Tole je največ, kar vam lahko Renault ponudi na področju limuzinskih modelov. Morda ni tako oblikovno izstopajoč kot predniki, a je zato prepričljivejši

Dolgo je trajalo, preden so se pri Renaultu spet opogumili in vrnili med ponudnike limuzin v (vsaj) srednjem razredu. S pristopom iz preteklosti, ki je poln polovičnih uspehov in popolnih neuspehov, so se očitno naučili, da se v tem razredu pač ne gre igrati z oblikovnim avantgardizmom, ker potencialni kupci tega pravzaprav ne iščejo (milo rečeno). Avantime in Vel Satis sta recimo dva modela iz polpretekle zgodovine, ki bi ju strategi in finančniki z glasnim vzdihom najraje pozabili, čeprav so snovalci in oblikovalci nanju gotovo ponosni. Je že tako, da pod črto štejejo le prodajni rezultati in ne oblikovalske nagrade …

Zato je Talisman drugačen – od predhodnikov in bolj klasično limuzinski. Ne razumite tega napak – streha je modno kupejevsko zapognjena, boki visoki, povsem originalen je prednji del z značilnimi žarometi in masko. Spet renaultovsko prepoznaven, z zavihanimi LED-svetili. Ravno dovolj originalno, da ne izstopate, kjer to ni potrebno. V notranjosti je, posebno še v najboljšem paketu Initiale, vse na svojem mestu; z eno nogo je tukaj Talisman že v premijski ligi – vsaj glede opreme in mnogih materialov. Da so sedeži po dolgem času brez resnih zamer, sem opazil takoj in potrdil po nekaj dnevih vožnje. Celo sedalni del je dovolj dolg, tudi izvlačljiv, električni pomik izdaten, naklon sedalnega dela opazen, le pri bočni opori so izgubili voljo. V tem tonu gre naprej tudi ergonomija v celem – od prijetnega večfunkcijskega volana pravšnjih dimenzij do preglednosti iz avtomobila in široke osrednje konzole, ki zagotavlja dovolj zasebne sfere za voznika in sopotnika. Tabličnemu računalniku podoben osrednji zaslon ponuja veliko, izjemno prilagodljivost praktično vseh elementov, videza zaslona, barv … Prvih nekaj dni je bilo vse skupaj precej konfuzno, potem se privadiš, še dan pozneje že raziskuješ in se poglabljaš v morje različnih možnosti. Verjamem pa, da bo komu vsa ta digitalizacija čisto preveč …

Talisman je daleč od neprepričljivega in mlahavega podvozja predhodnikov.

Še dobro, da so tudi mehanski nastavki dovolj korektni, da se izide. Čvrsto je vzmeten in blažen Talisman, s čimer so jasno želeli pokazati, da so daleč od neprepričljivega in mlahavega podvozja predhodnikov, ki so se zavojev pravzaprav že bali. Zato je med zavoji suveren, z malo nagibanja, morda celo preveč – vsaj glede nepopustljivosti zadnje (poltoge) preme, ki jo zmede zaporedje kratkih grbin in neravnin. In to prenaša tudi na svojo živo vsebino. Prilagodljivi blažilniki se trudijo ublažiti to odrezavost, toda zdi se, da levji delež krivde le nosijo velika in težka (doplačljiva) 19-palčna kolesa z nizkimi in trdimi boki. S palcem ali celo dvema manj ne bi bil Talisman nič (bistveno) manj natančen med zavoji, udobja pa bi bilo gotovo več. Njegova resnična primerjalna prednost je sistem 4Control, torej vodena zadnja prema, kjer se kolesa obračajo v – ali proti smeri vožnje in tako navidezno skrajšajo medosno razdaljo – ali jo podaljšajo. Tudi delovanje le-tega je moč prilagajati, toda v najbolj športnem načinu je Talisman tako resnično uren in okreten avto, ki dobesedno pade v zavoj, vozniku pa zato ni treba niti prestaviti rok z volana! Ob tem vse skupaj res deluje tudi kot bolj neposreden volanski mehanizem. Zahteva nekaj privajanja, priznam, sprva deluje precej nenaravno, ampak to je ena najboljših in najbolj dodelanih Renaultovih rešitev na področju vozne dinamike (in okretnosti).

Da je najmočnejši motor le 1,6-litrski dizel, mu ne gre v prid – če ga gledam s stališča opreme Initiale, kjer kupci pač iščejo več – tudi na področju pogona. Sicer je res, da se v Talismanu dobro odreže, da je odziven že od kakšnih 1.500 vrtljajev, da je v srednjem območju vrtljajev tudi dovolj odločen. Za kaj več ga potem pri višjih vrtljajih malo zmanjka. In zmanjka ga tudi povsem v vrtljajski kleti, ko je včasih nadležno neodziven, in takrat se mu pridruži še menjalnik, ki je pri speljevanju in spremembi dinamike neodločen.

Sicer pa je, to že priznam, Talisman del pozitivne Renaultove zgodbe in resen premik znamke v (pravilni) limuzinski smeri. Prostora za izboljšave je sicer še nekaj, toda že tako je Talisman lahko prijeten sopotnik, celo zanimiv avto, ki se vsaj trudi vključiti voznika v dogajanje.

Renault Talisman 1,6 dCi EDC
TEHNIČNI PODATKI
MOTOR: vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm, turbodizel
CO2: 118 g/km
MOČ: 118 kW (160 KM) pri 4.000 vrt./min
NAVOR: 380 Nm pri 1.750 vrt./min
ZMOGLJIVOSTI: 9,4 s (0–100 km/h), 215 km/h
TEŽA: 1.518 kg (78 kW/tono)
OSNOVNA CENA: 36.490 EUR
Oprema
Sistem 4control
Ergonomija
Podvozje, predvsem zadnja prema
Bočna opora sedežev
3.5
EVO OCENA