Le teden dni po uradni predstavitvi Grandlanda X na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, sem ga imel priložnost tudi zapeljati, seveda na mednarodni novinarski predstavitvi vozila v Nemčiji. Opel je z njim zapolnil družino X in se tako podal v lov na vse več kupcev vozil tovrstne avtomobilske zasnove.

In ker Grandland X sodi v razred višje kot Mokka X, navsezadnje je od nje za 20 centimetrov daljši, je v kabini takoj občutiti bistveno več prostora prav v vse smeri. Dovolj udobja ponuja štirim potnikom, pogojno tudi petim, prtljažni prostor meri celo 514 litrov.

Za volanom sedim zelo dobro, pod stegni čutim oporo podaljška sedalnega dela, volanski obroč je postavljen dovolj blizu telesa. Za dobro počutje poskrbijo tudi na otip prijetni materiali, notranjost je lahko tudi v svetlih barvnih odtenkih. Grandland X si platformo deli s Peugeotom 3008, sposojena sta tudi oba motorja (PSA). Turbodizelski štirivaljnik prostornine 1,6 litra (88 kW/120 KM) me je z varčnostjo, mirnim in tihim delovanjem navdušil že v kakšnem Peugeotu. In tudi v Oplovem križancu ne razočara. Že od začetka prodaje, ta se bo pri nas pričela v oktobru, bo na voljo še 1,2-litrski prisilno polnjen trivaljnik (96 kW/130 KM). Oba motorja sta na voljo v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom s pretvornikom navora, saj v PSA-ju dvosklopčnega ne ponujajo. To seveda ni nič slabega, navsezadnje ssodobni samodejni menjalniki zagotavljajo obilo udobja in dovolj hitro prestavljajo. Kot tudi pri Peugeotu za 3008, Opel za Grandlanda X ne ponuja štirikolesnega pogona, razen pri hibridni različici (plug-in), za katero pa datum prihoda na trg še znan. Zato pa bo za doplačilo za doplačilo na voljo tudi elektronski nadzor zdrs koles, ki so ga pri Oplu poimenovali IntelliGrip – to je znan PSA-jev sistem Advanced Grip Control, ki z vrtljivim stikalom omogoča izbiro med petimi voznimi programi.

Na urejenih nemških cestah, kjer zastavljena pot ni postregla s pošteno kombinacijo zavojev, se delo podvozja zdi usklajeno, ne prav trdo, kot je za družinski avtomobil dolžine 448 centimetrov, tudi pričakovati. Vodljivost je natančna, tudi volanski mehanizem, vsaj po prvih vtisih, ponuja dovolj povratnih informacij. Sicer pa Grandland X premore še številne znane varnostne sisteme, tudi pogled okoli vozila (360 stopinj). Manjkali ne bodo niti ogrevani in ventilirani prednji sedeži, polna LED svetilnost, ogrevan volan, sistem OnStar, …

Trenutno je za slovenski trg znana le cena vstopnega modela z 1,2-litrskim bencinskim trivaljnikom, zanj bo potrebno odšteti 20.490 evrov. Prihodnjo pomlad bo ponudbo motorjev okrepil še dvolitrski dizel (132 kW/180 KM), tudi z osemstopenjsko samodejnostjo. Bo pa Grandland X postal tudi prvi Oplov hibrid (plug-in), a prihod te različice na trg še ni znan.