Kako uporabljati električni avtomobil

Renault Zoe Z.E. 40 R90

Kako uporabljati električni avtomobil. In se ob tem celo zabavati

fotografije Jure Kralj

Kot veste redni bralci revije, pri nas nismo povsem stopili v električni tok. Avtomobilski električni tok, seveda. Zaradi skepse smo kdaj pa kdaj deležni tovariške kritike, a zaenkrat je energent, ki poganja naša telesa in peresa, še fosilen. Vendar, ‘dajte nam še eno šanso’,moledujejo električarji, pa smo popustili.

Renault je ob takšnih trenutkih vedno pripravljen; ne le, da elektrifikacijo jemljejo izjemno resno, ob načelnosti jim je uspelo izdelati tudi kar nekaj električnih avtomobilov. Kar je velika razlika od ostale (predvsem evropske) konkurence, ki ima do sedaj elektriko zgolj zapisano v PR-materialih.

Pa smo šli. Zoe, preizkušeno električno živinče, ima novo baterijo. 40-kilovatno za medije, 41 za tehnične podatke (in 68 kilovatov v motorju). Ampak če bomo že pozitivno naravnani do električne mobilnosti, jo dajmo postaviti pred ultimativni test. Trije možje v avtu. Pa kup (smučarske) navlake. Presenetljivo se kljub nedeljivosti zadnje klopi zbašemo v vozilce dovolj enostavno. V Renaultovem jeziku: videti je kot Twingo, a bi lahko bil celo Clio zadovoljen s toliko uporabnega prostora … Cilj je oddaljen do samega roba električnega dosega; teoretično sicer Zoe ponuja nekaj več dosega, a mi potrebujemo zgolj 227 kilometrov. Na enem koncu torej Maribor, na drugem Schladming oziroma smučišče Haus. Ekipa je znana in prekaljena v mnogih ‘za’in ‘proti’električnih bitkah. Torej dva navdušenca in en elektroskeptik.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 82)

Marko Radmilovič

Renault Zoe Z.E. 40 R90
TEHNIČNI PODATKI
Motor električni
CO2 0 g/km
Moč 68 kW (92 KM)
Navor 220 do 250 Nm/min.
Zmogljivosti 13,2 s (0–100 km/h), 135 km/h
Teža 1.480 kg
Osnovna cena 34.980 EUR (brez subvencije)
Vsakdanje upraben električni avto
Odzivnost elektromotorja
Počasno polnjenje
Neuporabne kljuke zadnjih vrat
3
EVO OCENA