Zaspan, a zavidljivo usklajen in varčen

Seat Leon ST 1,0 TSI Ecomotive DSG

Dolgo ime bo prepričalo tiste, ki želijo iz skromnega trivaljnika potegniti najboljše. Varčnost je prvi cilj, a tudi usklajenost mehanike in udobje sta na zavidljivi ravni

Še preden se uspešni Leon, ki je v mnogočem spremenil potek Seatove zgodbe, poslovi in preda žezlo nasledniku, kar se bo zgodilo v slabem letu, je na vrsti tale primerek. Če se spomnite – Ecomotive je bila vedno Seatova označba najbolj varčnih modelov. Včasih je to s seboj prinašalo kup dodatnih ukrepov od podvozja, aerodinamike, posegov v motor … Zdaj, v zadnji generaciji, so to – bolj ali manj sicer – omejili na spretno sobivanje motorja in robotiziranega menjalnika DSG. Aerodinamika je itak odlična (v primeru kombijevskega ST še bolj), termodinamično učinkovitost motorja pa dokazujejo s popolnim zaprtjem maske, ki nima več rež (podobno kot pri električnih modelih). Kar še pripomore k elegantnemu drsenju skozi zračno maso.

Trivaljnik je sicer znan litrski motor TSI s 115 konji, ki se razdaja zlasti z ugodnim navorom, pa tudi strmo naraščajočo krivuljo, ki po 2000 vrtljajih dolgo ostane prijazno ravna. Da se je težko navaditi na značilen hreščeč zvok trivaljnika in njegove pritajene vibracije, sem že večkrat zapisal, a v tem primeru so se pri Seatu res potrudili. Pa ne le z izjemno zvočno zatesnitvijo, ki je tako intenzivna, da pri počasnejši vožnji, ko se motor vrti pri 1500 vrtljajih, tega skoraj ni slišati! In to dobesedno. Tu svoje doda še menjalnik – njegova računalniška logika je namreč nastavljena tako, da zmore maksimalno izkoriščati že bližino optimalnih vrtljajev, ko je navora ravno še dovolj za vožnjo. Poleg tega so prestavna razmerja spodobno dolga, saj so skoraj identična tistemu z 1,8-litrskim motorjem TSI!

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 82)

Matjaž Korošak

Seat Leon ST 1,0 TSI Ecomotive DSG
TEHNIČNI PODATKI
Motor trivaljnik, 999 ccm, turbo CO2 102 g/km Moč 85 kW (115 KM) od 5.000 do 5.500 vrt./min Navor 200 Nm od 2.000 do 3.500 vrt./min Zmogljivosti 9,6 s (0–100 km/h), 202 km/h Teža 1259 kg (67,5 kW/tono) Osnovna cena 20.755 EUR
Odlična kombinacija motorja in menjalnika – če iščete predvsem varčnost
Neuglajen sistem start-stop
Obotavljajoče se speljevanje
Neodzivnost pogona
4
EVO OCENA