Nov križanec pod uspešno Ateco je pravzaprav nastal na podaljšani platformi Ibize

Dolgo so ga napovedovali, zdaj tudi predstavili. Arona je oziroma bo od novembra del agresivne modelske ofenzive španskega proizvajalca, ki se želi tudi po prodajni in tržni uspešnosti približati hišni konkurenci. Po prenovljenem Leonu, pa novih Ateci in pred kratkim Ibizi, je Arona tretji povsem nov model. Pri Seatu ponosno poudarjajo, da bodo med letoma 2015 in 2019 vložili v nove modele kar 3,3 milijarde evrov!

Arona je sicer, kot ste lahko tudi gotovili, del družine znotraj koncerna, ki uprablja prilagojeno platformo MQB A0 – takšno, na kateri bo nastal tudi novi Škodin Polar, Volkswagnov T-Cross in Audijev Q3. V principu pa je to tudi platforma, ki jo je najti v kompaktnih modelih, kot so na primer Golf, Leon, A3, …

S 4,138 metra, je sicer daljša od Ibize za osem centimtrov, zato pa nekaj ožja in kar 10 cm višja – navsezadnje gre za križanca (zato je oddaljenost od tal le 15 mm višja kot tista v ibizi). Ustrezno temu je v kabini tudi nekaj več prostrora za noge in predvsem glave potnikov. Nekaj več ga je tudi v prtljažniku, ki meri spodobnih 400 litrov.

Tehnika, ki jo ponuja novi Seatov križanec je seveda na las podobna tisti v Ibizi, vkjučno z motorji in menjalniki, kjer se seveda začne z litrskima trivaljnikoma (95 KM/70kW, 115 KM/85 kW) in konča s 1,5 litrskim štirivaljnikom s 110 kW (150 KM). Tu pa sta še dva 1,6 litrska TDI motorja z enakim razponom moči. Trivaljniki se bodo morali zadovoljiti s petstopenjskim ročnim menjalnikom (ali doplačljivim DSG), le 1,5 litrski  in močnejši TDI dobita šeststopenjska menjalnika.

Prinas bo verjetno na voljo šele konec leta, če ne šele v začetku 2018. Cenovno pa bo Arona umeščena med Ibizo in Ateco.