Za kupce, ki ne želijo polne športnosti Cupre

Seat Leon FR 2,0 TDI

Prepričati želi predvsem z zadržano športnostjo, zato pa ponuja več uporabnosti

fotografije Jure Kralj

Oznaka FR pri Seatu pomeni nekakšno vmesno stopnjo športnosti in dinamičnosti. Nisem ravno navdušen nad odvečno aerodinamično ‘kramo’, ki je le vizualnega pomena, pač pa pri vsakodnevnih opravilih bolj cenim gospodarnost. Toda istočasno se ne želim odreči vsaj kančku športnosti, saj se uvrščam med bolj dinamične voznike. Tako nekako bi lahko opisal svoje kriterije ob nakupu novega vozila, in tale Leon FR bi zagotovo sodil v ožji izbor. Zunanjost je le nekoliko poudarjeno športna, vendar se bistvo skriva nekje drugje. A da bi spoznali pravo naravo tega avtomobila, je treba sesti za volan.

Leon je že v osnovni različici najbolj športni kompaktnež pod streho Volkswagna, paket opreme FR pa zajema še drugačna odbijača, sedeža z več opore telesu …

Položaj sedenja je dober in predvsem dovolj nizek – v poplavi športnih terencev ta prvina kar nekako tone v pozabo –, volanski obroč je izjemno prilagodljiv, uporabljeni materiali in izdelava kakovostni … Naj se sliši še tako klišejsko, vendar je voznikov delovni prostor germansko dodelan. Kot pač velja za domala vse primerke iz koncerna Volkswagen.

Tukaj je turbodizel tisti, ki je bistveni del tega avtomobila. Za vsakdan uglajen in hkrati varčen sopotnik (povprečje na testu 5,8 litra dizla), ki pa zna pokazati zobe. Enak je tistemu iz Golfa GTD in zmore 135 kW (184 KM) ter kar 380 Nm. Razumljivo, da pošteno sune, najbolj pa prepriča z uporabnostjo v za dizla širokem območju delovanja. Za dinamično vožnjo ga ni treba posebej prositi; udar navora je namreč tolikšen, da imata prednji pnevmatiki kar nekaj dela z iskanjem oprijema. Še posebej na mokri podlagi. Tudi podvozje je nastavljeno čvrsteje in se zlahka spoprime z zavito regionalko, saj je nadzor prečnega nagibanja karoserije dober, le ob zares zavzeti vožnji sile premagajo stabilizatorja in vzmeti.



Šibka točka? Če že, potem je to volanski mehanizem. Ta je sicer dovolj natančen, vendar ne ravno komunikativen, zaradi česar je težko zaznati, kdaj bosta prednji kolesi izgubili oprijem.

Posrečena celota torej za kupce, ki si ‘polne’ športnosti v obliki Cupre pač ne želijo. Ob tem pa je s ceno 22.700 evrov s popustom res dober nakup.

Peter Zorenč

Seat Leon FR 2,0 TDI
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, turbodizel
CO2 118 g/km
Moč 135 kW (184 KM) od 3.500 do 4.000 vrt./min
Navor 380 Nm od 1.750 do 3.000 vrt./min
Zmogljivosti 7,5 s (0–100 km/h), 228 km/h
Teža 1.370 kg (99 kW/tono)
Cena 24.200 EUR
Motor
Podvozje
Volanski mehanizem
4
EVO OCENA