ ne pomeni le dveurnega, enkrat tedenskega, popoldanskega rekreiranja med ovinki. Pomeni, ali pa naj bi pomenil, tudi uporabnost za ostale (prostočasne) aktivnosti, ki jih radi počnemo moški. Pomeni tudi (ne navsezadnje) vožnjo na vsakdanjo tlako. In nazaj.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 79)

RENAULT CLIO R.S. 220 EDC Trophy
TEHNIČNI PODATKI
Motor turbo bencinski štirivaljnik, prostornina: 1.618 ccm CO2 135 g/km Moč 162 kW (220 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 280 Nm pri 2.000 vrt./min Zmogljivosti 6,6 s do 100 km/h, 235 km/h Teža 970 kg Cena 26.190 EUR
Reader Rating0 Votes0
Zvok
Izročilo
Podvozje
Cena
Menjalnik
Nedorečen uporabniški vmesnik
5
EVO OCENA