Rezultat strasti

Ford Mustang Shelby GT500

Se vam zdi, da je Ford Mustang Shelby GT500 le še eden od superšportnikov z veliko moči, ki pa ne zmore ostrih ovinkov? Raje še enkrat razmislite … 

Lahko je biti ciničen, ko vam predstavijo Shelby GT500. Avtomobil, ki so ga razvili predvsem za dirkaški asfalt in tehta približno 1900 kilogramov, je poln adrenalina, ki mu ga zagotavlja prisilno polnjeni V8-motor z ogromno močjo. To je izkušnja s prav vulgarnim presežkom inženiringa, ki odpravlja svoje težave namesto inteligentno in elegantno zasnovanega avtomobila. To je avtomobil s 770 konjskimi močmi (567 kW) pri 7300 vrtljajih in vzbuja strahospoštovanje, odločno sprošča svojo moč in z izjemno natančnostjo spreminja smer. In sprašujem se, kje je Ford dobil ta neverjetni sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko, ki deluje odločno in hitro. Ko menjalnik vrti motor proti koncu tretje prestave, se zasliši čudno hrupen ‘pwhoooooaaaaarrrrohhhhmmmyyyygooooood’, pri čemer se zadnja kolesa kar naenkrat vrtijo hitreje od sprednjih, kar obeta najslajši del napadalnosti. Tudi razpredelnica s podatki vas bo hotela prepričati, da je ta Mustang pošast. In je res. Ampak to je pošast, ki pozorno posluša, kaj hočeš, in nato predstavi svojo vizijo, pospremljeno z ognjem in hrupom, ki je tako oster in silovit, da bi lahko posekal ves bližnji gozd. 

Hrup je tako oster in silovit, da bi lahko posekal ves bližnji gozd. 

Prejšnje izvedenke GT500 so bile nekako, recimo temu, brezupne. Navduševale so s hitrostjo in zabavnostjo, a meja med očarljivostjo in neizpolnjenim pričakovanjem je bila zelo tanka in voznik je bil hitro deležen razočaranja ob sicer osupljivi sili, a nepopolnem nadzoru oprijema in splošnem občutku nelagodja med takšno vožnjo. Skratka, bil je kot nekakšen nemočen gumenjak v oceanu podivjanega navora. Nov avto je drugačen in v nekaterih pogledih osupljiv. To velja že za osnovo – 5,2-litrski osemvaljni motor z aluminijastim blokom ter z enako vrtino in gibom kot v odličnih modelih Shelby GT350 in GT350R, toda z nekaj dodane zmogljivosti. Novi motor, ki so ga poimenovali ‘Predator’, se še vedno vrti do 7500 vrtljajev v minuti ter zmore 770 konjskih moči in 850 Nm navora pri 5000 vrtljajih. Še bolje – ponuja izjemno odzivnost in izjemne vrtljaje s skokovitim, a hkrati linearnim naraščanjem. Pri Fordu trdijo, da pospešek 0-100 kilometrov na uro traja 3,3 sekunde, najvišja hitrost pa je omejena na 290 km/h. Energija tega motorja se prenaša s pomočjo dvosklopčnega menjalnika Tremac in diferenciala Torsen z omejenim zdrsom. Spredaj sta vzmetni nogi, zadaj večvodilno vpetje. MagneRideovi blažilniki so prilagodljivi med načini Tour, Sport, Drag in Race, način krmiljenja in vzmetenja pa lahko spreminjate neodvisno od celotnega načina vožnje s pomočjo stikal na volanu. Spredaj so zavore s koluti premera 420 mm in čeljustmi znamke Brembo, pri Fordu pa trdijo, da je bil GT500 zasnovan za dirkališča, zato so hlajenju namenjene dodatne reže, skozi katere pride dvakrat več zraka kot pri GT350R, in še šest toplotnih izmenjevalnikov.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 86)

Jethro Bovingdon

Ford Mustang Shelby GT500
TEHNIČNI PODATKI
Motor bencinski, prisilno polnjeni V8, 5163 ccm Moč 770 KM (567 kW) pri 7300 vrt./min. Navor 850 Nm pri 5500 vrt./min. Pospešek 0 do 100 km/h: 3,3 s Najvišja hitrost 290 km/h (omejena) Teža 1916 kg/296 kW na tono Osnovna cena 65.300 evrov
+
podvozje je (skoraj) usklajeno z motorjem
-
težak
požrešen
ni naprodaj zunaj ZDA
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Izjemen podvig