Samozavestni novi Hyundai i10

Številni zapuščajo razred najmanjših, južnokorejski avtomobilski tiger pa s tretjo generacijo malčka kljubuje trenutnim smernicam.

Kajti, če bi šlo naprej tako kot narekujejo modni tokovi,  bi najmanjši Hyundaijev model verjetno kmalu dobil primesi urbanih križancev.  A trenutno temeljito prenovljeni oziroma (na tričetrt) novi i10 vendarle ostaja petvratna kombilimuzina  s solidno odmerjenim prostorom za štiri ali celo pet potnikov in 252-litrskim prtljažnikom, ki je v razrednem povprečju in ga je mogoče z zlaganjem zadnjih sedežev povečati na 1050 litrov.

Zunanja podoba i10 sledi dobro znanemu vzorcu prednika s kratkim sprednjim delom. Razmeroma vodoravno strešno linijo in kompaktnim zadkom.  Notranja arhitektura deluje sveže in nič dolgočasno, čeprav na armaturni plošči ni digitalnih merilnikov. Zato pa je okolje mogoče popestriti z različnimi barvnimi kombinacijami in na vrhu sredinske konzole je lahko velik 8-palčni komunikacijski zaslon na dotik, ki omogoča dostop do številnih multimedijskih vsebin, navigacije s prepoznavanjem prometnih znakov asistence za iskanje prostih parkirnih prostorov in kamere za nadzor dogajanja za avtomobilom. K temu gre zraven še nabor elektronskih pomočnikov za varnost, med njimi za opozarjanje pred trkom, za nenamerno zapuščanje voznega pasu in spremljanje oziroma zaznavanje voznikove utrujenosti.

Izbira pogonskih strojev je omejen na litrski trivaljnik (49 kW/67 KM) in 1,2-litrski štirivaljnik (62 kW/84 KM). Oba bencinska motorja sta še stare šole brez pomoči prisilnega polnjenja, a njune zmogljivosti za mestne in primestne vožnje zadoščajo željam in potrebam povprečnih voznikov. Pri obeh za prenos moči skrbi petstopenjski ročni menjalnik. Tisti, ki se jim ne ljubi prestavljati lahko izberejo avtomatizirano izvedbo. Več športnega navdiha bo pri prihajajoči izvedbi N-Line, ki se bo ponašala z agresivnejšim videzom, pod motornim pokrovom pa bo litrski trivaljnik, ki bo s pomočjo turbinskega  polnilnika malčka gnal s 74 kilovati (100 KM).

Prenovljeni i10 ima dokaj udobno nastavljeno vzmetenje, zelo lahkotno krmiljenje zahteva precej natančno roko na volanskem obroču in nekaj privajanja, medtem ko se zavore odzivajo prijetno progresivno in pričakovano učinkovito.

Za i10 s šibkejšim motorjem in osnovnim nivojem opreme je na slovenskem trgu treba odšteti 9.970 evrov, nato pa se cene vzpnejo vse do 13.490 evrov.

Preberite tudi
Osvežitev za štiriperesni deteljici