Škoda Kodiaq 2,0 TSI DSG 4×4

Velik terenec ni toliko presenetljiv – bolj dejstvo, da se ga je lotila Škoda. In to uspešno …

S Kodiaqom (ime predstavlja izgovarjavo največjega rjavega medveda na Aljaski) so pri Škodi pokazali, da znajo tudi dovolj hitro slediti trendom. In ne le to – s tem modelom so še bolj kot s Superbom nakazali tudi, da želijo v višje (in dražje) segmente, da želijo bliže premijskim modelom. Pri Škodi so že dovolj samozavestni, da vedo, kaj zmorejo …

Škoda Kodiaq

Novo poglavje oblikovanja z dvojnimi žarometi ali dvojno optiko je Kodiaq obdelal po svoje. Prepoznavnost je zagotovljena.

Da so se po tehnološki plati naslonili na znanje iz koncerna, je seveda jasno, zato nekih posebnih presenečenj ni bilo pričakovati – platforma MQB, ki je zdaj raztegnjena do skrajnosti, igra glavno vlogo, s tem pa je Kodiaq trenutno največji SUV v koncernu s to matrico (do prihoda sedemsedežnega Tiguana). Zato ima tudi ugoden štartni položaj – kot prva sedemsedežna Škoda, kot najbolj vsestransko uporaben model, kjer njegovih SUV-jevskih genov pravzaprav nihče ne izpostavlja. Kodiaq je na nek način moderna interpretacija velikoprostorca. Z vsem, kar lahko ponudi tudi športni terenec. Zato sedem sedežev (opcijsko), zato izjemen prtljažnik (720 litrov, 2065 pri zloženih), zato pomična druga klop (18 cm), zato prilagodljiv naklon naslona, pa mizice v drugi vrsti in še in še … K temu prištejte še drzno zasnovo terenca in zmerno oddaljenost od tal (slabih 19 cm), štirikolesni pogon (s preverjeno hidravlično sklopko pred zadnjim diferencialom) pa je za vstopne modele seveda doplačljiv. Ker ga v resnici potrebuje le malo kupcev. In to pomeni nižjo težo, možnost šibkejših motorjev in seveda manjšo porabo.

Škoda Kodiaq

Znano okolje z nekaj novimi potezami, všečnimi materiali in velikim osrednjim zaslonom. Kodiaq sili navzgor.

Ker 4,7 metra seveda ni malo in je pojavnost Kodiaqa zelo suverena, prepričljiva, sem želel in uspel ugrabiti ključe najmočnejšega bencinskega modela z dvolitrskim motorjem TSI in 132 kW (180 KM), ki je imel poleg ustreznega pogona še nov sedemstopenjski DSG (šibkejši modeli imajo šeststopenjskega) in celo sistem DCC (uravnavano blaženje). Seveda se zdi ustrezno motoriziran, toda kljub osnovni nizki teži vstopnega modela je tale prinesel na tehtnico že dobrih 1700 kilogramov. Na zelo solidno vzdrževanih cestah Majorke je ureditev vzmetenja in blaženja pustila dober, res dober vtis, tako zaradi homogenega kot tudi tihega in mirnega delovanja. Udobni način nastavitve se mu celo še bolj poda, pa tudi s številnimi hitrostnimi ovirami je opravil korektno. Enako se je odrezala tudi vodljivost na zavitih in ozkih hribovskih cesticah nad morjem.

Najmočnejšemu štirivaljniku v hrib vendarle malce poide sapa.

No, gorska cesta nad Palmo, posuta s serpentinami, bi bolj ustrezala športniku in zadnjemu pogonu, zato sem preklopil v športni vozni program. Četudi se podvozje dobro (in dolgo) upira silam v zavoju (na grbinah pa pokaže zobe), pa štirivaljniku v hrib le nekoliko zmanjka sape in za kaj več kot spodobno vožnjo ga je treba že ‘ožemati’. Tu je dvolitrski dizel s svojim navorom v resni prednosti, ne le zaradi višje nazivne moči (140 kW), pač pa tudi navora (400 Nm) in – to je še treba reči, mirnega delovanja in dobre zvočne izolacije. TSI navduši pri zmernih obremenitvah, pa tudi s prožnostjo iz prostega teka in spodobnim veseljem do vrtenja. Ampak jaz bi izbral dizla. Najmočnejšega, če že … Bo pa treba počakati še na oceno o delovanju pasivnega podvozja, pa skromnejših motorjev (predvsem 1,4-litrskega s prednjim pogonom). S petimi motorji, tremi menjalniki, tremi paketi opreme … in dolgim spiskom doplačljivih elementov. Ter predvsem inovativnim paketom povezljivosti, s katerim so res naredili kvantni skok. Poleg v kratkem obveznega sistema e-call (klic v sili) je moč uporabljati še Google earth, pa Streetview, navigacija pridobiva ‘on time’ podatke o gneči, cenah goriva, vremenu na cilju … Hkrati s tem pa je mogoče pošiljati podatke o avtomobilu neposredno v servisih ter s pomočjo aplikacije tudi upravljati nekatere funkcije avtomobila – vrata, okna, preveriti količino goriva …

Škoda Kodiaq

S posamičnimi obesami spredaj in zadaj ter spodobnimi 2,8 metra medosne razdalje ponuja Kodiaq več kot spodobno lego, predvsem pa enostavno, lahkotno upravljanje.

Če se vam zdi ponudba motorjev nekoliko rezervirana – imate prav. Ampak vodja projekta Kodiaq Jiri Heydrych je vendarle dejal, da razmišljajo tudi o najmočnejšem motorju 2,0 TDI z 240 konji, verjetno pa ni izključen še kak od mnogih resnejših motorjev TSI. Poleg tega pa je skoraj gotovo, da bo tudi Kodiaq dobil izvedenke kot Superb – torej vsaj Sportline, če ne že RS, kot pravijo govorice z interneta. Ni izključeno …

Škoda Kodiaq 2,0 TSI DSG 4×4
TEHNIČNI PODATKI
Motor: štirivaljnik, 1984 ccm, turbo
CO2: g/km
Moč: 132 kW (180 KM) od 3.900 do 6.000 vrt./min
Navor: 320 Nm od 1.400 do 3.940 vrt./min
Zmogljivosti: 7,8 s (0–100 km/h), 206 km/h
Teža: 1.707 kg (77 kW/tono)
Osnovna cena: 32.058 EUR
Zasnova
Prostornost
Spreten kompromis podvozja
Navora kar malo manjka
4
EVO OCENA