GT iz Novega mesta

Renault Twingo GT Energy TCe 110

Poživitev novomeškega malčka z močnejšim motorjem in posebnimi stilskimi dodatki

fotografije Klara Kulovec

Prav nobenega dvoma ni, da spada Twingo med tiste mestne avtomobile, ki jih vzljubijo predvsem stilistično naravnane mladenke, mogoče tudi kakšne gospe v bolj zrelih letih in za povprečje še kakšen predstavnik močnejšega spola. No, večini moških se zdi avtomobil iz dežele cvička preveč igračkast, da bi si ga močno želeli, a je zgodba nekoliko drugačna, če je na zadku oznaka GT.

Trenutno najbolj športni Twingo (dokler se pri Renaultu ne bodo opogumili in morda naredili še RS) je namreč precej bolj vpadljiv kot njegovi šibkejši bratje, še zlasti, če je odet v živahno oranžno barvo, ki je dodatno okrancljana s črnimi nalepkami, če ima za tako majhen avtomobil velika 17-palčna platišča in če je na zadku dobro viden dvojni zaključek izpušne cevi ter na strehi še zračni stabilizator. Če drugega ne, takšen Twingo na cesti žanje veliko radovednih pogledov in tisti, ki se ne ozrejo za njim, so v manjšini.

Pričakovanje, da ga pod motornim pokrovom razganja od moči, je nerealno, kajti močnejšega motorja od prisilno polnjenega 0,9-litrskega bencinskega trivaljnika, ki so ga sicer nabrusili na 80 kilovatov (110 KM), za Twinga ni. Moram sicer priznati, da motor z rezkim zvokom in hitro doseženo najvišjo točko navora obeta živahno vožnjo, za dodatno športno vzdušje poskrbi še dobro slišno piskanje turbinskega polnilnika. Pospeški so za tako majhen avtomobil skoraj navdušujoči, čeprav ni kakšnega posebej grobega sunka voznikovega hrbta ob sedežno naslonjalo, dobrodošel pa bi bil tudi bolj natančen mehanizem petstopenjskega ročnega menjalnika.

Izven mestnih središč, v katerih nisem mogel izkoristiti vsega energijskega potenciala, sva s Twingom GT razmeroma hitro postala prijatelja, toda prijateljstvo se je z naraščanjem hitrosti proti avtocestni omejitvi hitro začelo krhati. Pri višji hitrosti (malček po števcu doseže obljubljenih 182 kilometrov na uro) se namreč začenja bočni ples, avtomobil se začne zibati kot pubertetnik, ki je prvič spil steklenico piva in ima rahle težave z ravnotežjem, dela z volanom je veliko, sunki bočnega vetra vse skupaj še poslabšajo. V hitrem ovinkarjenju voznik ne sme pozabiti na pogon na zadnji kolesi, čeprav stabilnostna elektronika razmeroma učinkovito kroti morebitne zdrse, in vse skupaj zna biti zabavno, če voznik dovolj hitro suče prijetno neposreden volan in ob pravem času prestavi navzdol ter hkrati pohodi stopalko za plin, da motorju v ovinkih ne pojenja sapa. Podvozje se dokaj grobo odziva na cestne grbine in igračkanje z naglimi pospeški je povezano tudi s precejšnjo bencinsko žejo, ki se je na preizkušnji povzpela na povprečnih 7,6 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Dodelana notranjost s trikrakim volanom in naluknjanimi stopalkami.

Tako kot na zunanjosti je Twingo GT dodelan tudi v notranjosti. Prevleke sedežev so usklajene z barvo karoserije, trikraki volan in naluknjane stopalke skušajo prepričati, da gre za športni avtomobil, vse ostalo pa je bolj ali manj enako kot v skromnejših različicah. To velja tudi za skopo odmerjen prostor na zadnji klopi in za prostorsko razmeroma skromen 219-litrski prtljažnik, pod katerim se skriva motor. In pokrov pod njim se sname tako zapleteno, da je sporočilo nedvoumno: tisti, ki niste pooblaščeni, prste stran.

Ker nobena zabava ni pretirano poceni, to velja tudi za najmočnejšega Twinga, za katerega je treba zbrati dobrih 14 tisočakov, za dodatno opremo pa še kakšnega več. Čeprav je GT le za 600 evrov dražji od  ‘običajnega’ Twinga s šibkejšim motorjem in samodejnim menjalnikom. S tega stališča pa je že dober nakup …

Matjaž Gregorič

Renault Twingo GT Energy TCe 110
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 898 ccm, bencinski
CO2 115 g/km
Moč 80 kW (110 KM) pri 5.750 vrt./min
Navor 170 Nm pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti 9,6 s (0–100 km/h), 182 km/h
Teža 1001 kg (80 kW/tono)
Cena 14.090 EUR
Dodelana zunanjost, motorni zvok
Vodljivost pri višji hitrosti, poraba goriva
3
EVO OCENA