Fiat Tipo 1,6 multijet 16v

Golf je res prenovljen in ga bo Tipo težko ‘dosegel’, toda Tipo se zdi v tem (pre)zasedenem razredu resen tekmec

fotografije Jure Kralj

Sicer je res, da Tipo prav Golfu ne bo odžiral klientele, morda tudi ostalim kompaktnikom, ki so v zgornji polovici razreda (in želijo biti druga izbira premijcem), ne. Sicer pa ravno na to stavijo tudi pri Fiatu, kjer o svojem modelu radi govorijo kot o avtomobilu, ki ponuja natančno to, kar želite. Se pa pri tem izogibajo oznake ‘nizkocenovnik’. Torej – avtomobil, kolikor ga res potrebujete. Če iščete popolno povezljivost in digitalizacijo, brezštevilne (in včasih ne prav koristne) asistenčne sisteme, potem niste na pravem naslovu. In drugače – Tipo si tako (spet) ustvarja nek svoj podsegment kupcev, ki jih je italijanski znamki uspelo osvojiti (in potem zaradi inertnosti izgubiti) s Stilom in Bravom.

Morda bo kombi za marsikoga prva izbira. Ampak s 4,37 metra je petvratnik med prostornejšimi v spodnjem srednjem razredu in takšno je tudi počutje v kabini – prostorno, zračno, udobno. Brez oblikovalske drame, z ogromno zamolkle črnine, toda z dobro odmerjeno ergonomijo (ki ni bila vedno svetla točka te znamke). Vse je na svojem mestu, vključno z enostavnimi stikali na večfunkcijskem volanu. In sedeži, ki so presenečenje zaradi temeljitosti (v tem razredu), saj ponujajo še čisto spodobno bočno oporo. In še – spodobni materiali v zvočno dobro pridušeni kabini, zavoljo kak centimeter višje oddaljenosti od tal kot običajno je tudi sedanje udobno.

Osrednji visoko postavljen zaslon infotainmenta je odziven in pregleden, predvsem pa enostaven, sedempalčni je sicer serijski v najboljši opremi Lounge.

Štirivaljnik in 1,6 litra je največ, kar lahko dobite – pri dizelski ponudbi. In tudi v resnici se zdi povsem kos nalogi (spomnite se prvega odstavka). Lahkotno potegne, z nekaj bolj meglenim odzivom pri res nizkih vrtljajih, potem se hitro in nad 2.000 vrtljaji tudi pošteno razživi. Mirno lahko rečem, da je uporaben pas navora res širok, sploh za 1,6-litrski dizel. Je pa res, da strma rast navora povzroča precej dela tudi prednji osi. Ko udari navor, se teža občutno pomakne nazaj in prednja, zdaj delno razbremenjena kolesa v zavoju zagrabijo tudi v prazno. Kar je recimo občutno na mokrem asfaltu, seveda najbolj izrazito le pri ostrem speljevanju. In preveč nadebudni vožnji skozi lasnice … Zanimivo se mi je zdelo, kako mehkoben in prijetno tekoč je tokrat ročni menjalnik.

Všečen je tudi na pogled, čeravno brez posebnosti.

Tako bi raje kot o vozni dinamiki pri podvozju govoril o udobju. In tudi tu so našli spreten kompromis. Ki nekoliko trpi le zaradi Continentalovih 17-palčnih pnevmatik 225/45, s trdimi boki, ki na kratkih prečnih grbinah povzročajo večji del včasih napornih tresljajev. Podvozje je bilo očitno razvito za manjša in lažja platišča, zato je zapravljanje za 17-palčne primerke po mojem mnenju brez potrebe (prej obratno). Manjša, 16-palčna ponujajo več udobja (glej tekst SW) in prav nič ne vplivajo na vozno dinamiko.

Ljubitelji Fiatovih modelov v tem razredu imajo zdaj resno alternativo. Končno. Avto, ki je povsem v skladu s Fiatovim poslanstvom. Če le ni prišel malce (pre)pozno …

Matjaž Korošak

Fiat Tipo 1,6 multijet 16v
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, turbodizel
Moč 88 kW (120 KM) pri 3750 vrt./min
Navor od 320 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti 9,8 s (0–100 km/h), 200 km/h
Teža 1370 kg (64 kW/tono)
Cena 14.990 EUR
Dobro razmerje med ceno in avtomobilom
Korektnost v vseh elementih
Slabo filtriranje kratkih neravnin
Podvozje ima nekaj težav z navorom motorja
3.5
EVO OCENA