Nezahtevna zabava

Seat Ibiza FR 1,5 TSI EVO

Nova generacija pomeni tudi nov pristop k dosegljivi športnosti, ki jo predstavlja oznaka FR. Tokrat več opreme in dodelano podvozje

Zelo sveža Ibiza ima še vedno nekaj adutov, s katerimi želi pritegniti v bližnji prihodnosti. Sicer je ob predstavitvi tudi četrta generacija takoj postregla z vsemi opremskimi paketi, tudi tistim bolj športnim. In ta na srečo tokrat prinaša kar nekaj mehanskih sprememb ali dodelav, ne le lepotnih popravkov. Na srečo, saj bi sicer hitro degradirali povratek k filozofiji dinamične znamke.

Že sicer je nova Ibiza oblikovno in predvsem dimenzijsko bolj prijazno in spretno zasnovana, z za skoraj deset centimetrov daljšim medosjem, krajšimi previsi ter nižjo silhueto je mnogo bolj vitek avtomobil, prijetnejših proporcev. In tako sam po sebi bolj dinamičen. Če pa k temu dodam še 15 milimetrov nižjo postavo na račun krajših vzmeti (in čvrstejših blažilnikov), pa večja 17-palčna platišča – tista 18-palčna na testnem primerku so se Ibizi lepo podala, pa seveda zunanje posebnosti, kot je na primer večji zadnji odbijač z nakazanim dvojnim izpuhom …, je to pravzaprav Ibiza, ki bi si jo zaželel. Če pustim ob robu dejstvo, da Cupra prihaja šele čez kakšno leto …

No, inženirji se torej niso ustavili le na krajšanju vzmeti, pač pa so čvrstejši tudi blažilniki (menda za okoli 20 odstotkov), ob tem pa so debelejši tudi stabilizatorji. Skratka – spretno zastavljen paket neke vstopne športnosti. No, pika na i je najmočnejši bencinski motor, ki ga pravzaprav sploh še ni na voljo in smo ga imeli priložnost pred dnevi voziti med prvimi. Koncerski 1,5-litrski motor Evo (zanimivo ime, kajne) je prvi dobil Golf 7,5, zdaj pa tudi Ibiza. Sicer pa v tem avtomobilu ni še niti homologiran …

Podatki so obetavni in zdelo se mi je, da bi lahko tale mini GTI res ponudil predvsem nekaj zabave. Kajti 150 konjev in 250 Nm navora pri dobrih 1160 kilogramih bi moralo biti dovolj za nekaj iskrivosti. No, pa je resnica vendarle malce drugačna. Nikar ne odložite čtiva, saj nadaljevanje ne bo v smislu velikega preobrata. Gre pač za to, da je motor, ki ga je razvil VW, namenjen predvsem tekoči vožnji in izkoriščanju spodobnega navora. Štirivaljnik je namreč prožen kot le kaj in že malo nad 1000 vrtljaji povsem uporaben. Ob tem je tudi tih in miren, verjamem, da tudi ekonomičen, čeravno me to ni najbolj vznemirjalo. Le tiste energije, živahnosti, poskočnosti, če želite, nisem mogel izbezati iz njega. Saj se zvrti, toda moč vedno podaja tako elegantno mirno in zlagoma, da sem zaman čakal na nekaj tistega udarca v hrbet …

Sicer sem prepričan, da bo umirjena nrav marsikomu tudi ugajala, sploh ker je tudi menjalnik hiter in tekoč. Za bolj zavzeto vožnjo je pač treba malce prilagoditi slog vožnje. In FR je okreten avtomobil, v tej preobleki še toliko bolj, čeprav ne bi mogel reči, da zaradi sprememb na podvozju tudi bolj neudoben. No, večina si bo bržkone omislila tudi vodene blažilnike, nekakšen mini DCC, ki omogoča delovanje v dveh položajih ventilov – Normal in Sport. Ker je bil tudi testni primerek opremljen s temi blažilniki (282 EUR), je dejstvo le, da je razlika očitna, in v večini primerov bo voznik preko profila Drive (121 EUR) izbral prav način – Normal. Pokrpan srbski asfalt je namreč tako neprizanesljiv kot naš in z nizkoprofilnimi pnevmatikami zato sila neudoben. Ampak v načinu Normal je podvozje spodobno opravilo svoje delo. Kako so blažilniki in vzmeti umerjeni brez tega sistema, pa mi na prvi vožnji žal ni uspelo ugotoviti.

Sicer pa bo morda FR ugajal tudi z manjšimi motorčki, ampak v tem primeru ste pač zgrešili bistvo. FR je pravzaprav sila dobro zastavljen koncept, sploh z vsemi nadgradnjami. Pa tudi z motorjem, ki ponuja ravno toliko, kot je dovolj za nezahtevno zabavo – vendar bi moral za oznako FR svoj darežljiv navor in moč podajati na (vsaj malo) bolj vznemirljiv način.

Matjaž Korošak

Seat Ibiza FR 1,5 TSI EVO
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.495 ccm, turbo
CO2 111 g/km
Moč 110 kW (150 KM) od 5.000 do 5.500 vrt./min
Navor 250 Nm od 1.500 do 3.500 vrt./min
Zmogljivosti 7,7 s (0–100 km/h), 215 km/h
Teža 1.164 kg (94 kW/tono)
Osnovna cena ni podatka
Sveža oblika
Dobro uglašeno podvozje
Uglajen motor
... motor je za FR skoraj preveč uglajen
4
EVO OCENA