Ateca par “Xcellence”?

Seat Ateca 1,6 TDI Xcellence

Najboljši paket opreme in vstopni dizel. Le za tiste, ki bodo redko na poti, vsaj na dolgi

O Ateci bi zdaj že težko povedal kaj novega. Sila uspešen model, ki je špansko znamko ponesel iz položaja večnega izgubarja in s katerim so začeli uspešno prenovo. Nenazadnje je Ateci pripadla tudi čast, da je postala prva različica osamosvojene znamke Cupra (več ste lahko že prebrali). No, kombinacija najnovejšega (in najvišjega) paketa opreme Xcellence in vstopnega dizla je vendarle posebna.

Na podlagi z dobrim oprijemom je Ateca vodljiva skoraj tako kot nižji in kompaktnejši petvratnik. V notranjosti se izkažejo predvsem športni sedeži, oblečeni v alkantaro.

Vstopni motor pomeni tudi prednji pogon, ob tem pa ta kombinacija pomeni še preprostejše zadnje vpetje (poltoga prema, namesto večvodilne pri štirikolesnem). In zaradi meni neznanih razlogov tudi zgolj petstopenjski menjalnik, ki je sicer dobro izračunan za potek oziroma krivuljo navora, obenem pa deluje tudi bolj okorno in počasi kot znane šeststopenjske različice. Zdaj vam je že jasno, da je to avtomobil, ki je namenjen nezahtevnim kupcem. Popravek – nezahtevnim samo glede vozne dinamike in zmogljivosti. Kajti paket Xcellence vendarle dodaja na spisek precej vsega – od LED-paketa, alkantare na dobrih športnih sedežih, celega kupa opreme … Ne pa vsega. Tako je treba nekaj malega doplačati še za zbir bolj dovršenih varnostno asistenčnih sistemov, sam bi dodal še digitalni instrument (saj veste, instrumentna plošča), vsekakor pa Full Link za povezljivost. Ampak to je tudi vse. Kar je možno. No, 19-palčna platišča, ki jih vidite, so doplačljiva – ampak po mojem mišljenju nepotrebna, saj nizkopresečne pnevmatike samo zmanjšujejo udobje, z velikimi in težkimi platišči pa ima podvozje (sploh zadaj) preveč dela ob kratkih in zaporednih grbinah. Sploh glede na dejstvo, da poltoga prema pač ne dohaja večvodilne pri prilagodljivosti.

Dokler snega ni preveč, bo motor redko preobremenil prednjo premo.

Štirivaljnik sicer nima težav s težo Atece, hkrati pa je v svojem bistvu prepoznaven dizel. Kar je dobro in slabo. No, slabo predvsem zaradi robatega zvoka, dobro zaradi prijazno visokega navora in porabe. Ampak porabe samo, dokler gre za mestne in primestne vožnje. Hitri (in dolgi) avtocestni kilometri mu niso blizu, saj je lahko tam poraba blizu sedmih litrov. Pa tudi sicer je najbolj miren in ležeren precej pod 2000 vrtljaji. Prednji pogon bo le redko pomanjkljivost, saj navora (še manj moči) nikoli ni toliko, da bi preobremenil prednjo premo. Še ob dežju in snegu je povsem obvladljiv, saj je volanski mehanizem na srečo ravno še dovolj komunikativen, da voznik ve, kdaj bodo pnevmatike popustile, in ne preveč posreden, da sukanje ni prenaporno.

Matjaž Korošak

Seat Ateca 1,6 TDI Xcellence
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, turbodizel CO2 113 g/km Moč 85 kW (115 KM) od 3.250 do 4.000 vrt./min Navor 250 Nm od 1.500 do 3.250 vrt./min Zmogljivosti 8,2 s (0–100 km/h), 184 km/h Teža 1.375 kg (62 kW/tono)Osnovna cena 28.442 EUR
Spretno kompaktna zasnova
Vodljivost petvratnika
Oprema
Neprepričljiv motor
Okoren menjalnik
Povprečno udobje
3.5
EVO OCENA