Udobje in povsem spodobna vozna dinamika

Škoda Kodiaq 2,0 TDI DSG 4×4

Tole je gotovo najbolj prepričljiva Škoda zadnjih let – morda ni čistokrvni Evo avtomobil, toda navdušenje okoli Kodiaqa je takšno, da ga ni moč spregledati

fotografije Jure Kralj

Vse, kar so naredili okoli tega modela, je prav. Vsaj tako se zdi. Kot bi Škodinim možem uspevalo prav vse, česar se lotijo. Vse jim gre kot po maslu. In prav pri Kodiaqu je to še toliko bolj izrazito. Seveda je avto prostoren, korekten, spodobno narejen in dobro opremljen. In ponuja odlično vrednost za odštet denar. Ampak – mar niso vse Škode prav takšne?

No, pri tem modelu se jim je vse dobro sestavilo, predvsem pa gre za velikega terenca ali bolj križanca, ki na najboljši možni način predstavlja premik v panogi od nekoč popularnih velikoprostorcev do terencev, ki so prevzeli praktično vse, kar so le-ti ponujali. Sploh Kodiaq dodaja izjemno prostorno notranjost, hkrati še možnost sedenja sedmim, pomično zadnjo klop, pa mizice … In če je zraven še zmogljiv štirikolesni pogon (ravno dovolj) in oddaljenost od tal, potem je popularnost jasna.

Tudi pri Kodiaqu. Če se odločite za takšno motorizacijo in tehniko, seveda tudi ta model ni več poceni, toda takšna kombinacija motorja, pogona in menjalnika je smiselna in logična. Gre tudi s šibkejšim dizlom, gre tudi brez pogona 4×4, toda potem to ni več – to. Tale dvolitrski TDI s 190 konji je pravšnja vrednost, saj pogon in menjalnik dodata kar nekaj kilogramov in vsega skupaj se nabere za 1,8 tone, kar ni več malo. In nekaj nujne dinamike potem lahko ponudi vsaj tale TDI – dokler ne bo na trgu RS-a. Morda je občasno malo nadušen v povsem spodnjih vrtljajih, pa še to bi delno pripisal neodzivnosti menjalnika DSG (ali pa kombinaciji), ki je, čeprav nov, pri hitrih menjavah dinamike vožnje včasih še vedno svojevoljen. Kar je posebej izrazito, ko sem se sprehajal med voznimi programi in izbral najudobnejšega – Comfort. Potem je pri speljevanju motor res letargičen, menjalnik pa obupno počasen. Na srečo je mogoče vse elemente spreminjati ročno. Ampak karkoli sem počenjal – ob koncu je bila nastavitev blažilnikov sistema DCC (doplačilo 884 EUR) vedno v udobnem položaju, motor in ostali parametri pa v Sport. Največ udobja in povsem spodobna vozna dinamika. V tem elementu je Kodiaq na srečo še vedno v vrhu – ne glede na nastavitev podvozja. Ampak če je vsaj v Normal, ga je mogoče navkljub velikosti in teži peljati skoraj tako kot veliko limuzino. Hitro, enostavno, vedno s tistim predvidljivim občutkom varnosti in dovolj komunikativnim volanskim mehanizmom (ki bi mirno lahko bil bolj neposreden). Uporaben in praktičen avto, ki po svoji vozni duši niti ni klasični SUV.

Matjaž Korošak

Škoda Kodiaq 2,0 TDI DSG 4x4
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni, štirivaljni, 1.968 ccm, turbodizel
CO2 151 g/km
Moč 140 kW (190 KM) od 3.500 do 4.000 vrt./min
Navor 400 Nm od 1.750 do 3.250 vrt./min
Zmogljivosti 8,8 s (0–100 km/h), 209 km/h
Teža 1.795 kg (78 kW/tono)
Osnovna cena 33.552 EUR
Praktična prostornost
Zasnova
Udobno podvozje
Teža
Neodziven menjalnik
3.5
EVO OCENA