Je Talisman kombi, ki prinaša srečo?

Renault Talisman 2,0 Blue dCi 200 EDC S-Edition Grandtour

Prenova agregatov je prinesla tudi dvolitrski dizel, ki je nadomestil 1,6-litrski štirivaljnik

fotografije Klara Kulovec

Roko na srce, Talisman je bil z 1,6-litrskim (in 1,5 l) turbodizlom, s katerim je bil na voljo od začetka prodaje pred tremi leti, za marsikoga nekoliko podhranjen, saj vendarle ne gre za majhen niti lahek avto. Sedaj pa se mi končno zdi, da se lahko z najmočnejšim motorjem mirno postavi ob bok konkurence, ki ponuja podobno zmogljive turbodizelske motorje že nekaj časa. In tako motoriziran Talisman, ne glede na karoserijsko različico, je šele sedaj pravi potovalnik, tudi poslovna limuzina, če želite (tudi za to ima potrebne argumente). Zmogljivejši dvolitrski motor je v primerjavi s predhodnikom za 28 kilovatov (39 KM) močnejši, navora je več za 20 njutonmetrov. In kaj to pravzaprav pomeni na cesti? Talisman sedaj z mesta do stotice pospeši v 9,1 sekunde, torej omenjeni rezultat doseže za pol sekunde hitreje kot prej z 1,6-litrskim agregatom. A to ni edina prednost. Novi motor je opremljen s selektivnim redukcijskim katalizatorjem (SRC), ki s pomočjo sečninske raztopine dušikove okside pretvarja v neškodljive izpušne pline, torej je tudi okolju prijaznejši.

Predvsem pa je Talisman s tem motorjem v primerjavi s starim bistveno bolj kultiviran. V povsem spodnjem režimu delovanja resda ostaja bolj nem (čeravno bolj odziven od predhodnika), pri 1.500 vrtljajih pa že poskočen in kolesa se ob polnem plinu zlahka zvrtijo v prazno. Tudi pri 3.000 motornih vrtljajih je opaziti, da se motor lažje in hitreje zvrti tudi preko štirih tisočakov. Vse skupaj deluje bolj prepričljivo, elegantno, odločno. Taka krivulja moči in predvsem navora ustreza tudi samodejnemu dvosklopčnemu menjalniku EDC, ki prestavlja gladko in je bolj prepričljiv kot s prejšnjim motorjem z manj navora in moči. Prav tako bi rad poudaril, da je del opreme štirikolesno vodenje 4control, ki vsem znamkam ni najbolje uspelo, v tem Renaultu pa deluje dovolj skladno, homogeno.

Notranjost je urejena, v paketu opreme S-Edition ne manjka niti ozvočenje znamke Bose. Osrednji zaslon zahteva nekaj privajanja za dostop do posameznih funkcij.

Zato sem lahko toliko bolj užival za volanom tega Talismana, ko sem ga preganjal po znani zaviti in prazni cesti. Največ užitka pa ta Talisman ponuja v zaprtih zavojih, kjer pride do izraza predvsem delovanje sistema 4control, saj zaradi obračanja zadnjih koles v nasprotno smer pri nižjih hitrostih voznik dobi občutek, kot bi vozil manjši, okretnejši avtomobil, pa tudi volanski mehanizem se tako zdi bolj neposreden, avto pa okretnejši. V tem primeru je najbolje izbrati ročni način pretikanja in seveda vozni program Sport, pa ne le zaradi čvrstejšega delovanja blažilnikov, temveč tudi zato, ker je pedal plina odzivnejši, volanski obroč bolj obtežen, menjalnik pa prestavlja hitreje in dopušča vrtenje motorja v višje vrtljaje. V primeru, da bo računalniška logika krmilila menjalnik, se lahko zgodi, da se lahko pri odločnem zaviranju pred vstopom v zavoj nekoliko zmede in prepozno prestavi nižje, ko bi si v idealnem primeru želel pravih vrtljajev za odzivnost in idealen navor.

In še nekaj bi rad poudaril: med hitro vožnjo v športnem programu podvozje bolj suvereno blaži neravnine, kot to zmore med običajno vožnjo v programu Comfort po našem slabem mestnem asfaltu. Delovanje vzmeti in blažilnikov se takrat zdi nekoliko neuglašeno, kar povzroča preveč udarjanja, ampak le na izrazitejših grbinah in luknjah (delno tudi zaradi težjih 18-palčnih platišč ter pnevmatik z nižjimi in tršimi boki). V glavnem pa sta prostornost, oprema in udobje še vedno njegova močna stran, sploh z vodenimi blažilniki, kjer malo več prilagodljivosti tudi ne bi škodilo.

Sebastijan Zorenč

Renault Talisman 2,0 Blue dCi 200 EDC S-Edition Grandtour
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.997 ccm, turbodizel CO2 od 148 do 162 g/km Moč 147 kW (200 KM) pri 3.500 vrt./min Navor 400 Nm od 1.750 do 3.500 vrt./min Zmogljivosti 9,1 s (0-100 km/h), 224 km/h Teža 1.689 kg (87 kW/tono) Cena 36.990 EUR
+
Kultiviran turbodizel z dovolj moči
-
Občasno neusklajeno delovanje podvozja na slabem asfaltu
3.5
EVO OCENA