Prijetno presenečenje

Renault Megane GrandCoupe dCi 110

Kupejevska linija mu daje nekaj dinamičnega naboja, toda GC je vendarle predvsem družinski model. Z nekaj prijetnimi presenečenji za volanom

foto Jure Kralj

Pozabite na neuspešnega Fluencea, ki je še pred tem štirivratnim Meganom krojil usodo Renaultovih limuzin. Te z redkimi izjemami v zgodovino niso šle kot uspešni modeli. Zato so pri tem ubrali drugačen pristop – nič več ni klasična limuzina, pač pa kupe s spretno zapognjeno strešno linijo in elegantno izvedenim kratkim zadkom. Ki ga še vedno umešča med štirivratne modele. S takšno filozofijo bi prav zares lahko uspeli. Vsaj tam, kjer limuzine v kompaktnem razredu niso prva izbira trga.

Kdor želi nekaj večjega Megana, pa mu kombi ni pogodu, zanj je Grandcoupe pravšen model.

Po drugi strani pa GC, kot ga tudi imenujejo, spada v družino Meganov, kjer zaseda mesto med petvratnikom in kombijem. Zato ni nobene potrebe, da bi imel prizvok nizkocenovnika (kot je bil Fluence), saj v njem kupec dobi vso udobje in dinamiko, ki jo ponujajo petvratni modeli (nekaj več prostorninskih centimetrov). Tudi udobje za volanom je podobno, ravno tako ergonomija, ki je zgledna, saj je v notranjosti, predvsem zadaj, prostora nekaj več kot pri manjšem petvratnem modelu. Še bolj presenetijo temeljiti sedeži, ki dobro objamejo telo in jim ne manjka centimetrov na sedalni površini.

Notranjost – Megane, kot ga poznate, z nekaj več prostora za kolena (in nekaj manj za glave) zadaj.

Vse ostalo je seveda znano iz družine Megane – osrednji zaslon z logiko (in obliko) tablice, ki ima nekaj posebnosti, ampak ga je moč hitro usvojiti, in z nekaj praktičnimi bližnjičnimi tipkami. Pa digitaliziran osrednji del merilnikov, ki ponuja omejeno prilagodljivost in sistem voznih programov Multi sense, ki seveda nima možnosti sistema 4Control (štirikolesno krmiljenje) niti vodenega podvozja. Kljub temu – udobje blaženja je povsem korektno, ampak osebno bi bil bolj zadovoljen s 16- ali 17-palčnimi pnevmatikami in ustrezno višjimi boki pnevmatik. V kombinaciji s Contijevimi 18-palčnimi pnevmatikami (višina 40) je stresanje na grbinah včasih že moteče, kljub temu, da naj bi imel najbolj udobno zadnje vzmetenje (v družini).

Podvozje je res harmonično nastavljeno, nekaj mehkeje vzmetena zadnja prema pomeni več komunikacije z zadkom pri hitrejši vožnji.

Ampak – ne glede na skromno moč prijaznega dizla (ki je v spodnjem območju vrtenja malce robat in anemičen) me je tale GC res prijetno presenetil na prvi zapuščeni regionalki. Temeljito podvozje vseeno ne dopušča intenzivnejšega nagibanja, kolesa so vedno čvrsto na tleh, celota tudi v hitrih menjavah smeri deluje uravnoteženo. In sčasoma se mi je zdel tako obvladljiv in ubogljiv, da sem ga lahko suval v zavoj … In na vso moč pospeševal že pred vrhom. Ja, seveda je navora vedno manj, kot zmore podvozje (in Contijeve pnevmatike ContiSport), zato je tudi enostavno obvladljiv, pa še krmilni mehanizem ponuja povsem korektno raven odziva (vsaj v športni nastavitvi). Pod črto – prijetno presenečenje v družini Megane, če iščete kompromise.

Matjaž Korošak

Renault Megane GrandCoupe dCi 110
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.461 ccm, turbodizel CO2 95 g/km Moč 81 kW (110 KM) pri  4.000 vrt./min Navor 260 Nm pri  1.750 vrt./min Zmogljivosti 11,6 s (0–100 km/h), 190 km/h Teža 1.320 kg (61,4 kW/tono) Osnovna cena 19.390 EUR
Zelo harmonično podvozje
Udobje v celem
Dokaj glasen dizel
Sintetičnost krmilnega mehanizma
4
EVO OCENA