Tako podobna, pa tako drugačna

Renault Megane R.S. vs Renault Megane R.S. Cup

Pri teh dveh Meganih je smiselno postaviti le dve vprašanji: kateri je boljši in kateri – uporabnejši? Odgovor je sicer na dlani, a spet – kakor za koga

besede Sebastijan Zorenč
fotografije Jure Kralj

Četudi je od mojega prvega srečanja z novim Meganom R.S. minilo že osem mesecev, so spomini še dokaj sveži. Ko je pri nas vladal januarski mraz, je bilo v španskem Jerezu tista dva dneva skoraj 20 stopinj Celzija. Na soncu je bilo prijetno tudi v kratkih rokavih, v avtomobilu mi je bilo na zavitih gorskih cestah in dirkališču v isti majici celo pošteno vroče.

Prvi dan novinarske predstavitve sem prevozil precej kilometrov po odprtih, kot rečeno, zavitih gorskih cestah s serijskim R.S.-om z menjalnikom EDC (saj veste, Renaultova oznaka za dvosklopčni menjalnik), drugi dan mi je bilo omogočeno zapeljati se pet krogov po dirkališču (to je tam, kjer je tudi dirka Moto GP) z različico s podvozjem Cup in ročnim menjalnikom. V prispevku (revija Evo, številka 78) sem zapisal, da je Cup bolj oster v zavojih, z manj nagibanja karoserije, a nisem mogel podati neposredne primerjave med obema različicama, saj so pogoji na dirkališču in odprtih cestah tako različni, da bi s kakšno resno oceno lahko enemu ali drugemu hitro naredil krivico.

Tokrat, v toplem septembru, je bilo marsikaj drugače. Prvi teden sem imel v lasti R.S.-a oranžno-rumene barve. To lahko razumete kot bolj ‘vročo’ različico, torej s paketom opreme Cup. Naslednji teden sem užival v povsem serijski različici rdečega Megana z menjalnikom EDC. Razlika za volanom je očitna, četudi je mimoidoči sploh ne bi opazil. Serijski R.S. je pač serijsko opremljen z vsemi tehničnimi značilnostmi, ki jih je pridobila zadnja generacija R.S. To pomeni tudi usnjen volan, športno školjkasta sedeža spredaj, ki dobro objameta telo ne le v ledvenem delu, temveč tudi v stegenskem in ramenskem, štirikolesno vodenje, nov je motor … Sedemstopenjski robotiziran menjalnik je dobrega tisočaka in pol dražji od ročnega šeststopenjskega menjalnika. Pravzaprav je v tem avtomobilu vse, kar pričakujem in potrebujem za vsakodnevno uporabo, tudi serijskih pet vrat, kar je z zadnjo generacijo novost, saj kupeja ne bo. Dva tisočaka in pol je dražji oranžno-rumeni R.S. – ta se hvali s športnim podvozjem Cup, ki šteje tudi delno zaporo diferenciala in rdeče obarvane zavorne čeljusti. Med obema prevladuje še ena razlika: v serijsko opremljenem je v kombinaciji z menjalnikom EDC na voljo le električna ročna zavora, če ji sploh lahko še rečem ročna zavora. V kombinaciji z ročnim menjalnikom pa razveseljuje dobra stara mehanska zavora, za katero vemo, koliko veselja lahko doda na spolzkem ali s snegom pobeljenem cestišču pri spredaj gnanem vozilu, kot je Megane.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 80)

Renault Megane R.S. EDC
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.798 ccm, turbina CO2 169 g/km Moč 205 kW (280 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 390 Nm od 2.400 do 4.800 vrt./min Zmogljivosti 5,8 s (0–100 km/h), 250 km/h Teža 1.460 kg (140 kW/tono) Cena 31.690 EUR
Odziven motor
Dober kompromis med vsakodnevno uporabnostjo in športnostjo
Pogrešati je mehansko ročno zavoro in delno zaporo diferenciala
4.5
Renault Megane R.S. Cup
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.798 ccm, turbina CO2 169 g/km Moč 205 kW (280 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 390 Nm od 2.400 do 4.800 vrt./min Zmogljivosti 5,8 s (0–100 km/h), 250 km/h Teža 1.437 kg (143 kW/tono) Cena 29.990 EUR
Podvozje omogoča obilo užitkov na dirkališču in bistveno manj udobja na cesti
Zvok motorja je bistveno bolj zadržan kot pri različici z menjalnikom EDC
4.5