Trije možje v Cliu

RENAULT CLIO R.S. 220 EDC Trophy

Pamflet o splošni uporabnosti legendarnega Renaultovega športnika, ki se v novi podobi poskuša prikupiti tudi nekaj širši publiki. In o slovenskem prispevku k slednjemu

besede Marko Radmilovič
foto Jure Kralj, Marko Radmilovič

Aluzija na legendarni roman, ki ga je napisal Jerome Klapka Jerome, je popolna. Trije angleški premaknjenci, ki so se hoteli s čolnom spustiti po Temzi (in to končno tudi storili), so našli svoj ekvivalent v treh štajerskih premaknjencih, ki so se na pragu poletja spravili smučat. A premaknjeno le na prvi pogled; Temza je v časih duhovitega Angleža še vedno precej neonesnaženo tekla po angleškem podeželju, alpski ledeniki pa so še vedno (napol) živi.

Treba je rešiti le še dilemo s psom. Angleži so na začetku dvajsetega stoletja na svoje legendarno potovanje v čoln vzeli še štirinožnega prijatelja. Tako so bili štirje. Mi smo vzeli zraven gospoda Akrapoviča. Tako smo tudi mi bili štirje. Pes se je v čolnu motal pod nogami ali pa spal. Akrapovič pa je bil v avtomobilu ves čas glasen. Toliko o razlikah.

“Spusti gume!”

Urednik je bil jasen. “Ob tovarniško zapovedanem tlaku v pnevmatikah vam bodo izpadle plombe!” Za te mi je sicer vseeno, ampak ker je bil med nami tudi lastnik zobnega implantata, ki nameščen na Hrvaškem stane premoženje, smo ga poslušali. R.S. ima seveda nizko presečne pnevmatike. Komaj nekaj malega kavčuka objema mogočna platišča. Štirikrat je siknil zrak in z upanjem na najboljše smo se spravili pakirat. Ker osnova zgodbe je pravzaprav interna stava: “Je mogoče, da zapriseženega športnika uporabljamo v vsakdanjem življenju?”

Poskusim razložiti: Clio R.S. se je rodil z namenom ugoditi sodobnemu, k športnosti nagnjenemu moškemu. O ženskih kvotah tiste dni v Dieppu (tam domuje Renault Sport) še niso razmišljali. In če pogledamo na prihajajočega Megana R.S., o ženskem pogledu na svet ne razmišljajo niti danes. Torej podpornice gibanja ‘me too’ na tem mestu nehajte brati.

R.S. je namreč moški avto. In potem nastopi znamenita kleč. ‘Moški avto’ ne pomeni le dveurnega, enkrat tedenskega, popoldanskega rekreiranja med ovinki. Pomeni, ali pa naj bi pomenil, tudi uporabnost za ostale (prostočasne) aktivnosti, ki jih radi počnemo moški. Pomeni tudi (ne navsezadnje) vožnjo na vsakdanjo tlako. In nazaj.

Pa Clio R.S. vse to zna?

“Preverimo,” se je glasila skupna odločitev in trojica preizkusnih zajčkov je ob odprtem prtljažniku in delno podrti zadnji klopi tiščala v avto smučarsko opremo. Okoli nas so družinski očetje pripravljali dopustniško opremo za prve morske počitnice.

Smuči so dolg, neroden predmet in molele so skozi režo med sprednjima sedežema globoko v osebni prostor voznika. Še dobro, da je menjalnik samodejen, z ročnim bi bilo težko. Bi pa lepše prestavljal. Dvosklopčni samodejni menjalnik, kljub izboljšavam, je še vedno šibkejša točka avtomobila. Ni slab, ampak predvsem ne dohaja povsem ostalih komponent avtomobila. Pa ne gre toliko za neko mitsko hitrost pretikanja samega kot za odločnost, če hočete agresivnost iskanja zaželenega razmerja, ki jo zahteva ali sugerira namembnost in poslanstvo R.S.-a.

Zadnji par vrat pa je velika prednost, čeprav puristi trdijo, da je pravi R.S. tisti s tremi vrati. A prijatelj, ki sedi praviloma na zadnji klopi, ugotovi, da je počutje v petvratnem Cliu manj klavstrofobično. Meni namreč, da se bo lažje rešil iz avtomobila. Prepričan je, da se bomo med vožnjo po Dravski dolini zapeljali v reko.

Za kar pa ni nobenih možnosti. Pnevmatike in zdaj minimalen dovoljen tlak v njih ne dovoljujejo nobenih otročarij … Clio je še vedno pojem, ko je govora o vodljivosti. Brutalno natančen volanski mehanizem in popolno podvozje. Jasno, da je trdo, nepopustljivo, a nihče med nami niti pisne ne, ko na slovenski cestni realnosti vsake toliko strese, kot da bi sedeli v tokijski pisarni. Prvinski užitek vožnje je močnejši od nelagodja. Ker smo ekološko prosvetljeni, skozi urbanejše predele jezdimo v zelenem programu ‘eco’. A na odprti cesti gremo v rdečo pokrajino mape ‘sport’. Tedaj se gospod iz Ivančne Gorice pod nami šele resnično prebudi in … Hvala bogu za smučarsko opremo. Sedeži so sicer popolni, a ko glava sili iz ovinka, je krasno, da lahko lice položiš na hladno jeklo robnika smuči. Pa še takrat bi jeklo prej obrilo robato lice, preden bi popustile pnevmatike.

Ob predstavitvi zadnje izpeljanke je bilo nekaj vozil v Renaultovi značilni rumeni. V našem primeru gre za brezkompromisno črno s kričeče rumeno podobo. Kdor v tej kombinaciji, z difuzorjem in pritlehno silhueto, ne prepozna ultimativne športnosti, mu resnično ni pomoči.

Kaj reči, stari nam je bil bolj všeč. Agregat, namreč. Dvolitrski stroj je bil mnoga leta v R.S.-u standard, da ne omenim, kako sodim med srečneže, ki sem vozil celo Clia V6. Tam nekje v devetdesetih. A če se z 1,6-litrskim Renaultovim agregatom strinja Alonso, se bom menda tudi jaz. Ko je na račun skromnejše prostornine agregata šel rakom žvižgat del vznemirjenja, nas izpod difuzorja opomni Akrapovič. Rezko, visoko, polno. In seveda, za vznemirjenje jamčijo že prej omenjeni elementi podvozja, ki jih prinaša izpeljanka ‘cup’.

A o vsem tem ste v pričujoči publikaciji že brali kdaj prej.

Nas zanima, ali je takšen Clio uporaben v vsakdanjem življenju. Kompromisarsko bi zapisal, da je to odvisno od tega, kaj pojmujete kot vsakdanje, običajno življenje – a namesto tega raje odločno zatrdim, da je. Absolutno. Ne le zaradi tehnike, ne le zaradi tega, ker je postal petvratna kombilimuzina, ne le zaradi bolj benigne zunanje podobe … Vsakdanje uporaben je predvsem zavoljo nas voznikov. Ker še vedno in kot eno redkih vozil jamči za vozniške užitke in se s tem upira pomehkuženi, k absolutni varnosti in absolutnemu udobju naravnani avtomobilski industriji. Le-ta bruha marketinške izdelke, ki z esenco (športnega) avtomobila nimajo več mnogo skupnega. In ki so se športnosti odpovedali že pred desetletji.

Trije slovenski možje smo tako varno in hitro prišli pod avstrijski ledenik s francoskim avtom. In s smučarsko opremo. In to junija.

Če parafraziram: kjer je pot, je tudi volja. In kjer je Clio, je tudi R.S.

RENAULT CLIO R.S. 220 EDC Trophy
TEHNIČNI PODATKI
Motor turbo bencinski štirivaljnik, prostornina: 1.618 ccm CO2 135 g/km Moč 162 kW (220 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 280 Nm pri 2.000 vrt./min Zmogljivosti 6,6 s do 100 km/h, 235 km/h Teža 970 kg Cena 26.190 EUR
Zvok
Izročilo
Podvozje
Cena
Menjalnik
Nedorečen uporabniški vmesnik
5
EVO OCENA