Renault Megane Grandtour GT TCE 205 EDC

Ni dvoma, da je kombijevska različica družinsko naravnana. Vprašanje je, ali zmore ponuditi tudi toliko dinamike kot sorodna petvratna kombilimuzina

Pustimo ob strani nepopisan list papirja, na katerem pričakujemo zgodbo novega Megana z oznako R.S. V poletni številki revije Evo smo namreč vzeli pod drobnogled petvratnega Megana GT, ki nas je pozitivno presenetil. Ocenili smo ga s štirimi zvezdicami, manjkajoča zvezdica do ocene odlično pa je odplavala na račun zvočne pridušenosti in premalo moči motorja – predhodnik je zmogel kar 162 kW (220 KM) – toda v kombiju surova moč ni povsem v ospredju.

Kombijevsko različico pričakovano žene enak, tj. 1,6-litrski prisilno polnjen štirivaljnik, ki se vrti v kombilimuzini in je sposojen iz Clia R.S., a je v Meganu pet konjev zmogljivejši. Tudi samodejni dvosklopčni menjalnik s sedmimi stopnjami je enak kot pri najbližjem sorodniku. Razlika med obema je predvsem v dimenzijah. Medosna razdalja Grandtourja je za štiri centimetre daljša, v dolžino meri celo 25 centimetrov več. Torej, kombi pomeni predvsem več avtomobila, a tehtnica pokaže le 38 dodatnih kilogramov. Ni veliko, glede na to, da imajo potniki zadaj več prostora za noge ter da prtljažnik pogoltne prtljago štiričlanske družine ali za 580 litrov.

V primerjavi z manj zmogljivimi kombijevskimi različicami so strokovnjaki v Dieppu, kjer se nahaja Renault Sport, poskrbeli tudi za podvozje. In svoje delo opravili z odliko. Kot Berline (kombilimuzina) je tudi Grandtour z oznako GT za centimeter bliže tlom, podvozje pa ostaja na slabšem cestišču še zmeraj prizanesljivo, pravzaprav dovolj udobno, vsaj dokler luknje niso preveč izrazite. In spet se odlično znajde, ko se pred voznikom vije prazna cesta. Skupaj s štirikolesnim vodenjem 4control je pravi užitek hitreje zapeljati v zaprte zavoje, saj je podkrmarjenja res malo, zadek pa kljub dodatni teži na in za zadnjo osjo zvesto sledi zastavljeni smeri. Še več – avtomobil dobesedno pade v zavoj, in če začnete prehitro, se kaj lahko zgodi, da boste z volanom prehitri. Sprva je zadeva malce nenaravna, ampak sistema sem se hitro privadil, predvsem zaradi izjemne okretnosti, ki jo ponuja pri zaprtih zavojih.

Za še več veselja je nujno treba vklopiti programa R.S. drive, saj motor deluje bolj živahno, volanski mehanizem otrdi, 4Control se odziva še nekoliko ostreje, občutek na volanu pa postane zabavno neposreden. Četudi menjalnik takrat hitreje opravlja mehansko delo, s pomočjo velikih obvolanskih ročic raje sam izbiram prestavo. Tako se mi zdi, da imam vse v svojih rokah, užitek in osredotočenost sta večja, z njima tudi veselje. Pričakoval sem, da bom lahko čutil nekaj dodatnih kilogramov in daljši zadnji previs v hitrih zavojih, a tudi tam zadek ostaja izjemno miren in ga je le pri hitrem prelaganju težišča mogoče nekoliko zmesti in postaviti iz smeri. Podvozje delo opravlja z odliko, česar pa ne morem trditi za stabilnostni sistem, ki ga žal ni mogoče izklopiti, pač zaradi varnostnih razlogov. V trenutku podkrmarjenja resda nenasilno poseže v vožnjo, a bi pričakoval, da se tudi ta elegantno hitro umakne pospeševanju, ko pnevmatike znova najdejo oprijem. Vendar ni tako. Pedal plina zato še kakšen trenutek ostane nem, kar ni prav posrečen občutek, ko se voznik želi izstreliti iz zavoja. Po tretjem ali četrtem poskusu sem se raje osredotočil na iskanje meje oprijema tik pred zdrsom, saj motor pri približno 4.500 vrtljajih odločno požene tega kombija iz zavoja proti naslednjemu. Menjalnik morda ni najhitrejši. Razumem, najboljše je pač treba pokazati v različici R.S. Tudi motor je zvočno pridušen kot pri kombilimuzini – vsaj v programu R.S. drive bi lahko bil izrazitejši. Ja, in tudi nekaj dodatnih konjev se podvozje ne bi branilo, jaz pa tudi ne.

Sicer pa bi težko našel še kakšno stvar v tem avtomobilu, ki bi me zmotila, razen …, razen električno podprte ročne zavore. Ne razumem, zakaj bi lastnik kombija moral biti prikrajšan za mehansko ročno zavoro?! To pomeni tudi kakšen trenutek manj zimskega veselja na snegu, kar se mi ne zdi prav pošteno. Sicer je notranjost enaka kot v kombilimuzini: sedeža spredaj ponujata dovolj bočne opore v ledvenem in stegenskem delu, volan je obdan z mehkejšim usnjem in je spodaj prirezan, spisek opreme je enako dolg in povsem upravičuje končno ceno.

Renault Megane Grandtour GT TCE 205 EDC
TEHNIČNI PODATKI
Motor: vrstni štirivaljnik, 1.618 ccm, turbina
CO2: 134 g/km
Moč: 151 kW (205 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 280 Nm pri 2.400 vrt./min
Zmogljivosti: 7,4 s (0–100 km/h), 230 km/h
Teža: 1.430 kg (106 kW/tono)
Cena: 25.890 EUR
Odličen kompromis med družinsko uporabnostjo in dinamiko
Motor bi lahko bil še zmogljivejši
4.5
EVO OCENA