Dober kompromis med ceno in prostornostjo

Renault Grand Scenic 160 TCe Initial Paris

Prostornost z veliko začetnico, v kabini in prtljažniku. Oprema razvaja, najmočnejša različica 1,3-litrskega štirivaljnika pa se spopada z ne prav skromno težo

Initial Paris – že ime se sliši metropolitansko, morda celo vzvišeno. Kar je prav, saj z njim pri Renaultu označujejo najdražji paket opreme. In takšen metropolitanski vtis ponuja tudi Grand Scenic z opremo Initial Paris. Usnjene sedežne prevleke, prešita imitacija usnja na armaturni plošči, ozvočenje Bose … Res dolg seznam opreme, za skoraj 30.000 evrov. Pri tem ne smem pozabiti omeniti električno nastavljivih sedežev z masažno funkcijo za voznika, kopice varnostnih sistemov ali pa head-up zaslona pred voznikom.

Glede na dolžino, ta znaša 4,6 metra, Grand Scenic ob prostorni kabini ponuja tudi tretjo vrsto sedežev ali pa 700 litrov velik prtljažni prostor.

Najbolj prepriča s prostornostjo v kabini in prtljažniku. Kar ni nič novega, a priznati moram, da je z avtomobilom s toliko prostora družinsko življenje očeta s predšolskim otrokom in šolarjem bistveno manj stresno. Višji položaj za volanom pa prinaša podoben občutek, kot ga ponujajo sodobni športni terenci. Le pokrov motorja se ostro spušča in je nekoliko krajši. In tako se spet postavlja vprašanje izjemne popularnosti SUV-jev (s prednjim pogonom) v primerjavi s takšnim velikoprostorskim konceptom, kot ga ponuja Scenic.

Z opremo Initial Paris je notranjost premijska. Na dolgem spisku opreme je tudi masažna funkcija voznikovega sedeža (ki bi jo sicer z lahkoto pogrešil).

Posebnost pri tem modelu je novi pogonski agregat. Še nedavno tega je francoski proizvajalec vgrajeval 1,2-litrska bencinska štirivaljnika, sedaj so ju zamenjali trije 1,3-litrski prisilno polnjeni štirivaljniki, ki si ga delijo Renault-Nissan in Mercedes-Benz. V primerjavi s predhodnikom ni večja le prostornina, manjše je trenje valjev, z vbrizgom pri tlaku 250 barov so pridobili več navora in moči, spremenjeno je tudi krmiljenje sesalnih in izpušnih ventilov. Se pa ta agregat v Grand Scenicu spopada s približno 1,7 tone teže praznega vozila, zato je najzmogljivejša različica tega agregata v (podaljšani) različici Grand skoraj nuja. Kljub temu motor deluje nekoliko pridušeno, kot da ne more povsem na polno zadihati, zato pa izjemno mirno deluje tudi ob zagonu v hladnih, zimskih dnevih in je tudi odlično zvočno zatesnjen. Morda bi bil za več udobja dobrodošel samodejni robotiziran menjalnik z dvojno sklopko, a življenje ni naporno niti z natančnim, čeravno ne bliskovito hitrim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, kateri pa trenutno ni v ponudbi zaradi premajhnega povpraševanja. Predvsem pa zmore motor dovolj navora že od približno 1.500 vrtljajev v minuti, da ni treba pred vsakim križiščem ali zavojem posegati po prestavni ročici.

Tako opremljen in motoriziran Grand Scenic se zdi dober kompromis med ceno in prostornostjo ter seveda udobjem. Po večini tako opremljena konkurenca SUV-jev krepko presega 30 tisočakov. Le podvozje z velikimi, kar 20-palčnimi kolesi in čvrstimi boki pnevmatik na slabem asfaltu s številnimi razpokami in prečnimi grbinami ne omogoča toliko udobja, kot bi si ga ta avto zaslužil (in voznik pričakoval). Navsezadnje je govora o enem najboljših srednje velikih velikoprostorcev na trgu.

Sebastijan Zorenč

Renault Grand Scenic 160 TCe Initial Paris
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.330 ccm, turbo
CO2 155 g/km
Moč 120 kW (162 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor 260 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti 10,5 s (0–100 km/h), 197 km/h
Teža 1.671 kg (72 kW/tono)
Cena 29.620 EUR
Resnično dolg spisek opreme
Veliko prostora v kabini in prtljažniku
S kratkimi prečnimi neravninami se podvozje (z velikimi platišči) težje spopada
3.5
EVO OCENA